E-ticaret satışlarınızı arttırmak için Facebook reklamlarıyla ilgili 6 öneri
5 Eylül 2017 tarihinde*Tuğçe İçözü*paylaştı
Herkes satışları arttırmak ister ancak konu e-ticaret ise satışların artmasında remarketing’in yani yeniden hedeflemenin oldukça büyük bir önemi var. Facebook reklamlarını kullanarak hem hedef kitlenize ulaşabilir hem de e-ticaret satışlarının her aşamasında onlardan destek alabilirsiniz.
Facebook Pixel*ile insanların markanızla nasıl etkileşime geçtiğini gözlemleyebilir ve satışın hangi aşamalarında olduğunu gözlemleyerek reklam yapabilirsiniz. Sitenizi ilk kez ziyaret edenlerin satın alma dönüşümü yüzde 2 civarında ya da daha azdır. Dolayısıyla eğer yeniden hedefleme yapmazsanız muhtemelen paranızı boşa harcayacaksınız.
İşte satışınızı güçlendirmek için bir takım Facebook reklamları tüyoları:
1.Niş fanatiklerini konumlandırın
Facebook’ta genelde insanlar bir şeyler satın almaktan ziyade bir şeyleri beğenmek, takip etmek ve sosyalleşmekle ilgilenir. Dolayısıyla hedef kitlenizi yakalamak için iyi bir hedefleme yapmanız ve ürününüzü hedef kitlenin önüne mantıklı bir şekilde çıkarmanız önemli.
Facebook reklamlarına az oranda cevap veren bir hedef kitleyi hedeflerseniz dönüşümlerden kar elde etmek ve bunu sürdürmek oldukça zor olacaktır. Bu nedenle eğer bir sakal bakım ürünü satmak istiyorsanız kadınları hedeflemenin dışında bırakmalısınız. Ya da yerel işletmelere yönelik bir hizmet sunuyorsanız hedeflemenize coğrafi konum eklemeniz şart. Ve eğer niş bir ürün satıyorsanız kesinlikle “ilgi alanı” kısmına yoğunlaşmalısınız.
Reklam verirken panelde göreceğiniz ilgi alanı kısmına hedef kitlenizin bir ilgi alanını yazdıktan sonra o ilgi alanıyla ilişkili diğer sonuçlar size otomatik olarak önerilmeye başlayacak. Bu sonuçları seçerken çok geniş bir aralığa hitap etmediğinizden emin olun. Eğer hedeflemenizi çok geniş tutarsanız hedef kitlenizi yakalayamayabilirsiniz. Aynı şekilde çok dar bir kesimi hedeflediğinizde de tüm hedef kitlenize ulaşamama riskini göze almış olursunuz.
Buna örnek vermek gerekirse “Koşu”yu çok geniş bir hedefleme “Kadın Koşu Dergisi” ni ise daha dar ve iyi hedeflenmiş bir ilgi alamı olarak tanımlayabiliriz.
*2.Ürün sayfasını ziyaret edenlere yeniden hedefleme uygulayın*
Çok az insan sitenize yaptığı ilk ziyarette sizden alışveriş yapacaktır. Facebook reklamınızda çok iyi bir hedefleme yapmış olsanız da, reklam görselleriniz ve kampanyanız gerçekten ilgi çekici olsa da kullanıcılar sitenize ilk gelişte milyonlarca farklı nedenden dolayı alışveriş yapmak istemeyebilir. Bunda bir sorun yok.
Ve aslında ürün sayfanızı ziyaret etmiş olmaları bile sizin için yeterli çünkü böylece ürünlerinize ilgi gösterdiklerini öğrenmiş olacaksınız. Bu da size onları müşteriye dönüştürme yönünde yepyeni bir yol açacak. Öncelikle ürün sayfanızı ziyaret eden kişiler için özel bir hedef kitle oluşturun.
Ardından ürün sayfanızı görüntülemiş olan hedef kitleyi oluştururken, sizden alışveriş yapmış olan hedef kitlenizi dışarıda bırakın. Böylece ürün sayfanızı görüntüleyen ancak henüz alışveriş yapmamış kişileri hedefleyeceksiniz. *Birden fazla ürün için yeniden hedefleme yaptığınızda işler biraz karışabilir ancak yine de bir yerden başlamakta fayda var.
Ürün sayfasını ziyaret eden kullanıcıların incelediği ürünlere az oranda (yüzde 10 gibi) bir indirim yapın. Üstelik bu indirime bir de zaman kısıtlaması getirirseniz (son 3 gün) gibi dönüşüm oranınız çok daha fazla olacaktır.
Bu kampanyayı ay başında başlatırsanız, insanların ödeme aldığı günlere denk getirebilirsiniz. Böylece daha önce sitenizi ziyaret eden ve mali nedenlerden ötürü alışveriş yapamayan kişileri kazanmış olursunuz. Bu taktik genç ve daha az gelire sahip hedef kitlelerde daha çok işe yarıyor.
3. Terk edilmiş sepetlere hayat verin*
Yeniden hedefelmede bir adım öteye taşımak istiyorsanız, ürün sayfanızı ziyaret etmiş, ürünü sepete ekledikten sonra sepeti terk etmiş kişileri hedefleyin. Adobe tatil dönemi harcamalarına yönelik yapılan bir araştırmasında sepetlerin yüzde 30’unun masaüstü kullanıcılarında, yüzde 19’unun ise mobil kullanıcılarda sonuç verdiğini buldu.
Yani terk edilen her hangi bir sepeti hayata döndürmek oldukça karlı. Sepetlerini terk eden insanların sadece ufak bir desteğe ihtiyacı var. Bu destekle birlikte ter edilen bir sepeti satışa dönüştürmeniz oldukça mümkün. Sepeti terk eden kullanıcılarınıza, sepete ekledikleri ürünün fotoğrafı ve linki ile birlikte ürünü satın almayı unutup unutmadıklarını sorun. Böylece ürünü satın almaları daha kolay hale gelecektir.
Eğer bundan daha zekice bir yöntem kullanmak isterseniz yine bir indirim uygulamanız gerekebilir. Kullanıcılarınıza bu soruyu sorarken siteye en son ne zaman girdiklerine bağlı olarak bir indirim uygulayın. Eğer sepeti terk eden kullanıcı sitenizden dün ayrılmışa ona daha düşük bir indirim oranı teklif edin. Çünkü diğerlerine oranla kolayca satışa dönüşebilir. Ancak eğer sepeti terk eden kullanıcı haftalardır sitenize giriş yapmamışsa ona daha büyük bir indirim oranı uygulayabilirsiniz.
Terk edilmiş sepetlerin satın alma başına maliyeti daha düşük olacaktır.
4. Müşteriyi diğer ürünleri alması için ikna edin.
Var olan müşterilere ek ürünler satmak için e-posta listenizi bölümlere ayırmak oldukça iyi bir fikirdir. Aynı şeyi Facebook üzerinden yapacağınız pazarlamada da kullanabilirsiniz. Sizden “A” ve “B” ürününü alan biri “C” ürününü almıyorsa bu kritere uyan herkesi eşsiz bir kampanya ile hedeflemeniz gerekir.
Birden fazla kez sizden alışveriş yapan müşterilerinizin sizin için olumlu düşünceleri vardır. Onlara kolayca satış yapabilirsiniz. Bu tarz kampanyalarda reklam harcamalarınızın gerçekten güzel geri dönüşleri olur. Köklü markalar yeni çıkış yapacak bir ürün için kesinlikle bu taktiği denemeli.
Ancak ne yazık ki bu yöntem piyasada yeni olan şirketlerin deneyebileceği bir şey değil. Zira yeni şirketler kendi verilerinden yararlanamayacağı için ürünlere bağlı olarak bu özel hedef kitleyi oluşturmak için veri satın almak zorunda kalacaktır.
5. Marka temsilcileri yaratın*
Facebook reklamlarının yardımıyla müşterileriniz, kendi arkadaşlarını da sizin müşteriniz olmaya ikna edebilir. Facebook reklamları üzerinden referans programlarının reklamı kolayca yapılabilir. Genellikle referans programları hakkında gönderilen e-postalar silinebilir. Ancak bu programlar kullanıcıların karşısına Facebook’ta güzel bir metin ve canlı bir görsel ile birlikte çıktığında onların daha çok ilgisini çekebiliyor.
Bunun yanı sıra müşterilerinize ürününüzün değerlendirmesini bir video ile yapması karşılığında indirim teklif edebilirsiniz. Böylece açılış sayfasına yeni gelen kullanıcılarınızın güvenini ve sempatisini kazanırsınız.
6. Facebook reklamlarını ve içerik pazarlamayı birleştirin.*
Doğru uygulandığında içerik pazarlama ve Facebook reklamları gerçekten güçlü bir kombinasyon oluşturabiliyor. Satış sürecinin her aşaması için bir içerik üretin ve bunu Facebook reklamları kullanarak kullanıcıların sürecin hangi kısmında olduğuna göre belirli *bir hedef kitleye pazarlayın.
Örneğin bir kullanıcı diş fırçalarına bakıp satın almadan çıktıysa, yeniden hedefleme kullanarak o kullanıcıya diş sağlığının önemini vurgulayan ve sitenizde yer alan bir makale ya da liste önerin. Eğer kullanıcı bu içerik ile etkileşime girdiyse ardından ona tekrar ürünü önerin.
Bir kullanıcı ne kadar çok markanızla etkileşime girerse sizden ürün satın alma ihtimali de o kadar yükselir.
Webrazzi