Facebook yayıncılar için Haber Kaynağında değişikliğe gidiyor
3 Ağustos 2017 tarihinde Seda Gezer Şahiner paylaştı
Kurulduğu yıl 2004den bu yana ciddi anlamda yenilikler ve değişiklikler yaşayan Facebook her geçen gün evrimleşme sürecinde yeni bir özelliğini daha duyuruyor. Bu süreçte ise sosyal ağa uyum sağlayabilenler şirketin nimetlerinden faydalanabiliyorlar.
Geçtiğimiz günlerde haber aboneliğini duyuran şirket, şimdi de mobil haber içeriklerine yönelik algoritmasında değişikliğe gideceğini duyurdu. Buna göre, mobil uygulamasında yavaş yüklenen haber sitesi sahiplerinin içerikleri Facebookta daha az kişiye ulaşacak. Bu, bir yerde sosyal ağın sitesi yavaş yüklenen yayıncıları cezalandıracağı anlamına geliyor.
Şirketin açıklamasına göre, Facebook önümüzdeki aylarda Haber Kaynağında güncellemeye giderek kişilerin, ilgi alanlarına göre ve sayfa yüklemesi daha hızlı olan yayın sahiplerinin makalelerine daha fazla ulaşmasını sağlayacak.
Yayıncıların daha fazla kişiye ulaşması iki faktöre bağlı
Facebook Haber Kaynağında bir yazının daha fazla kişiye ulaşılıp ulaşmamasını iki faktör belirleyecek. İlki kullanıcıların internet hızı, diğeri ise yayıncıların kendi kategorisinde yayın yapan rakip şirketlerin mobil site açılış hızları. Öte yandan internet hızına bağlı olarak video açmada sorun yaşayan kullanıcılarına da sosyal ağ daha az video gösterecek. Kullanıcılar böyle bir durumda, Haber Kaynağında daha fazla bağlantı ve durum güncellemesi ile karşılaşacak.
Facebookun bağlantı hızı düşük olan kullanıcılarına bir de çözümü var. Sosyal ağ, bu kullanıcıların ulaşmak istedikleri içeriklere önceden yükleme işlemi uygulayacak. Önceden yükleme, mobil sitenin yüklenme süresini kısaltarak internet sayfası etkileşimini ya da reklam peformansını geliştirebiliyor. Öte yandan kullanıcıların reklam ya da bağlantıya tıklamalarıyla bir mobil sitenin tam olarak yüklenmesi arasındaki sürecin yarıda kalmasının azaltılmasına yardımcı oluyor. Önceden yükleme işlemi sayfa yüklemelerinde zamandan dörtte biri kadar tasarruf sağlayabiliyor.
Yayıncıların erişimi düşecek mi?
Şirketin aktarımına göre çoğu yayıncı Haber Kaynağında paylaştıkları içeriklerinin erişiminde önemli bir değişiklik hissetmeyecek.
Facebookun haber kaynağında böyle bir değişikliğe gidecek olması kullanıcılar açısından da yüz güldürücü bir haber olabilir. Bugün kullanıcılar, üç saniyelik bir bekleme süresi yaşayan internet kullanıcılarının yüzde 40ı siteyi terkediyorlar. Ancak içerikte en fazla videonun tüketildiği bir dönemde internet hızında sorun yaşayan kullanıcıların daha az video görmesi de kullanıcıları üzebilir.
Instant Articles işe yarayabilir
Mobil site yükleme hızı düşük olan yayıncılar sosyal ağın Instant Articles özelliğini kullanarak bu sorunu biraz olsun çözebilirler. Instant Articles, kullanıcıların haberleri kendi Haber Akışlarından çıkmadan alabilmesini sağlayabiliyor. Şirketin son dönemde Instant Articlesa yaptığı yatırımlar da Facebookun bu servisinin daha fazla yayıncı tarafından kullanılmasını istediğinin sinyallerini veriyor. Ancak Instant Articles, yayıncılar ve Facebook arasında uzun zamandır tartışma konusu. Bu servis ile yayıncılar, reklam gelirlerinin ve tıklama oranlarının düşmesinden endişe duyuyorlardı. Bu özelliğin daha fazla kullanılması için son olarak sosyal ağ Anlık Makalelerde reklam denemelerine başladığını duyurmuştu. Öte yandan Temmuz ayında piyasaya sürdüğü Anlık Makale Analiz Aracını tanıtmıştı.
Ancak Facebookun Ürün Müdürü Greg Marra böyle bir değişikliği anlık makalelerden daha fazla faydalanabilmek için yapmadıklarının altını çiziyor. Instant Articlesın Facebook dışında haber duvarına paylaşılan bir içerikten daha fazla görünmediğini iddia ediyor.
Sosyal medyada eşitlik ortadan kalkıyor mu?
Facebookun getirdiği bu özellik kanımca bir tartışma konusunu daha beraberinde getiriyor. Facebook her ne kadar kullanıcısını düşünüp, böyle yenilikler yaptığını açıklasa da bu özellik, sosyal ağların en temel ilkelerinden biri olan eşitliği derin anlamda etkileyebilir. Bu durumdan en çok teknolojik altyapısı düşük olan, düşük bütçelerle çalışan yayın kuruluşlarının etkileneceği benziyor.
Webrazzi
3 Ağustos 2017 tarihinde Seda Gezer Şahiner paylaştı
Kurulduğu yıl 2004den bu yana ciddi anlamda yenilikler ve değişiklikler yaşayan Facebook her geçen gün evrimleşme sürecinde yeni bir özelliğini daha duyuruyor. Bu süreçte ise sosyal ağa uyum sağlayabilenler şirketin nimetlerinden faydalanabiliyorlar.
Geçtiğimiz günlerde haber aboneliğini duyuran şirket, şimdi de mobil haber içeriklerine yönelik algoritmasında değişikliğe gideceğini duyurdu. Buna göre, mobil uygulamasında yavaş yüklenen haber sitesi sahiplerinin içerikleri Facebookta daha az kişiye ulaşacak. Bu, bir yerde sosyal ağın sitesi yavaş yüklenen yayıncıları cezalandıracağı anlamına geliyor.
Şirketin açıklamasına göre, Facebook önümüzdeki aylarda Haber Kaynağında güncellemeye giderek kişilerin, ilgi alanlarına göre ve sayfa yüklemesi daha hızlı olan yayın sahiplerinin makalelerine daha fazla ulaşmasını sağlayacak.
Yayıncıların daha fazla kişiye ulaşması iki faktöre bağlı
Facebook Haber Kaynağında bir yazının daha fazla kişiye ulaşılıp ulaşmamasını iki faktör belirleyecek. İlki kullanıcıların internet hızı, diğeri ise yayıncıların kendi kategorisinde yayın yapan rakip şirketlerin mobil site açılış hızları. Öte yandan internet hızına bağlı olarak video açmada sorun yaşayan kullanıcılarına da sosyal ağ daha az video gösterecek. Kullanıcılar böyle bir durumda, Haber Kaynağında daha fazla bağlantı ve durum güncellemesi ile karşılaşacak.
Facebookun bağlantı hızı düşük olan kullanıcılarına bir de çözümü var. Sosyal ağ, bu kullanıcıların ulaşmak istedikleri içeriklere önceden yükleme işlemi uygulayacak. Önceden yükleme, mobil sitenin yüklenme süresini kısaltarak internet sayfası etkileşimini ya da reklam peformansını geliştirebiliyor. Öte yandan kullanıcıların reklam ya da bağlantıya tıklamalarıyla bir mobil sitenin tam olarak yüklenmesi arasındaki sürecin yarıda kalmasının azaltılmasına yardımcı oluyor. Önceden yükleme işlemi sayfa yüklemelerinde zamandan dörtte biri kadar tasarruf sağlayabiliyor.
Yayıncıların erişimi düşecek mi?
Şirketin aktarımına göre çoğu yayıncı Haber Kaynağında paylaştıkları içeriklerinin erişiminde önemli bir değişiklik hissetmeyecek.
Facebookun haber kaynağında böyle bir değişikliğe gidecek olması kullanıcılar açısından da yüz güldürücü bir haber olabilir. Bugün kullanıcılar, üç saniyelik bir bekleme süresi yaşayan internet kullanıcılarının yüzde 40ı siteyi terkediyorlar. Ancak içerikte en fazla videonun tüketildiği bir dönemde internet hızında sorun yaşayan kullanıcıların daha az video görmesi de kullanıcıları üzebilir.
Instant Articles işe yarayabilir
Mobil site yükleme hızı düşük olan yayıncılar sosyal ağın Instant Articles özelliğini kullanarak bu sorunu biraz olsun çözebilirler. Instant Articles, kullanıcıların haberleri kendi Haber Akışlarından çıkmadan alabilmesini sağlayabiliyor. Şirketin son dönemde Instant Articlesa yaptığı yatırımlar da Facebookun bu servisinin daha fazla yayıncı tarafından kullanılmasını istediğinin sinyallerini veriyor. Ancak Instant Articles, yayıncılar ve Facebook arasında uzun zamandır tartışma konusu. Bu servis ile yayıncılar, reklam gelirlerinin ve tıklama oranlarının düşmesinden endişe duyuyorlardı. Bu özelliğin daha fazla kullanılması için son olarak sosyal ağ Anlık Makalelerde reklam denemelerine başladığını duyurmuştu. Öte yandan Temmuz ayında piyasaya sürdüğü Anlık Makale Analiz Aracını tanıtmıştı.
Ancak Facebookun Ürün Müdürü Greg Marra böyle bir değişikliği anlık makalelerden daha fazla faydalanabilmek için yapmadıklarının altını çiziyor. Instant Articlesın Facebook dışında haber duvarına paylaşılan bir içerikten daha fazla görünmediğini iddia ediyor.
Sosyal medyada eşitlik ortadan kalkıyor mu?
Facebookun getirdiği bu özellik kanımca bir tartışma konusunu daha beraberinde getiriyor. Facebook her ne kadar kullanıcısını düşünüp, böyle yenilikler yaptığını açıklasa da bu özellik, sosyal ağların en temel ilkelerinden biri olan eşitliği derin anlamda etkileyebilir. Bu durumdan en çok teknolojik altyapısı düşük olan, düşük bütçelerle çalışan yayın kuruluşlarının etkileneceği benziyor.
Webrazzi