Beyin takımını genç Türk yazılımcıların oluşturduğu ekip, Osmanlı Devleti'nin 1402 yılından yıkılışına kadarki dönemini anlatan üç boyutlu ''Osmanlı Medeniyeti (Civilization of Ottoman)'' adlı strateji oyunu geliştirdi.
Haberin galerisi için tıklayınBirçok yönüyle Türkiye'de ve dünyada ilk olma özelliğini taşıyan oyun, 2011 yılında piyasaya sunulacak.
''Osmanlı Medeniyeti'' Proje Yöneticisi Gürcan Serbest, yaptığı açıklamada, ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinden önce Türkiye'de geliştirilmiş tamamıyla yüzde 100 Türk yapımı bir proje olmadığını söyledi.
Diğer çalışmalarda, hazır motorlar kullanıldığı için projelerin gelişiminin motorların yetenekleriyle sınırlı kaldığını ve gelişemediğini belirten Serbest, bu kapsamda Türkiye'de bir çığır açmak amacıyla Eylül 2008'de ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinin oluşturulduğunu ifade etti.
''Herkesin en iyi bileceği olgu, içinde olduğu, tanıdığı olgudur. Biz de Osmanlı İmparatorluğu olgusunun geçmişte birebir içinde olduğumuz için en iyi anlatabileceğimizin Osmanlı medeniyeti olduğuna karar verdik'' diyen Serbest, şunları anlattı:
''Avrupa'da veya Amerika'da gerçekleşen, dört saat bile sürmeyen savaşlar, yüzlerce oyunda tema olarak işlendi ve kahramanlık hikayelerine döndüler.
Biz bir Türk olarak öz geçmişimizi neden anlatmayalım sorusunun cevabıdır Osmanlı medeniyeti oyunu. Oyun, Eylül 2008'den bu yana açık kaynak kodlu geliştirilen bir proje olarak hayatına devam ediyor.
Daha önce diğer oyun geliştirici firmaların, ticari amaçlarla oyun geliştirmesi sebebiyle sınırlı imkanlarla ürünler çıktı. Maalesef tutulmadı. Osmanlı medeniyeti projesinin tamamen gönüllü ve 'sizin oyununuz' sloganıyla yola çıkarak bu işe başlaması, toplumda gerçekten büyük bir ilgi gördü.''
21 KİŞİLİK GELİŞTİRME EKİBİ
Serbest, oyun ekibinin tamamen gönüllü bir gruptan oluştuğunu, şu an için 21 kişinin geliştirme ekibinde görev aldığını ve yaş ortalamasının 22 olduğunu söyledi.
Bu projenin en dikkat çekici yanının bu kadar kısıtlı imkanla, bu kadar yenilikçi bir proje geliştirilmesi olduğunu belirten Serbest, ''Arkasında çok ciddi firmalar olan projeler dahi kendi motorlarını geliştirmeye cesaret edemezken bu grup kendi motorlarını geliştirmekle kalmayıp dünya oyun sektörüne 'kader motoru' kavramını kazandırmıştır.
Ayrıca 'multitouch' kontrolünün bu projenin içinde yer alarak, oyun zevkini bir üst adıma taşıyacağı kanısındayım. Kader motorunun getirdiği avantajlar ise tartışılamayacak düzeydedir'' dedi.
''GERÇEK ZAMANLI STRATEJİ OYUNU''
Serbest, ''Osmanlı Medeniyeti''nin gerçek zamanlı bir strateji oyunu olduğunu belirterek, ''Oyundaki temel amaç, 1402 yılından başlayarak Osmanlı medeniyetini tüm detayıyla işlemek.
Bu projede sadece Osmanlı İmparatorluğu ile sınırlı kalmadık. Bu oyunda, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki tüm karakterler, objeler ve binalar ile ilişkide olunan hısım ve hasım devletlerin tamamı yer almaktadır.
Oyuncular, bu devletleri seçerek oyunu yönetebilecek'' diye konuştu.
Oyunun web bazlı versiyonunu yakın bir süreçte yayına sokacaklarını anlatan Serbest, şunları söyledi:
''Masaüstü versiyonunu Kasım 2010 beta şeklinde piyasaya süreceğiz. Kasım 2010'da testerlarımızla projemizi paylaşarak onlardan geri dönüşlerle, oyun üzerindeki son ekleme ve rötuşlarımızı yapacağız ve 2011'de oyunumuz piyasada olacak.
En ilkel teknolojik imkanlarla (buna en basit örnek çizimlerin kağıttan taranarak bilgisayara geçirilmesidir ki ekibin grafik tabletleri dahi yoktur) bu denli ileri bir teknolojiye sahip oyunu geliştirmenin vereceği yankıyı merak ediyoruz.
Bu oyun, Türkiye'de korsanla mücadele için 5 TL'ye pazara sürülecek. Kişiler, kader motorumuzu oyun içinde kullandıklarında bu deneyimi daha da sevecekler. Bu mutlu kullanıcı kitlesi, ciddi bir yankı uyandırılmasına vesile olacak.''
YAPAY ZEKA VE GRAFİK MOTORU
''Piyonix'' adlı yapay zeka motorunun, oyuncuların bilgisayara karşı oynadığı oyunlarla kendi kendine öğrenen ve her seferinde kendini daha da geliştirebilen bir yapay zeka motoru olduğunu belirten Serbest, ''Dünyada bir milyon oyuncu bu oyunu oynayarak, tüm oyuncuların deneyimlerini ve başarı durumlarının ne olduğunu StoX'tan araştırabilecek'' dedi.
''Piyodix''in ise Türkiye'nin ilk ''grafik motoru'' olma özelliğini taşıdığını ve içinde bir fizik motorunu barındırdığını ifade eden Serbest, ''Piyodix'te içinde bulunan fizik motoru sayesinde karakterin aldığı bir darbede elinden kılıcı veya silahı düşebilecek, eğilip alabilecek. Yani kaleyi kılıçla vurarak yıktığımız bir motorun dışına çıkıyoruz'' diye konuştu.
''KADER MOTORU DÜNYADA İLK''
Serbest, oyunda kullandıkları ''Piyocix'' adı verilen ''kader motoru'' kavramının şu an dünyada bir ilk olduğunu, bu kavramın oyuna birçok yenilik getirdiğini belirtti.
''Kader motoru''nun oyunda farklı senaryolar üretmekle kalmadığını, oyundaki her bir karaktere bağımsız karakteristik özellikler kazandırdığını anlatan Serbest, şunları söyledi:
''Örneğin, bundan önceki benzer oyunlarda karakterlerde ömür kavramı yoktu. Bu oyunla beraber, her karakterin bir ömür kavramı olacak ve bu ömür kader motorundaki belli kaderlerle uzayıp kısalabilecek.
Bugün sabah kahvaltımız, öğle yediğimiz yemek ve akşam yiyeceğimiz yemek birbirimizinkinden farklı, aldığımız maaşlar da öyle.
Oyunda da bu şekilde olacak. Bunun kattığı avantajla birlikte ekonomik idare önem kazanıyor. Çünkü oyunda, diğer oyunlarda olduğu gibi bir kere yarat sonra para harcama kavramı yok.''
Oyunda sadece akçe kavramının olduğunu, karaktere maaş verileceğini ve gerçek hayattaki gibi bir aylık geçimini kendisinin idare edeceğini dile getiren Serbest, ''Karaktere aylık belli bir maaş vereceğiz.
Karakter ailesinin masraflarına harcayacak (eğitim, yeme ve içme) en basit kural olarak her ailenin yediği yemek farklı olacağı için giderler de birbirinden farklı olacak.
Ekonomik sıkıntılarına göre mutluluk düzeyinden bahsedecek. Bu bahsettiğim kavram sadece sabah kahvaltısı ve maaş kavramıdır. Bunun gibi yaklaşık 1030 sınıf oyunun oynanışını belirleyecek'' dedi.
GERÇEKÇİLİĞİ ARTTIRMAK İÇİN
Serbest, oyunu hazırlarken uçuş simülatörlerinde kullanılan bazı teknolojilerden ilham aldıklarını belirterek, ''Uçuş simülatörlerinde gerçekçiliği arttırmak için kullanılan 'metar' ve 'meshler' de bu oyunda yer alacak.
Metar ile o anlık bölgenin hava durumunu alıp oyuna entegre edebileceğiz. Eskişehir civarlarında bir meydan savaşı yapıyorsanız ekranda yağmur yağmaya başladığında camdan dışarı baktığınızda gerçek hayatta da yağmur yağdığına şahit olabileceksiniz.
Ayrıca gerçek yeryüzü meshleri ile oyundaki bütün yeryüzü şekilleri gerçekle birebir aynı olacak. Bu da savaşlardaki stratejilerinize önem vermenizi gerektirecektir'' diye konuştu.
Türkiye'nin ilk ''grafik motoru'', ''yapay zeka motoru'', dünyada bir ilk olan ''kader motoru'' ve uçuş simülasyonlarında kullanılan ''metar'' gibi teknolojilerin bu oyunda ilk defa kullanıldığını anlatan Serbest, Osmanlı tarihindeki tüm karakterlerin, objelerin ve binaların oyunda işleneceğini sözlerine ekledi.
AA
Haberin galerisi için tıklayınBirçok yönüyle Türkiye'de ve dünyada ilk olma özelliğini taşıyan oyun, 2011 yılında piyasaya sunulacak.
''Osmanlı Medeniyeti'' Proje Yöneticisi Gürcan Serbest, yaptığı açıklamada, ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinden önce Türkiye'de geliştirilmiş tamamıyla yüzde 100 Türk yapımı bir proje olmadığını söyledi.
Diğer çalışmalarda, hazır motorlar kullanıldığı için projelerin gelişiminin motorların yetenekleriyle sınırlı kaldığını ve gelişemediğini belirten Serbest, bu kapsamda Türkiye'de bir çığır açmak amacıyla Eylül 2008'de ''Osmanlı Medeniyeti'' projesinin oluşturulduğunu ifade etti.
''Herkesin en iyi bileceği olgu, içinde olduğu, tanıdığı olgudur. Biz de Osmanlı İmparatorluğu olgusunun geçmişte birebir içinde olduğumuz için en iyi anlatabileceğimizin Osmanlı medeniyeti olduğuna karar verdik'' diyen Serbest, şunları anlattı:
''Avrupa'da veya Amerika'da gerçekleşen, dört saat bile sürmeyen savaşlar, yüzlerce oyunda tema olarak işlendi ve kahramanlık hikayelerine döndüler.
Biz bir Türk olarak öz geçmişimizi neden anlatmayalım sorusunun cevabıdır Osmanlı medeniyeti oyunu. Oyun, Eylül 2008'den bu yana açık kaynak kodlu geliştirilen bir proje olarak hayatına devam ediyor.
Daha önce diğer oyun geliştirici firmaların, ticari amaçlarla oyun geliştirmesi sebebiyle sınırlı imkanlarla ürünler çıktı. Maalesef tutulmadı. Osmanlı medeniyeti projesinin tamamen gönüllü ve 'sizin oyununuz' sloganıyla yola çıkarak bu işe başlaması, toplumda gerçekten büyük bir ilgi gördü.''
21 KİŞİLİK GELİŞTİRME EKİBİ
Serbest, oyun ekibinin tamamen gönüllü bir gruptan oluştuğunu, şu an için 21 kişinin geliştirme ekibinde görev aldığını ve yaş ortalamasının 22 olduğunu söyledi.
Bu projenin en dikkat çekici yanının bu kadar kısıtlı imkanla, bu kadar yenilikçi bir proje geliştirilmesi olduğunu belirten Serbest, ''Arkasında çok ciddi firmalar olan projeler dahi kendi motorlarını geliştirmeye cesaret edemezken bu grup kendi motorlarını geliştirmekle kalmayıp dünya oyun sektörüne 'kader motoru' kavramını kazandırmıştır.
Ayrıca 'multitouch' kontrolünün bu projenin içinde yer alarak, oyun zevkini bir üst adıma taşıyacağı kanısındayım. Kader motorunun getirdiği avantajlar ise tartışılamayacak düzeydedir'' dedi.
''GERÇEK ZAMANLI STRATEJİ OYUNU''
Serbest, ''Osmanlı Medeniyeti''nin gerçek zamanlı bir strateji oyunu olduğunu belirterek, ''Oyundaki temel amaç, 1402 yılından başlayarak Osmanlı medeniyetini tüm detayıyla işlemek.
Bu projede sadece Osmanlı İmparatorluğu ile sınırlı kalmadık. Bu oyunda, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki tüm karakterler, objeler ve binalar ile ilişkide olunan hısım ve hasım devletlerin tamamı yer almaktadır.
Oyuncular, bu devletleri seçerek oyunu yönetebilecek'' diye konuştu.
Oyunun web bazlı versiyonunu yakın bir süreçte yayına sokacaklarını anlatan Serbest, şunları söyledi:
''Masaüstü versiyonunu Kasım 2010 beta şeklinde piyasaya süreceğiz. Kasım 2010'da testerlarımızla projemizi paylaşarak onlardan geri dönüşlerle, oyun üzerindeki son ekleme ve rötuşlarımızı yapacağız ve 2011'de oyunumuz piyasada olacak.
En ilkel teknolojik imkanlarla (buna en basit örnek çizimlerin kağıttan taranarak bilgisayara geçirilmesidir ki ekibin grafik tabletleri dahi yoktur) bu denli ileri bir teknolojiye sahip oyunu geliştirmenin vereceği yankıyı merak ediyoruz.
Bu oyun, Türkiye'de korsanla mücadele için 5 TL'ye pazara sürülecek. Kişiler, kader motorumuzu oyun içinde kullandıklarında bu deneyimi daha da sevecekler. Bu mutlu kullanıcı kitlesi, ciddi bir yankı uyandırılmasına vesile olacak.''
YAPAY ZEKA VE GRAFİK MOTORU
''Piyonix'' adlı yapay zeka motorunun, oyuncuların bilgisayara karşı oynadığı oyunlarla kendi kendine öğrenen ve her seferinde kendini daha da geliştirebilen bir yapay zeka motoru olduğunu belirten Serbest, ''Dünyada bir milyon oyuncu bu oyunu oynayarak, tüm oyuncuların deneyimlerini ve başarı durumlarının ne olduğunu StoX'tan araştırabilecek'' dedi.
''Piyodix''in ise Türkiye'nin ilk ''grafik motoru'' olma özelliğini taşıdığını ve içinde bir fizik motorunu barındırdığını ifade eden Serbest, ''Piyodix'te içinde bulunan fizik motoru sayesinde karakterin aldığı bir darbede elinden kılıcı veya silahı düşebilecek, eğilip alabilecek. Yani kaleyi kılıçla vurarak yıktığımız bir motorun dışına çıkıyoruz'' diye konuştu.
''KADER MOTORU DÜNYADA İLK''
Serbest, oyunda kullandıkları ''Piyocix'' adı verilen ''kader motoru'' kavramının şu an dünyada bir ilk olduğunu, bu kavramın oyuna birçok yenilik getirdiğini belirtti.
''Kader motoru''nun oyunda farklı senaryolar üretmekle kalmadığını, oyundaki her bir karaktere bağımsız karakteristik özellikler kazandırdığını anlatan Serbest, şunları söyledi:
''Örneğin, bundan önceki benzer oyunlarda karakterlerde ömür kavramı yoktu. Bu oyunla beraber, her karakterin bir ömür kavramı olacak ve bu ömür kader motorundaki belli kaderlerle uzayıp kısalabilecek.
Bugün sabah kahvaltımız, öğle yediğimiz yemek ve akşam yiyeceğimiz yemek birbirimizinkinden farklı, aldığımız maaşlar da öyle.
Oyunda da bu şekilde olacak. Bunun kattığı avantajla birlikte ekonomik idare önem kazanıyor. Çünkü oyunda, diğer oyunlarda olduğu gibi bir kere yarat sonra para harcama kavramı yok.''
Oyunda sadece akçe kavramının olduğunu, karaktere maaş verileceğini ve gerçek hayattaki gibi bir aylık geçimini kendisinin idare edeceğini dile getiren Serbest, ''Karaktere aylık belli bir maaş vereceğiz.
Karakter ailesinin masraflarına harcayacak (eğitim, yeme ve içme) en basit kural olarak her ailenin yediği yemek farklı olacağı için giderler de birbirinden farklı olacak.
Ekonomik sıkıntılarına göre mutluluk düzeyinden bahsedecek. Bu bahsettiğim kavram sadece sabah kahvaltısı ve maaş kavramıdır. Bunun gibi yaklaşık 1030 sınıf oyunun oynanışını belirleyecek'' dedi.
GERÇEKÇİLİĞİ ARTTIRMAK İÇİN
Serbest, oyunu hazırlarken uçuş simülatörlerinde kullanılan bazı teknolojilerden ilham aldıklarını belirterek, ''Uçuş simülatörlerinde gerçekçiliği arttırmak için kullanılan 'metar' ve 'meshler' de bu oyunda yer alacak.
Metar ile o anlık bölgenin hava durumunu alıp oyuna entegre edebileceğiz. Eskişehir civarlarında bir meydan savaşı yapıyorsanız ekranda yağmur yağmaya başladığında camdan dışarı baktığınızda gerçek hayatta da yağmur yağdığına şahit olabileceksiniz.
Ayrıca gerçek yeryüzü meshleri ile oyundaki bütün yeryüzü şekilleri gerçekle birebir aynı olacak. Bu da savaşlardaki stratejilerinize önem vermenizi gerektirecektir'' diye konuştu.
Türkiye'nin ilk ''grafik motoru'', ''yapay zeka motoru'', dünyada bir ilk olan ''kader motoru'' ve uçuş simülasyonlarında kullanılan ''metar'' gibi teknolojilerin bu oyunda ilk defa kullanıldığını anlatan Serbest, Osmanlı tarihindeki tüm karakterlerin, objelerin ve binaların oyunda işleneceğini sözlerine ekledi.
AA