Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Zarara uğratılan yatırımcı ne yapmalı

Azra1

Omnia vincit amor !
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    22 Haz 2008
  • Mesajlar
    2,043
  • MFC Puanı
    214
Yatırım danışmanlığı yapan kişi ya da kurumlar, verdikleri bilgilerle bazen müşterilerinin zarar etmelerine yol açabilir. Bu şekilde mağdur olanlar, konuyu bir avukat yardımıyla mahkemeye taşıyabilir. Bir avukata gitmeden de hakkınızı aramak için birçok yol bulunuyor.


3208888_313x170.jpg






BANKALAR:
Yaptığınız yatırımda yanlış yönlendirildiğiniz için zarar ettiğinizi düşünüyorsanız, ilk başvurunuzu size bu konuda yatırım danışmanlığı yapan banka şubesine yapmalısınız. Size danışmanlık yapan banka çalışanına direkt başvurabileceğiniz gibi, banka şubesine yazılı olarak da şikayetinizi iletebilirsiniz. Bazı bankaların şikayet masaları da var. Şikayetinin dikkate alındığından kesinlikle emin olmak isteyen tüketiciler, şikayetlerini bankaların merkez şubelerine yazılı olarak yapmalılar. Bu gibi durumlarda müşteri şikayetleri incelenmesi için direkt olarak bankaların hukuk bölümüne yönlendiriliyor.

ARABULUCULAR:
Bankanızla yaptığınız görüşmelerden istediğiniz sonucu alamadıysanız, çeşitli bankaların katılımıyla oluşturulan arabulucu komisyonlarına başvurabilirsiniz. Eğer zarara uğratıldığınızı düşündüğünüz banka böyle bir arabulucu komisyonuna üye değilse, sizin için doğru adres Alman Federal Bankası (Bundesbank) olacaktır. Arabulucu olarak belirlenen kişilere uğradığınız zararı tüm belgeleriyle birlikte yazılı bir biçimde iletmelisiniz. Şikayette adı geçen bankadan da görüş alan arabulucu komisyonları daha sonra taraflara aralarında nasıl anlaşmaları gerektiği konusunda bir tavsiyede bulunuyor. Eğer şikayete konu olan zarar miktarı 5 bin Euro’nun üstünde ise komisyonun yaptığı tavsiyenin taraflar için bir bağlayıcılığı yok. 5 bin Euro’nun altındaki şikayetlerde bankalar arabulucu komisyonunun aldığı karara uymakla yükümlü.

BAFİN:
Tüketiciler şikayetlerini bankalar ve arabulucu komisyonları dışında kısa adı BAFİN olan Federal Finans Hizmetleri Gözcülüğü diye tanımlanabilecek birime de yapabilirler. Kendisine gelen şikayetleri inceleyen BAFİN, karar bildirmeden, yapılan işlemlerin yasalara uygun olup olmadığını kontrol ediyor.

Kredi çekerken mağdur olmayın

KREDİ çekmek isteyen tüketicilere, kişilerin kredibilitesini ve mevcut olan banka borçlarını değerlendiren Schufa kurumunu devreye sokmadan kredi alabileceklerini söyleyen kredi şirketlerinin birçoğunun ciddi firmalar olmadığı ve bu kurumlara kredi başvurusu yapan kişilerin genellikle dolandırıldıkları belirtildi. Konuyla ilgili yapılan araştırmada, senede yaklaşık 400 bin kişinin bu firmaların kurbanı olduğu, bankalardan kredi çekemedikleri için aracı kurumlara başvuran kişilerin zararlarının senelik 150 milyon Euro olduğu ortaya çıktı.
 
Üst Alt