mübahın ne olup olmadığını bende gayet iyi biliyorum..
ama bir gerçekliğe de bakmak gerekir..
bununla ilgili vereceğim örnek sayısı da coktur..
ister kabulleniriz ister red ederiz.. ama ortada bir gerçeklik var..
ben ticaretle ugraşıyorum.. ticaretle uğraşan da cok insan var..
herkes mübahlaştırmıştır bu işi..beş vakit namaz kılan eski patronum vardı neler yapardı neler..
en basiti zekat konusu.. şuan öyle birşey yapıldı zekatta.. mübah oldu..
dini boyutuyla bakarsak cok şeyin nasil mübahlaştığını görürüz..iş konusunda da bakarsak aynı şekilde.. söylemek cok kolaydır..
dinde uygun olmayan çok şey saolsun hocalar sayesinde o kadar mübah hale getirildi ki..
eleştiririz siyasetcileri onları bunları.. ama zamanında onu eleştirenler o makama geldiğinde nasil onlar gibi davrandıklarını da görürüz..
konuşmaya geldiğimizde hepimiz iyi insanlarız..
harama el uzatmayız.. öksüz yetim hakkını gasbetmeyiz..
şans oyunları oynamayız.. emeklinin maaşında icki vs olmaz..
yahu koskocaman türkiye örneği duruyor önünüzde..
adliye koridorlarında vergi koridorlarında ne dümenler döner..
bunları onlar yapmıyor..sistemce buna dahiliz..sen ben olarak görme bunu..
toplumsal olarak gör..
ve bir örnek dersim olayı vardır.. bugün her ne kadar o olay farklı aksettirilse de.. 15 bin e yakın insan hayatını kaybetmiştir..
ve o olayda cok sayıda askerde hayatını kaybetmiştir..
dağlardan askere ateş acmalar.. vs vs..
dersim bölgesi biz özerklik isteriz asker vermeyiz devlete vergi vermeyiz dedi..sonrasında bazı olaylar ceriyan etti..
ve yaşananlardan sonra bir daha doğu da 1984 e kadar eylem olmadı..
eğer buna dini boyutta bakılsaydı o şeyin yapılmaması gerekiyordu..
orada cok şeyler oldu cünkü.. ancak yapılmasaydı şuan tr diye bir ülke belki de olmucaktı..
almanya da yaşananlar ortada bir yahudinin bir yahudiye yapmasıdır..
adolf hitler kendisi acısından almanyanın geleceğini kurtarmak istedi..
şu an o soykırım olmasaydı dünya daha farklı olurdu..
bunun gibi tarihte bir cok olay var.. o zaman onlar niye mübahlaştı?
osmanlıyı da ele alabiliriz.. koskocaman şeylü islamlar fetva bile verdi bu konularda..
cıkan sonuç her ne kadar mübah olmasa da toplum mübahlaştırıyor olayları..
her ne kadar dini acıdan sakıncalı olsa da.. bugünün iyi insanları yarın kötü olabiliyor..kötü kararlar veriyor..sonuçları kötü cıkabiliyor..
dini acıdan bir cok şey şuanda delinmiş durumda.. helalleştirilmiş..
sen buradan istediğin kadar sabaha kadar anlat o mübah olmayan şeyleri..
otur şöyle yaslan geriye bir türkiyeyi izle..sonra tekrar konuşalım..
Güzel abicim ben seni anlıyorum. Ama sen beni anlamıyorsun.
Mübah olmayan bir işi mübahmış gibi gösteren bir kimse, din gereği hangi konumdadır ? Günahkâr.
Kişi yada kişiler istedikleri kadar oyun hamuru gibi yoğursunlar değiştirsinler farketmez. Birşey mübahsa mübah, değil ise değildir.
Atıyorum faiz'i toplumumuzun her kesimi mübah olarak görse bile dinen mübah değil haramdır. Faiz'in mübah olup olmaması zaman içerisinde değişmez. Olayın ana temasında din yattığı ve kur'ana yada İncil'e yeni bir update gelmeyeceği için, bu değiştirilemez.
Günümüzden örnekleyelim.
Bir kadının saçını açarak topluma çıkması mübah değildir. Ama bunu mübah diye gösterenler yok mu ? Var. Onlar öyle diyor diye, yada ortam hakkaten bunu kaldırıyor, " evet yaa mübahtır " yorumları yapılabiliyor diye bu gerçekten mübah mı olur ? Hayır.
Dediğin gibi kitleleri yok etmek için fetvalar çıkaran, hazine doldurmak için "kafirdir, katledilmesi vaciptir" tarzı fetvalar veren insanlar da olmuştur. Ama bu, bunların yanlış olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Kısaca mübah olan ve olmayan şeyler kesinlikle ayan beyan meydandadır. Değiştirilemez.
Bana kalırsa konu başlığı kafaları karıştırmış.
" Amaca giden her yol
mübah mıdır ? " diye bir soru olunca, soruya sosyolojik yada mantık yönünden cevap vermek saçma oluyor.
Soru eğer, " Amaca giden her yol
doğru mudur ? " olsaydı, cevaplarımız çok farklı ve çeşitli temellere dayanıyor olurdu. Öyle olmayınca, cevaplar sadece dine dayanıyor.