1.4 milyar aktif kullanıcısı ile sosyal medyanın en büyüğü olma unvanına sahip olan Facebook, yeni projesiyle medya alanında da monopol haline gelecek.
Şirkete yakın kaynaklardan elde edilen bilgilere göre, ABD merkezli şirket bir süredir aralarında The New York Times, National Geographic, Huffington Post, Quartz, The Guardian ve Buzzfeed'in de olduğu medya kuruluşları ile dirsek teması halinde.
What's this? inRead invented by Teads.tv
Söz konusu görüşmelerin sebebi ise bu kuruluşların haberlerinin direkt olarak Facebook platformu içerisinde yer almasına imkân veren bir uzlaşma üzerine varmak.
Başka bir deyişle söz konusu projenin hayata geçmesi durumunda sosyal medya devi aynı zamanda bir medya devine dönüşecek.
Projenin hayata geçmesinin ardından Facebook'un Google News ve Yahoo News gibi medya pastasından hatırı satılır bir payın sahibi olması beklenmekte.
Akıllara gelen ilk soru ise proje kapsamında haberlerini Facebook içerisinde yayınlayacak kuruluşların bu plandan çıkarının ne olacağı?
Aynı kaynaklar, Facebook'un adı geçen medya kuruluşları ile gelir paylaşımına gideceğini, haberlerin yer aldığı sayfalardan elde edilen reklam gelirinin içerik üreticisi şirketler ile paylaşılacağını ifade etti.