Facebook F8 konferansında, Messenger Platform adını verdiği ve Facebookun mesajlaşma uygulaması Messengerı bir platform haline getiren yeni hizmetlerini duyurdu.
Her ay 600 milyon kullanıcının giriş yaptığı Facebook Messenger bünyesinde artık 40 farklı uygulama daha bulunacak.
Bu uygulamalar GIF, fotoğraf, video ve ses klipleri paylaşma gibi pek çok yeni özelliği barındıran alt uygulamalar olarak konumlandırılacak.
Kısacası Messenger, basit bir mesajlaşma uygulamasından evrilerek günümüzün MSN Messengerı olma yolunda ciddi adımlar atmış olacak.
Facebook, bu amaçla bazı şirketlerle de anlaşma gerçekleştirmiş. JibJab, Legend, Ultratext, Ditty, Giphy, FlipLip Voice Changer, ClipDis, Memes, PicCollage Gif Cam, Kanvas gibi uygulamalar Facebook Messengerda yer alacak.
Facebookun şimdiden anlaştığı uygulamalar elbette bunlarla da sınırlı değil; Son dönemde popüler olan dublaj uygulamalarından Dubsmashin logosu da Messenger Platformda dikkat çekti. ESPN gibi büyük şirketlerin olması ve Messenger kullanımını daha da sıklaştıracak ek uygulamalar Messengerın ileride aktif kullanıcı sayısını artırmasına neden olabilir.
Facebook, Messenger Platform için SDK da yayınladı. Son olarak Messenger uygulamasına para gönderip alma özelliği ekleyen şirket, şimdi bu özelliklerin yanına üçüncü parti geliştiricilerin uygulamalarını da ekleyerek Messenger platformunu büyütecek. Geliştiriciler Facebook Messengerın SDKsını, Facebook Developers altında açılan sayfadan inceleyebilirler.
Facebook Messengerı markalar nasıl kullanacak? Messenger platformunun markalar tarafından da kullanılabilmesi adına Facebookun planı da hazır gibi gözüküyor. Businesses on Messenger adı verilen hizmet aracılığıyla markalar da Messenger üstünden müşterileriyle iletişim kurabilecek. Sosyal medyanın müşteri hizmetleri açısından değerini bilen Facebook burada da önemli bir adım atmış ve şirketleri de işin içine çekmeyi başarmış.
Messenger, markalar için açtığı sayfada şimdilik Everlane, Zulily, FedEx, United States Postal Service gibi şirketlerin örneklerine de yer vermiş. Mesela Everlane örneğinde müşteri sipariş sonrasında siparişinin durumunu Messenger uygulaması üstünden takip edebilecek. FedEx ve USPS gibi kargo şirketleri ise Messenger üstünden kargolarının durum bilgisini müşterilerine iletebilecek. Bu noktada pek çok e-ticaret sitesi ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmalar, Messenger platformunu kullanmaya başlamak isteyecektir. İlgili sayfada Facebookun bir talep formu açtığını da markaların yetkililerine duyurmuş olalım, Messenger uygulamasının da bu tarz şirketlere kullanımı artırmak adına ihtiyacı olduğunu tahmin etmemiz güç değil.
AA