şimdi dostlar herkes birşeyler soylemiş ben dinimizin ilim yayma konusundaki hassasiyetine binaen imametin yada eğitimci hocaların memur vasfı kazanmasından dolayı siz bunları yazdığınızda zekat memurları aklıma geldi ... sadece gorevi zekat toplamak olan ki ashab donemindede yakın örnek osmanlı devletindede devletin gorevlisi olan insanların maas almasını bırakın fakir yoksul muhtac gazi sehit ailesi ws için toplanan zekatı toplayanın bile pay aldığ Hz.peygamberin bunu emrettiği açıktır şimdi kendi cümlelerimden ziyade once zekat memurlarına maası hak kılan ayet ve hadislere bakalım...
Tevbe (60)
(diyanet vakfının tercumesi)
Sadakalar (zekâtlar) Allah'tan bir farz olarak ancak, yoksullara, düşkünlere, (zekât toplayan) memurlara, gönülleri (İslâm'a) ısındırılacak olanlara, (hürriyetlerini satın almaya çalışan) kölelere, borçlulara, Allah yolunda olana, yolda kalana mahsustur. Allah pek iyi bilendir, hikmet sahibidir.
(ömer nasuhi bilmen hocanın meali)
Sadakalar, ancak fakirlere, miskinlere, onun üzerine memur olanlara, kalpleri telif edilmiş bulunanlara, azad edilecek kölelere, borçlulara, Allah yolunda cihada atılanlara ve yolculara Allah tarafından bir fariza olarak (mahsustur) ve Allah Teâlâ alîmdir, hakîmdir.
âmilîne tercumesi bir çok kaynakta memurlar gorevliler ws olarakkabul edilmiştir ... arap dilini çok bilmeyen sozluk ten cevirenlerin yorumları beni bağlamaz kelime ortada meal ortada...
ve hadislere rivayetlere bakalım;
elbette önce şunu belirtiyim ..
Hz. Peygamber döneminde zekât müessesesinde görev alan memurlar
musaddık ve âmil terimleriyle isimlendirilmiştir. Hz. Peygamber döneminden
sonra bu görevlilere farklı isimler de verilmiştir. Kâsim, keyyâl, nakkâd gibi...
..Râfi' İbnu Hadic (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Zekatı hakkaniyetle toplayan tahsildar, evine dönünceye kadar, AIIah Teâlâ yolunda cihâd yapan asker gibidir."
Ebü Dâvud, İmâret 7, (2936); Tirmizi, Zekât 18, (645); İbnu Mâce, Zekât 14, (1809).
aslında burdaki amac memuriyeti mesrulastırmak tır ..
yoksa ;
Yoksa sen onlardan (tebliğ görevine karşılık) bir ücret istiyorsun da onlar, borçtan ağır bir yük altında mı kalmışlardır...
bu ve benzeri ayetleri imamlığa memurluğa indirgerseniz eee karsınızdakinin dinini bile sorgularsınız ...
osmanlı orneklemeleri mecvuttur nasıl gecimini sağlamıs alimler kadılar bakılır ... imamlıksa konu memuriyettir devlet eliyle veriyorsa helaldir ... ve imamın ardında namaz kılınır sorun olmaz he siz illada irdlicem diyorsanız once tağut nedir bi arastırın ne sartlarda ardında durduğunuz imam fasıktır bunu irdelemek gerek ki ben kalbini gormediğim biri hakkında bu ithamı vermem ..
sonra merak ederek soruyorum yıllarca ilim tahsil ediceksiniz ilahıyat seciceksiniz bunu bu ülke olarak yorumlamayın medresede eğitim gorduğunuzu dusunelim bunun masrafının altından nasıl kalkıcaksınız ... oğrendiniz anlatmakla yukumlu hale geldiniz ama yasınız geldi evlendiniz nasıl gecim sağlayacaksınız ... her kez işine geldiği gibi yorum yapmıs ve sozleredeğilde direk Hz peygamberboyle yapmıstı demek ne denli doğru sonra her yaptığını yaptınız devlet idaresinin yonlendirdiği insanların maasımı dert oldu ben burayı anlamadım...
o halde doktor da para almasın ilaç da bedava olsun sonucta tıp dunyayı genelde ve coğunlukla bitki ws kullanıyor oda bedava
evet memurlukla imamlık kavramı bize sokulmus bir durumdur bunu kabul ediyorum ama evvelinde ki durum yada zekat memurlarının iyi halde olanlarına bile para verilmiş hz peygamber bunu al sadaka olarak dağıt demiştir ... kimse kimsenin babasının uşağı değil o zaman bizahmet cem olmazsın namazını evinde kıılarsın lugatten arapça kuranı tercüme edersin o kadar arapça oğrenebilirsen kılarsın... namaza davet eden güzel sesli muezzinleri dinlemek yerine yaslı emekli amcalar okur ezanı gerçi oda olmaz bu mantıkla o minare neyle yapılcak o mikrofonu imal eden ler muslumanmu ws ws sonucta haram kazanctan helal odeme yapamazsınız...
hani bir zamanlar vardı ülke cumhurbaskanı namaz kılmıyor basbakan kılmıyor cuma duser diyenler heh aynı mantık cosmus vaziyette var ...
ozetle bunları gecersek ben merakla soruyorum ilim tahsil eden ve tahsilden sonra oğreten insanla doktorun muhendisin farkı ne ? yada bu insanlar bu surede nasıl gecinicek sonrasında nasıl yiyip içicekler merakım budur ....bi kaç kaynak bildiğim vardı gerisini arastırmam iş ws hızlı oldu cümlelerde aksama varsa kusura bakmazsınız ama butunune bakınca ne demek istemişim ortadadır ...
din oğretmekle cami nin gorevlisi olmakla mukelleftir imamlar ... bunuda belirtiyim diyanet ne talep eder bilmem ama yaz kursları her camide.mevcut..