Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Otomobil - Araba Dünyası Güncel Haberler - Arabalar

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
İkinci el otomobillere dikat



ÖTV artırımlarının sıfır araçların fiyatını yükseltmesiyle birlikte bayram öncesinde İkinci el araç satışları hareketlendi. “İkinci el güven ister” sloganıyla bilinen Trusty İkinci El Genel Müdürü Barış Onatça ikinci el araç alımı yapacaklara dikkat edilmesi gereken hususlarla ilgili açıklamalarda bulundu.


20170629213043_trusty.jpg



Doğru Seçime Yaklaşın
Trusty İkinci El Genel Müdürü Barış Onatça “Araç almadan önce ihtiyaçlarınızı net olarak belirlemeniz gerekiyor. Günlük rutinde kullanacağınız bir araç mı yoksa sadece ihtiyaç halinde kullanacağınız bir araç mı? İlk başta belirlemeniz gereken noktalardan bir de bu olmalı. Çünkü aracınızın dizel, benzinli, LPG gibi yakıt tüketimini yılda yaptığınız km ile belirlemeniz yıl içinde yakıt tüketim kontrolü için uygun olacaktır.” Dedi.
Araç ekspertizinin önemi belirten Barış Onatça “Onatça Grup çatısı altında hizmet veren Trusty showroomumuzun “İkinci el güven ister” sloganıyla da vurguladığımız gibi ikinci el araç alımında güven her şeyden önemlidir. Aracınızın çalıntı mı değil mi? Hasar ve onarım süreçleri nelerdir? Bu ve bunun gibi kafanıza takılan tüm soruların cevabının güvenilir bir kaynak verilmiş olması sizin için oldukça önemlidir. Ayrıca tüm bu incelemeleri yaparken hem sizi hem de ailenizi rahat ettirecek dikkatini dağıtmayacak alanlar tercih etmeniz sizi doğru seçime daha da yaklaştıracaktır.”
Tuik verilerine göre sıfır otomobil satışları yılın ilk 5 ayında yüzde 15, toplam sıfır araç pazarının yüzde 13’ü daralırken ikinci el piyasasında ise ilk dört aylık verilerle otomobil satışları yüzde 5,3 arttı.


Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS
 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
“Fiesta Rally Cup” rallisi devam ediyor



Türkiye'nin tek ralli kupası “Fiesta Rally Cup”, Ege Rallisi’nin ardından sezonun ikinci yarışıyla devam ediyor. Troia Rallisi, 30 Haziran – 2 Temmuz tarihleri arasında Çanakkale’de gerçekleşecek.




20170629212823_1498742378_g__rsel.jpg



Ford Motorsport Türkiye tarafından organize edilen “Fiesta Rally Cup”, yenilenen formatı ile amatör ralli tutkunlarına profesyonel bir takımın parçası olarak yarışma imkanı sunuyor. 5 yıllık aranın ardından sezonun ilk yarışı olan Ege Rallisi, asfalt etaplarında heyecanın ve rekabetin üst düzeyde olmasıyla akıllarda kaldı. Ralli’nin ikinci ayağı olan Troia Rallisi ise Avrupa Ralli Kupası’nda Balkan Şampiyonası takviminde de yer almasıyla dikkatleri çekiyor. Çanakkale’de 30 Haziran Cuma günü 18.30’da Truva Atı’ndan start alacak ekipler, 1-2 Temmuz tarihleri arasında oldukça hızlı ve zorlu etaplardan geçerek yarışı tamamlayacak.
“Troia Rallisi ile şampiyonada rekabet artacak”
Fiesta Rally Cup'ın ikinci yarışı Troia Rallisi için Ford Motorsport Türkiye Takım Direktörü Serdar Bostancı, şunları söyledi: “Fiesta Rally Cup’ın ilk yarışını Nisan ayında Ege Rallisi ile geride bırakmıştık. Bizim için de heyecanlı geçen Ege Rallisi’nde Fiesta Rally Cup ekipleri aynı zamanda Türkiye Ralli Şampiyonası iki çeker sınıfında da ilk sırada yer almışlardı. Tercihlerini Ford Fiesta ralli otomobilinden yana kullanan herkes hem Fiesta Rally Cup’tan hem de Türkiye Ralli Şampiyonası’ndan mutlu olarak ayrıldı. Troia Rallisi ile şampiyonada rekabetin daha da artacağını düşünüyorum. Tüm ekiplere başarılar dilerim.”
Fiesta Ralli Otomobilleri Zirvede
“Fiesta Rally Cup” klasmanında Fiesta ST, Fiesta R2 ve Fiesta R2T olmak üzere farklı teknik özelliklere sahip üç nesil Ford Fiesta yarış otomobili mücadele ediyor. Genel klasman dışında bu alt sınıf birincilerinin de ödüllendirildiği Fiesta Rally Cup’ta genel klasmanda Fiesta R2T (1.0L EcoBoost) aracıyla yarışan Ümit Can Özdemir ve Batuhan Memişyazıcı ikilisi birinci sırada tamamlamayı başarmıştı. Fiesta R2 (1.6L Zetec) aracıyla yarışan Cem Alakoç & Yusuf Çelik ikilisi ikinci olmuş, yine Fiesta ST ile yarışan Onur Çelikyay & Uğur Çelikyay ikilisi de üçüncü olarak tamamlamışlardı.
‘Fiesta Rally Cup’ puan durumu:
1
Ümit Can Özdemir (R2T)


18
2
Cem Alakoç (R2)


12
3
Onur Çelikyay (ST)


10
4
Özcan Söke (R2T)


8
5
Saip Can Hasbay (ST)


6
6
And Sunman (R2)


5
7
Melih Evranlı (ST)


4
8
Billur Hasbay (ST)


3
9
Emrah Ali Başo (R2)


2
10
İsmet Toktaş (R2T)


2
11
Emre Hasbay (R2T)


2
12
Burak Başlık (R2)


0
13
Kaan Karamaoğlu (R2T)


0
14
Semih Erkal (ST)


0
15
Tansel Karasu (R2)


0

Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS
 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
BMW'nin yeni ortağı OSRAM



İhtiyaca özel ve üst düzey çözümler sunan dünya aydınlatma devi OSRAM’ın biyolojik etkili aydınlatması BMW Motorsport sürücülerini zorlu yarış mücadelesinde yalnız bırakmadı


20170629212251_1497516146_osram_bmw_motorsport_kooperation.jpg



BMW Motorsport’un yeni resmi ortağı olan OSRAM, hem yarıştan önce hem de yarış sırasında canlandırıcı aydınlatma sağlayarak sürücü ve mühendislerin uyanıklıklarını ve konsantrasyonlarını artırmaya yardım etti. LED ışıklı gözlükler ve özel aydınlatma armatürleri şeklinde sunulan ürünler sürücü ve mühendislerin zorlu 24 saatlik yarış sırasında tam ihtiyaçları olduğu zaman enerjilerini harekete geçirmek ve dikkatlerini keskinleştirmeye yardım etmek için tasarlandı.

OSRAM CTO’su Stefan Kampmann "BMW Motorsport’un bizim yenilikçi aydınlatma çözümlerimizi tercih etmiş olmasından mutluyuz. Üst düzeyde rekabetçi sporlar optimum performans gerektiriyor ve bizim aydınlatma uzmanlığımızın yarış takımına yardım edebileceği yer de tam olarak burası,” dedi. BMW Motorsport Direktörü Jens Marquardt “Nürburgring’de gerçekleşen 24 saatlik rekabet yarış tarihinde olmadığı kadar yoğun. Bu da detayları çok daha önemli hale getirdiği için OSRAM’ın resmi ortak olarak bize katılmasından gerçekten mutluluk duyuyorum. Yenilikçi çözümleri ve aydınlatma alanındaki deneyimi ile OSRAM sürücülerimizin yarış sırasında geceleri Nordschleife’in benzersiz zorluklarına adapte olmalarına büyük bir katkıda bulundu” dedi.

Biyolojik Etkili Aydınlatma
LED ışıklı gözlükler sürücülerin yarışlara hazırlanmasına yardımcı olmak için kullanılıyor. Mavi LED ışık merkezi sinir sistemini uyararak onları yarışmak için hazırlıyor.

Ayrıca, ortak mahal ve pit duvarı kontrol merkezine hem sürücülerin hem de mühendislerin yararına olacak özel aydınlatma armatürleri takılıyor. Bunlar yüksek mavi ışık vererek gece bölümlerinde bile konsantrasyon seviyelerini yükseltmeye ve korumaya yardımcı oluyor.

Biyolojik etkili aydınlatmanın kullanıldığı tek alan spor değil. Bu teknoloji, uzun uçuşlarda ortaya çıkan jet-lag rahatsızlıklarını azaltmak için uçaklarda da kullanılabiliyor. Doğru kullanıldığında, kendine gelme hızını günde bir saatlik zaman farkından -ışık desteği olmadan- günde üç saate çıkarabiliyor. Ayrıca okullarda da kullanılarak öğrencilerin konsantrasyonunu artırmaya yardımcı oluyor. Huzur ve bakım evlerine kurulduğunda gündüz/gece döngüsünün takibini yitirmiş olan demans hastalarını stabilize etmeye yardım edebiliyor.

Biyolojik etkili aydınlatma teknolojisi, içindeki ışık renk ve yoğunluğunu adapte eden özel aydınlatma armatürleri ve sistemleri kullanarak ofis çalışanlarının da performans ve konsantrasyon seviyelerini optimize ediyor.

Mavi ışıklı gözlüklerin canlandırma etkisi, kırmızı ışıklı olanların ise sakinleştirici etkisi var. Böylece sürücüler yarışlardan önce daha zinde olabiliyor, molalarda ise daha iyi rahatlayabiliyorlar.


Kaynak ; otomobil Gazetesi


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS
 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
AB'ye motorlu taşıt satışında Türkiye lider



505



Türkiye, geçen yıl Avrupa Birliği'ne (AB) en fazla motorlu taşıt ihracatı yapan ülke oldu Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat) verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye, 2016'da AB'nin ithal ettiği motorlu taşıt pazarında en büyük payı elde etti.

AB, geçen yıl toplam 77 milyar 132 milyon euroluk motorlu taşıt ithalatı gerçekleştirdi. AB'nin ithalatında Türkiye, 15 milyar 335 milyon euroyla yüzde 20'lik paya ulaştı.
Diğer ülkelerden AB ülkelerine motorlu taşıt satışında Türkiye'yi Japonya izledi. Japonya, birliğin motorlu taşıt ithalatında yüzde 19 paya sahip oldu.
Söz konusu pazarda, dünyanın en gelişmiş ekonomisi ABD'nin yüzde 14, Güney Kore'nin yüzde 10, Çin'in yüzde 8, Güney Afrika'nın yüzde 5, Tayvan'ın yüzde 4, Meksika ve Tayland'ın yüzde 3, Hindistan'ın ise yüzde 2 payı oldu.
TÜRKİYE'NİN AB'YE MOTORLU TAŞIT İHRACATI SON 5 YILDIR KESİNTİSİZ ARTIŞ KAYDETTİ
Türkiye'den AB ülkelerine ihraç edilen motorlu taşıtların toplam değeri 2012'de 8 milyar 455 milyon avro seviyesinde gerçekleşirken, bu rakam 2013'te 9 milyar 472 milyon avroya, 2014'te 10 milyar 708 milyon euroya ulaştı.
Son 2 yılda daha da hızlı artış kaydeden Türkiye'nin AB'ye motorlu taşıt ihracatı, 2015'te 12 milyar 918 milyon euro, geçen yıl ise 15 milyar 335 milyon euro seviyesiyle rekor kırdı.(Habertürk)
 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
İngiliz Morgan efsanesi Türkiye’de



534



El yapımı otomobil üreten İngiliz markası Morgan, Türkiye'ye geldi. Markanın Türkiye lansmanı, Morgan'ın ilk modeli olan ve 1909'da üretilen efsane Morgan 3 Wheeler ile gerçekleşti. Marka, Türkiye'de Tunç Lokmanhekim'in kurucusu olduğu Klasik Garaj tarafından temsil edilecek. Morgan 3 Wheeler'ın klasik benzin motorlu modelinin Türk otomobil ve motosiklet severlere anahtar teslim maliyeti yaklaşık 85 bin pound olacak. Morgan 3 Wheeler'ın ağırlığı sadece 525 kilogram.


Saygılarımla Megaforum


LeGoLaS
 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
KÜÇÜK SUV SEGMENTİNDE BÜYÜK REKABET



2017 yılının ilk beş aylık döneminde B-SUV (küçük segment SUV) modelleri arasında yoğun bir rekabet yaşanıyor.


20170703025334_qyym1-kopya.jpg



Orta sınıfın gözdesi olan B segmenti SUV modelleri, her geçen gün daha gelişmiş yönleriyle dikkat çekiyor. Küçük hacimli motorları ve yerden yüksek yapıları ile büyük beğeni toplayan bu otomobiller, 1.6 litrenin altındaki motor seçenekleriyle hem yakıt tasarrufu sağlıyor hem de uygun fiyat etiketleriyle dikkat çekiyorlar. Dizel ve benzinli motorlarında otomatik vites seçenekleriyle de tercih sebebi olan bu segmentte yoğun bir satış rekabeti yaşanıyor. ODD (Otomotiv Distribütörleri Derneği) rakamlarına göre 2017 yılının ilk beş aylık döneminde 5.985 adet B-SUV satışı gerçekleşti. Ocak-Mayıs döneminde en yüksek rakamı 1.050 adet satışla segment liderliğini elinde bulunduran OPEL Mokka X elde etti. Geçtiğimiz yılın aynı döneminde 1.365 satış gerçekleştiren Renault Captur, bu yıl 899 adet ile Mokka X’in gerisinde kaldı. Nissan Juke ise 865 adet satarak üçüncü büyük satış rakamına ulaştı. Bu üçlüyü 804 adetle yenilenen Peugeot 2008 takip etti. Daralan otomotiv pazarındaki B-SUV modelleri arasında, düşüş yaşamayıp satışlarını neredeyse ikiye katlayan tek model ise, 2016’nın aynı döneminde 443 adet satan ve 2017’de bu rakamı 755’e ulaştıran Suzuki Vitara oldu.
SATIŞ RAKAMLARI
OPEL MOKKA X: 1050
RENAULT CAPTUR: 889
NISSAN JUKE: 865
PEUGEOT 2008: 804
SUZUKI VITARA: 755
JEEP RENEGADE: 633
CITROEN C4 CACTUS: 399
 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
Araçta klima kullanmanın ipuçları



Kocaeli Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Hoşöz, Kuzey Afrika sıcaklarının etkili olduğu bugünlerde yolculuk sırasında çok daha fazla ihtiyaç duyulan oto klimaların kullanımının püf noktalarıyla ilgili sürücülere bazı önerilerde bulundu


20170703232759_klima1.jpg



Taşıt klimaları, soğutma ve iklimlendirme sistemleri alanında araştırmalar yapan Prof. Dr. Hoşöz, 15-20 yıl öncesine kadar bir aksesuar olarak görülen fakat günümüzde yaz aylarında konforlu yolculukların vazgeçilmezi haline gelen araç klimalarının bakımı ve kullanımına ilişkin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, otomobil klimalarının kullanımında ve bakımında dikkat edilmesi gereken birçok nokta bulunduğunu anlattı.
Hoşöz, güneş altına park edilen araçlarda klima kullanımının en sık tekrarlanan hatalardan olduğunu söyledi.
Araçların yaz aylarında güneşe maruz kalacak şekilde park edildiğinde, iç ortam sıcaklığının çok yüksek değerlere ulaştığına dikkati çeken Hoşöz, "Sıcaklığın etkisiyle araç içinde kullanılan plastik malzemelerden çeşitli kimyasallar buharlaşarak iç ortam havasına karışır ve insan sağlığına zarar verebilir. Bu kimyasalların solunmaması için araca bindikten sonra camlar hemen açılarak bu hava atmosfere atılmalıdır. Klimayı aşırı yükte çalıştırmamak amacıyla birkaç dakika beklenerek araç içindeki sıcaklığın düşmesi sağlanmalı, daha sonra klima çalıştırılmalıdır." diye konuştu.
Hoşöz, klimanın araç motorunun çalıştırılacağı sırada kapalı tutulması, düşük devirde açılması ve kullanılmasının daha uygun olduğunu vurgulayarak, aksi takdirde aniden yüksek devirde çalışmaya başlayan klima kompresörünün yeterince yağlanamadığından arızalanabileceğini kaydetti.
- Klima kışın da çalıştırılmalı
"Klima çalıştırıldığında, evaporatörden geçirilerek soğutulan hava akımı içindeki nemin evaporatör yüzeylerinde yoğuşur ve ıslanan yüzeylerde ise hızla bakteri ürer." diyen Hoşöz, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Park edilecek yere yaklaşıldığında klima kapatılmalı ve motor durana kadar birkaç dakika boyunca sadece havalandırma fanı çalıştırılmalıdır. Böylece, evaporatör yüzeylerinin kuruması sağlanır ve evaporatörden istenmeyen kokular yayılmasının önüne geçilebilir. Klimanın kullanılmadığı kış aylarında, haftada bir kez 5 dakika kadar bir süre boyunca klima çalıştırılmalıdır. Böylece, klima sistemi içindeki contalar kurumadan yağlı durumda kalacaktır. Bunun sonucunda, klima içindeki soğutucu akışkanın sistemin çalıştırılmadığı kış aylarında contaların kenarından atmosfere kaçması engellenecektir."
Klima içindeki soğutucu akışkanın çeşitli nedenlerle yavaşça da olsa atmosfere kaçtığına işaret eden Hoşöz, bu durumda, sistemin soğutma performansının azalacağına değindi.
Hoşöz, aracın ön tarafında radyatörün de önünde bulunan kondenserden sonra yer alan sıvı tutucu deponun üzerinde bir gözetleme camı bulunduğunu anlatarak, "Bu camdan klima çalışırken soğutucu akışkan akımı gözlendiğinde kabarcıklar görülüyorsa soğutucu akışkan azalmış demektir. Bu durumda araç klimasında bulunan soğutucu akışkanın servis istasyonu ile çekilmesi ve yeniden katalogda yazan miktarda soğutucu akışkan şarj edilmesi gerekir." ifadelerini kullandı.
- "Tavsiye edilenden başka soğutucu akışkan kullanmayın"
Prof. Dr. Hoşöz, 1994 yılından itibaren üretilen araçlarda, "R134a" soğutucu akışkanı kullanıldığına işaret ederek, şunları kaydetti:
"Bazı bilinçsiz servis personelinin, bu akışkan yerine daha ucuz olması nedeniyle yanıcı gaz içeren karışımları kullandığı görülmektedir. Bu durumda klimanın soğutma performansı azalmakta ve kaza durumunda sistemden dışarı çıkan yanıcı gaz alev alarak yangına neden olabilmektedir. Bu nedenle katalogda belirtilenden başka bir soğutucu akışkan kesinlikle kullanılmamalıdır."
Klimanın kullanılacağı aylardan önce kondenser üzerindeki çamur ve tozların temizlenerek buradan ısı atılmasının kolaylaştırılması gerektiğini belirten Hoşöz, "Bu durumda, sistemin soğutma performansı yükselecek ve enerji tüketimi azalacaktır. Klimanın araç içine üflediği havada koku varsa, evaporatör yüzeylerinin antibakteriyel sprey ile temizlenmesi gerekir." dedi.
Hoşöz, araç içine giren toz ve bakterileri filtre etmek amacıyla araçlarda polen filtresi bulunduğunu, bu filtresinin de aracın sürüldüğü yollardaki toz durumuna göre artan sayıda yılda birkaç kez değiştirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.



Kaynak AA

 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
Araç plakalarında yeni dönem başladı

371



Hızlı Geçiş Sistemi'nde (HGS) yanlış ceza yazılmasına da neden olan standart dışı plakalar, 3 Temmuz'dan itibaren "ağır kusur" kapsamında değerlendirilmeye başlandı ve bu plakaları taşıyan araçlar muayeneden geçemeyecek.



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına bağlı Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğünce yenilenen kusur tablosu yürürlüğe girdi. Buna göre, HGS'de yanlış ceza verilmesine de yol açan, plakalarda rakamlar arasında vida bulunması, yazıların silik veya kapatma şeklinde olması "ağır kusur" kapsamında görüldü. Düzenlemeyle plakalardaki yazı ve rakamların, Trafik Kanunu'nda belirtildiği gibi 11 santimetre genişliğinde, 52 santimetre uzunluğunda olması gerekiyor.




 

LeGoLaS

ikra
Onursal Üye
Konum
Türkiye
  • Üyelik Tarihi
    1 Ağu 2008
  • Mesajlar
    9,956
  • MFC Puanı
    2,976
Polonya'da Thierry Neuville zaferi



Dünyanın en çok izlenen motorsporları organizasyonlarından Dünya Ralli Şampiyonası’nda sezonun sekizinci yarışı Polonya’da yapıldı. Zorlu Polonya pistinde Red Bull sporcusu Thierry Neuville birinci oldu. Lider Sebastien Ogier’i takibini sürdüren ve son yarışlara girilirken iddiasını koruyan Neuville, üçüncü galibiyetini elde etti. İkinci sırayı ise Paddon aldı. Şampiyona favorisi bir başka Red Bull sporcusu Sebastien Ogier ise podyumun son basamağında kendine yer buldu. Nefesleri kesen yarış Red


20170703232137_1499083403_sebastien_ogier__1_.jpg



Motorsporlarının en çok izleyiciye sahip dallarından biri olan rallide Dünya Şampiyonası heyecanı sürüyor. Takvimde sona gelinirken pilotlar da şampiyonluk için son kozlarını oynuyor. Sezonun sekizinci yarışı Polonya da, kritik anlara sahne oldu.
İyi bir haftasonu geçiren Thierry Neuville, liderliği kimseye kaptırmadı. Formda bir görüntü veren Red Bull sporcusu Neuville, en yakın rakibinden 1 dakika 23 saniye daha hızlı olmayı başardı ve bu seneki 3. galibiyetini elde etti. Polonya’da şampiyonluk için yarıştığı Sebastien Ogier’i geçen ve son haftalara umutlu giren Neuville’in arkasından ikinci sırayı Hayden Paddon aldı. Ogier ise genel görüntüsüne oranla biraz daha formsuz bir haftasonu geçirdi ve üçüncü sırada kaldı.
Genel klasmanda Sebastien Ogier’in liderliği devam ediyor. Fransız pilot, 160 puanla ilk sırada yer alıyor. İkinci Neuville’in ise 149 puanı bulunuyor. Polonya’da 20. olabilen Jari-Matti Latvala da 112 puanla üçüncü sırada.
Dünya Ralli Şampiyonası’nın bir sonraki durağı Finlandiya olacak.
 

Mavera

MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    14 Ara 2018
  • Mesajlar
    994
  • MFC Puanı
    14
Satılan Araçların Yüzde 25'i Elektrikli Olacak

satilan-araclarin-yuzde-25i-elektrikli-olacak_3GKh_B7tUCisxwlAGrLSg.jpg


TEB Cetelem'in "Elektrikli Taşıtların Gizemi" adlı araştırma raporunda, 2030'a kadar dünyada satılacak araçların yüzde 25'inin elektrikli olacağı tahmin edildi.

Aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 16 ülkede, yaşları 18 ile 65 arasında değişen 10 bin 600 kişiyle gerçekleştirilen araştırmaya göre, tüketicilerin çoğunluğu elektrikli araçları, daha pahalı bulduğu, menzili kısa ve şarj süreleri uzun olduğu için tercih etmiyor. Bu alanda hızlı gelişmeler kaydediliyor ve batarya fiyatları düşüyor. Buna bağlı olarak elektrikli araçların menzili artıyor ve hızlı şarj istasyonları yaygınlaşıyor. Araştırmaya göre, dünyada 2030 yılında satılan araçların yüzde 25'ini elektrikli araçların oluşturması bekleniyor.

Türkiye'de Elektrikli Araç Satışı Artacak
2030'a kadar Çin'de satılan araçların yüzde 36'sının, Norveç'te satılanların da yüzde 39'unun elektrik araçlardan oluşacağı tahmin ediliyor. Araştırmaya katılan Türk sürücülerin beyanları doğrultusunda da 11 yıl sonra ülkede satılan araçların yüzde 29'unu elektriklilerin oluşturması bekleniyor. Türk tüketicilerin yüzde 66'sı araçların pahalı olduğunu, yüzde 39'u şarj altyapısının yetersiz olduğunu ve yüzde 35'i de şarj süresinin uzun olduğunu belirtiyor.

'Hükümetler Teşvik Sağlamalı'
Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen TEB Cetelem Genel Müdürü Stephane Becoulet, elektrikli araçların daha ulaşılabilir olması için üreticilerin, altyapı sorumlularının ve tüketicilerin ekstra çaba harcamaları gerektiğini ifade etti. Becoulet, şunları kaydetti: "Menzil şimdiye kadar bataryaların çok pahalı olmasından ötürü en büyük engel olarak görülüyordu ancak teknolojinin gelişmesi ve bataryaların giderek daha ucuz olması bu sorunu ortadan kaldıracak gibi görünüyor. Tüketiciler de sadece elektrikli olduğu için satın aldığı otomobilin teknoloji harikası olması gerektiğini düşünmez ve beklentilerini düşürürse fiyat/menzil kısır döngüsünden de çıkılacaktır. Dünyanın bazı bölgelerinde satışlar çok ciddi oranda artmakta fakat bu artışın yaygın bir şekilde gerçekleşebilmesi için tüm paydaşların birlikte çabalaması gerekiyor. Hükümetler, bunların alımıyla ilgili teşvikler sağlamalı, şarj altyapısını ve elektrikli otomotiv paylaşım filolarının gelişimini desteklemeliler. Otomotiv üreticilerinin ve parça imalatçılarının pil teknolojilerinde daha yenilikçi olmaları ve ilerleme kaydetmeleri, enerji şirketlerinin de enerji üretimlerini ve şebekelerini elektrikli taşıtlara göre uyarlamaları gerekiyor."

Kaynak: NTV Otomobil (9 Mayıs 2019)
 
Üst Alt