• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Yakınım adına mobil hat açtırılmış, borçlanılınca icra için avukata vermişler. Ne yapmalı?

aydin32019

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
12 Şub 2019
Konular
1
Mesajlar
2
MFC Puanı
0
Bir yakınımın adına Vodafone'dan faturalı hat açtırılıp ödenmeyen borç birikmiş, nihayetinde de icra ile tahsil için bir hukuk bürosuna verilmiş.

Biraz sorduk soruşturduk. Borçlu hat yakınım eDevlet üzerinden sorunca adına görünmüyor. Vodafone müşteri hizmetlerine TC kimlik no ve ismini verirse oradan da bulamıyorlar. Ancak hukuk bürosunun bize söylediği o numarayı müşteri hizmetlerine veriyoruz da o zaman nasıl oluyorsa lütfedip buluveriyorlar. Hattın Vodafone'da kayıtlı bir adresi yok... Sadece "semt/ilçe/il" girilmiş. Yani sokak adresi ve gerisi tamamen eksik. İrtibat telefonu, email adresi falan da yok. Bunlar olmadan faturalı hat nasıl açılabilmiş, ne biz anlayabildik, ne Vodafone cevaplayabiliyor. Açıldığı bayi yakınımın semtinde ama orası da kapanmış.

Aylardır bunlar olup biterken Vodafone'dan da en ufak bir ses çıkmamış. Yakınımın adresine, telefonuna gelen bir tane dahi fatura, SMS vesaire yok. Hattın irtibat bilgileri bomboş, nasıl gelecek diyeceksiniz... Halbuki yakınımın Vodafone'da bir hattı hakikaten var. Ama numarası da uyuşmayan o hat faturasız ve taahhütsüz, dolayısıyla da borçlanma gibi bir durum zaten mümkün değil. Yine de koskoca Vodafone, madem borç birikmiş alamıyor, bari bir zahmet edip de kendi sisteminde aynı isim ve kimlik no altındaki o asıl hattın üzerinden irtibata geçse, bir - iki SMS atsa olmaz mıydı? Sanki adeta iş bilhassa uzasın, borç biriksin de biriksin, icraya düşsün istiyorlarmış gibi!

Yakınım olaydan bu hafta sonu yeni haberdar oldu. Vodafone'un kendi sisteminde bulamadığı o faturasız hattı nasıl oluyorsa hukuk bürosu pat diye buluverip SMS ile tehditvari bir ikaz göndermiş. Gönderilen SMS de hemen her gün gelip duran dolandırıcılık mesajlarının tıpkısının aynısı bu arada... Neyse ki yakınım kendisi biraz huylu biridir, ne olur ne olmaz diye bir takip edince durumu öğrenmiş.

Vodafone, hukuk bürosu, tanıdık tanımadık sorduğumuz her kafadan ayrı bir ses çıkıyor. Operatör ve hukuk bürosu ikisi de kendileri ile muhatap olunması talimatını veriyor, ayrı ayrı evraklar istiyorlar. O nedenle sormak istediklerimiz:

1) İtiraz etmenin en doğru ve düzgün yolu nedir?

2) Bu konuda asıl kiminle muhatap olunmalı?

Bence bu öncelikle hattı açan, herhalde hattın en detaylı kullanım bilgileri ve saire elinde olan ve üstüne üstlük olayın hiç bir aşamasında kendisine düşenleri yerine getirmeyen operatör Vodafone olmalı, ama elbet ben konunun uzmanı değilim. Hukuk bürosunun da herhalde bu işlerden bir mali çıkarı olduğundan onlara da tam güvenemedik. Zaten ikisi de bize ayrı meblağlar veriyor. Bir de yer yer Tüketici Hakem Heyeti ve/veya Tüketici Mahkemesi'nden bahsediliyor, bunları mı denemeli? Öyleyse nasıl?

3) Hat açtırmak için kimlik, imza, adresli evrak falan alınıyor biliyorum. Ama malumunuz bu günlerde en ufak bir hizmet, abonelik, promosyon vesaire için dahi hemen hemen her yer benzer evrak ve özel bilgilerimizi talep ediyor, topluyor. Bunlar ne derece güvenli ve gizli tutuluyor, kim bilir... Diyelim yakınımınkiler kopyalanmak suretiyle yapıldıysa o zaman derdimizi nasıl anlatacağız?

Biraz uzun oldu ama ileri geri çok soru-cevapdan kaçınmak istedim. Benzer olumlu ya da olumsuz herhangi tecrübeleri olanlar tavsiye ve önerilerini yazabilirlerse çok seviniriz. Yorum ve katkıda bulunacaklara şimdiden teşekkürler.
 
Üyelik Tarihi
9 Haz 2013
Konular
24
Mesajlar
822
MFC Puanı
7,690
Eğer aktif olarak cevap verecek iseniz ve konu gerçekse yardımcı olmaya çalışabilirim.
 

aydin32019

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
12 Şub 2019
Konular
1
Mesajlar
2
MFC Puanı
0
Eğer aktif olarak cevap verecek iseniz ve konu gerçekse yardımcı olmaya çalışabilirim.

Elbette. Mümkün olduğunca geniş kitleye ulaşmak için birden fazla sitede sorduk, o nedenle bazen cevap vermem biraz gecikebilir. Onun haricinde ben de elimdeki bilgilerle yanıt vermeye çalışırım.
 
Üst