gamze gündoğmaz
MFC Üyesi
-
- Üyelik Tarihi
- 7 Mar 2016
-
- Mesajlar
- 1
-
- MFC Puanı
- 0
YILMAZ GÜNEY ile Fatma Girik, ilk defa bundan beş ay kadar önce rejisörlüğünü Halit Refiğ’in yapacağı «Bela Çiçeği» isimli bir filimde yan yana geleceklerdi. Nedense bu proje gerçekleşemedi. Sonra bir başka prodüktör, Yılmaz Güney'le Fatma Girik'i «Acı» isimli bir filimde oynatmak istedi. Ama o da olmadı... Nihayet çeçen hafta Yılmaz Güney ile Fatma Girik, «Yarın Son Gündür» isimli filmin setinde ilk defa karşı karşıya geldiler ve böylece birçok prodüktörün yapmak istediğini prodüktör - aktör İrfan Atasoy gerçekleştirmiş oldu.
Prodüktörler neden Yılmaz Güney ile Fatma Girik'i ısrarla yan yana oynatmak istiyorlardı? Bu sorunun cevabı basittir: Yeşilçam'da herkesin tereddütsüz kabul ettiği bir gerçek vardır: Nasıl Yılmaz Güney, erkeklerde Türk sinemasının en iyi «oyuncusu» ise, Fatma Girik de kadınlarda «en iyi oyuncu» unvanına sahiptir ve ikisi de Antalya ve Adana Film Festivallerinde kendi dallarında en fazla ödülü kazanarak bu konudaki değerlerini açık ve seçik ortaya koymuşlardır. Bu iki oyuncunun, başka bir deyimle bu iki «ödül şampiyonunun», «ödül toptancısının» aynı filimde bir araya gelmeleri elbette enteresan olacaktı, oldu da!
«Yarın Son Gündür» adlı filmin çekimine Fatih ormanlarında başlandı. Kamera yüksekçe bir yere konmuş; objeotif, kırmızı renkli, üstü açık bir otomobilin ön tarafına içki masası kuran Yılmazda Fatma'ya çevrilmişti .. «Vurguncular» filminde de rejisör olarak imzası bulunan Şerif Gören’in «Motor» komutuyla Yılmazda Fatma bir taraftan yiyip, içmeye, bir taraftan da karşıdaki insan maketine tabancalara ateş etmeye başladılar. Bu sahnenin çekimi bitince «fırsat bu fırsattır» deyip Yılmaz Güney'le yeni filmi hakkında konuşmaya başladık. Gerçi kağıt üzerinde filmin rejisörü Şerif Gören'di ama, «Vurguncular» da olduğu gibi bu filmin de gerçek rejisörü Yılmaz Güney'di; filim buram buram «Made in Yılmaz Güney» kokuyordu. Yılmaz Güney'e bu filim hakkında ne söyleyeceğini sorduk. Yılmaz Güney bir an duraklayınca soruyu biraz açtık:
- «Bu filim 'Umut' gibi iddialı bir filim mi, yoksa sadece para kazanmak için çevrilen bir avantür mü?» dedik. Gülcü... «Önceden konuşmak adetim değildir,» dedi... «Hele filim bir bitsin, kararı siz verin...»
Alıntı
Prodüktörler neden Yılmaz Güney ile Fatma Girik'i ısrarla yan yana oynatmak istiyorlardı? Bu sorunun cevabı basittir: Yeşilçam'da herkesin tereddütsüz kabul ettiği bir gerçek vardır: Nasıl Yılmaz Güney, erkeklerde Türk sinemasının en iyi «oyuncusu» ise, Fatma Girik de kadınlarda «en iyi oyuncu» unvanına sahiptir ve ikisi de Antalya ve Adana Film Festivallerinde kendi dallarında en fazla ödülü kazanarak bu konudaki değerlerini açık ve seçik ortaya koymuşlardır. Bu iki oyuncunun, başka bir deyimle bu iki «ödül şampiyonunun», «ödül toptancısının» aynı filimde bir araya gelmeleri elbette enteresan olacaktı, oldu da!
«Yarın Son Gündür» adlı filmin çekimine Fatih ormanlarında başlandı. Kamera yüksekçe bir yere konmuş; objeotif, kırmızı renkli, üstü açık bir otomobilin ön tarafına içki masası kuran Yılmazda Fatma'ya çevrilmişti .. «Vurguncular» filminde de rejisör olarak imzası bulunan Şerif Gören’in «Motor» komutuyla Yılmazda Fatma bir taraftan yiyip, içmeye, bir taraftan da karşıdaki insan maketine tabancalara ateş etmeye başladılar. Bu sahnenin çekimi bitince «fırsat bu fırsattır» deyip Yılmaz Güney'le yeni filmi hakkında konuşmaya başladık. Gerçi kağıt üzerinde filmin rejisörü Şerif Gören'di ama, «Vurguncular» da olduğu gibi bu filmin de gerçek rejisörü Yılmaz Güney'di; filim buram buram «Made in Yılmaz Güney» kokuyordu. Yılmaz Güney'e bu filim hakkında ne söyleyeceğini sorduk. Yılmaz Güney bir an duraklayınca soruyu biraz açtık:
- «Bu filim 'Umut' gibi iddialı bir filim mi, yoksa sadece para kazanmak için çevrilen bir avantür mü?» dedik. Gülcü... «Önceden konuşmak adetim değildir,» dedi... «Hele filim bir bitsin, kararı siz verin...»
Alıntı