- Konum
- İzmir
-
- Üyelik Tarihi
- 9 Haz 2015
-
- Mesajlar
- 12,474
-
- MFC Puanı
- 1,810
1. Önce Fecr-i Âtîye katılıp ardından Milli Edebiyat cereyanına dahil olmuş olan Yakup Kadri, Fecr-i Âtîde iken bu topluluğun bütün özelliklerini sahip olmuş ve ferdiyetçi bir sanat anlayışı benimsemişti. Fakat Balkan Savaşından sonra sanat için sanat anlayışının pek doğru olmadığına inanmıştı. Birinci Dünya Savaşından sonra bütün memlekete yayılmış acı gerçekler karşısında gerçekleri ve millî duyguları ele alan hikâyeler yazmaya başladı. Bir ara savaşın acılarını unutabilmek için romantizme ve mistisizme yöneldi ve Erenlerin Bağından adlı psikolojik nesir dizisini yayımladı.
2. İşgal altındaki İstanbulun acıklı manzarasınıgörüp büyük bir ümitsizliğe düşen yazar, Milli Mücadelenin başarıya ulaşmasının ardından egoizmden sıyrılarak tekrar hayata ve olaylara yönelir. 1922 yılında Ankara ve Batı Anadoluya yaptığı gezilerinde Türk köylüsünün hayatını yakından tanır.
3. Türk sosyal yaşamının meseleleri onun romanlarının başlıca temalarıdır: Kiralık KonaktaTanzimâttan Birinci Dünya Savaşının sonuna kadar yetişmiş üç neslin düşünüş ve yaşayışındaki değişikliği ele alır. Sodom ve Gomore adlı romanında mütareke yıllarında İstanbulun vahim durumunu gözler önüne serer. Yaban Milli Mücadele döneminin Anadolusunu yüzünü yansıtır.
4.Romanlarının ve hikayelerinin neredeyse tamamında sosyal temaları işleyen Yakup Kadride sağlam bir gözlemcilik yeteneği vardır. Realizmin etkisi görülür; fakat buna rağmen kendi düşüncelerini de belirtir.
5. Sağlam bir tekniğe sahip olan ve karakterleriniçok başarılı bir şekilde canlandıran yazar, eserlerini kuruluktan kurtarmak amacıyla onlara birer aşk olayıda eklemiştir.
6. Yakup Kadrinin üslubu, Halid Ziyadan sonra son devir Türk romanında görebildiğimiz en sağlamüsluptur.
ESERLERİ
ROMAN:
Kiralık Konak (1922)
Nur Baba (1922)
Hüküm Gecesi (1927)
Sodom ve Gomore (1928)
Yaban (1932)
Ankara (1934)
Bir Sürgün (1937)
Panaroma (2 cilt, 1953)
Hep O Şarkı (1956)
ÖYKÜ:
Bir Serencam (1914)
Rahmet (1923)
Milli Savaş Hikâyeleri (1947)
ŞİİR:
Erenlerin Bağından (1922)
Okun Ucundan (1940)
OYUN:
Nirvana (1909)
ANI:
Zoraki Diplomat (1955)
Anamın Kitabı (1957)
Vatan Yolunda (1958)
Politikada 45 Yıl (1968)
Gençlik ve Edebiyat Hatıraları (1969)
MONOGRAFİ:
Ahmet Haşim (1934)
Atatürk (1946)
2. İşgal altındaki İstanbulun acıklı manzarasınıgörüp büyük bir ümitsizliğe düşen yazar, Milli Mücadelenin başarıya ulaşmasının ardından egoizmden sıyrılarak tekrar hayata ve olaylara yönelir. 1922 yılında Ankara ve Batı Anadoluya yaptığı gezilerinde Türk köylüsünün hayatını yakından tanır.
3. Türk sosyal yaşamının meseleleri onun romanlarının başlıca temalarıdır: Kiralık KonaktaTanzimâttan Birinci Dünya Savaşının sonuna kadar yetişmiş üç neslin düşünüş ve yaşayışındaki değişikliği ele alır. Sodom ve Gomore adlı romanında mütareke yıllarında İstanbulun vahim durumunu gözler önüne serer. Yaban Milli Mücadele döneminin Anadolusunu yüzünü yansıtır.
4.Romanlarının ve hikayelerinin neredeyse tamamında sosyal temaları işleyen Yakup Kadride sağlam bir gözlemcilik yeteneği vardır. Realizmin etkisi görülür; fakat buna rağmen kendi düşüncelerini de belirtir.
5. Sağlam bir tekniğe sahip olan ve karakterleriniçok başarılı bir şekilde canlandıran yazar, eserlerini kuruluktan kurtarmak amacıyla onlara birer aşk olayıda eklemiştir.
6. Yakup Kadrinin üslubu, Halid Ziyadan sonra son devir Türk romanında görebildiğimiz en sağlamüsluptur.
ESERLERİ
ROMAN:
Kiralık Konak (1922)
Nur Baba (1922)
Hüküm Gecesi (1927)
Sodom ve Gomore (1928)
Yaban (1932)
Ankara (1934)
Bir Sürgün (1937)
Panaroma (2 cilt, 1953)
Hep O Şarkı (1956)
ÖYKÜ:
Bir Serencam (1914)
Rahmet (1923)
Milli Savaş Hikâyeleri (1947)
ŞİİR:
Erenlerin Bağından (1922)
Okun Ucundan (1940)
OYUN:
Nirvana (1909)
ANI:
Zoraki Diplomat (1955)
Anamın Kitabı (1957)
Vatan Yolunda (1958)
Politikada 45 Yıl (1968)
Gençlik ve Edebiyat Hatıraları (1969)
MONOGRAFİ:
Ahmet Haşim (1934)
Atatürk (1946)