• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Otomobil Lastiği Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

mum

Özel Üye
Üyelik Tarihi
3 Nis 2008
Konular
2,214
Mesajlar
2,424
MFC Puanı
1,030
Günümüzde gelişen teknolojiyle birlikte iklimlere, sürüş tekniğine ve yollara göre farklı tür ve tiplerde lastikler sunulmuştur. Bu lastikler sürücü güvenliğini sağlarken aynı zaman da daha iyi bir sürüş deneyimi yaratmaktadır.



Otomobil Lastiği Alırken Dikkat Edilecek Hususlar
Lastik seçiminde yol tutuşu, aşınma süresi ve uyguladığı basınç gibi faktörlere dikkat edilmelidir. Fakat hepsinden önce mutlaka araç üreticisi olan firmanın tavsiye ettiği lastikler göz önünde bulundurulmalıdır. Lastik seri ve çerçevenin değişmesi sürüş güvenliği kadar aracın km sayacının da etkilenmesine neden olacaktır.

oto-lastik1.jpg


Bir diğer dikkat edilmesi gereken konu ise lastik kesit genişliğidir. Bu genişliği artırılması viraj ve yol tutuşu üzerinde olumlu etkiler yaratabilir. Ancak lastik genişliğinin artması, ıslak zeminlerde kızaklanmaya neden olmaktadır.

Lastik üzerinde yapacağınız her değişim sürüş, hız ve km’ye yakıt tüketimini etkileyecektir. Ayrıca aracın önerilen yük indeksinin aşılması ya da lastik boyutlarının araca uygun olmaması sürüşün tehlikeye girmesine, en iyi ihtimalle daha fazla yakın tüketmenize neden olabilir. Lastik değişiminde mutlaka dört lastikte aynı anda değiştirilmeli, eğer iki lastik değişecek ise aracın ön lastikleri arkaya takıldıktan sonra yeni lastikler ön tekerlere takılmalıdır. Lastiklerinizin sağlamlığı ve güvenli sürüş için mutlaka değişim sonrası kontrolleri yaptırmayı unutmayın.

Maviyle Pembe
 

Mavera

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
259
Mesajlar
916
MFC Puanı
180
Tekerlek ve Lastikler
Tekerlek, aracın yol ile temasını sağlayan bir misyona sahiptir. Aracın yükünü taşır, direksiyon ile verilen yönü izler. Motordan gelen gücü ileri-geri hareket olarak yansıtır. Islak ve kuru zeminli yollarda aracı emniyetli bir şekilde durdurur. Amortisörlere yardımcı olarak sürüş keyfini artırır. Şamriyelli (iç lastiği olan) ve Tubeless (iç lastiği olmayan) olmak üzere 2 çeşittir.

Bakımı ve Basit Arızaları
  • Isıdan dolayı lastik hava basıncı fazlalaşmış ise lastik havası, olduğu basınçta bırakılmalıdır.
  • Lastiğin üzerinde yer alan rakamlar ebatlarını belirtir.
  • Lastik hava basıncı normalden az olursa, yakıt tüketimi fazla olur. Enerji kaybı da bu bağlamda fazladır.
  • Lastik hava basıncı normal değerden fazla olursa, lastikler orta kısımdan aşınır ve araç yolda titremeler yapar.
  • Ön düzen (rot) ayarı bozuk olan araçta ön lastikler içten ve dıştan aşınır.
  • Lastikler periyodik olarak üretici firmanın belirttiği kilometrelerde değiştirilmelidir.
  • Karlı havalarda çekici lastiklerin ikisine de zincir takılmalıdır.
  • Bijonlar kuru bezle temizlenmelidir.
  • Ön lastiklerden biri tubeless, diğeri şamriyelli ise araç düz yolda bir tarafa çeker.
  • Ön lastiklerden biri yeni, biri eski ise fren yapıldığı zaman araç yine bir tarafa çeker.
Kaynak: Otomobil Bakım Rehberi
 
Üst