- Konum
- ىαкαяyλ
-
- Üyelik Tarihi
- 27 Kas 2009
-
- Mesajlar
- 24,120
-
- MFC Puanı
- 79
Yahoo, arama sonuçlarını link yerine sayfa önizlemesi olarak gösteren arama motoru Axisi hayata geçirdi.
Yahoonun özel proje müdürü Ethan Batraskiye göre, HTML-5 tabanlı tarayıcı, kullanıcının asıl ulaşmak istediği arama sonucuna erişme hızını üçte bir oranında azaltıyor. Batraski, normal aramaların üç aşamadan; tarama, sonuç sayfası ve seçilen sonuçtan oluştuğunu, Axiste bu basamakları ikiye indirgemeyi amaçladıklarını belirtti.
Batraski, Üç aşamalı arama sürecini 12-15 yıldır kullanıyoruz. Biz, orta basamaktan kurtulmayı hedefledik. Kimse ortada duran adamı fazla sevmez dedi.
Axis uygulaması, bir arama motoru olduğu kadar tarayıcı görevi de görüyor. Tarayıcıların yönlendirme oklarına, adres çubuğına ve sık kullanılanlar dosyasına sahip olan Axis, yapılan aramaların sonucunda metinle beliren bağlantılar yerine bir dizi görsel sayfanın özizlemesini karşısına çıkarıyor. Kullanıcılar bir arama yaptıkları zaman, arama sonuçları liste olarak beliriyor ve bağlantılara yüklemeye gerek kalmadan sonuçların özizlemeleri yapılabiliyor.
METİNLİ SONUÇLARA SON
Axis kullanmak isteyen internet kullanıcıları, uygulamaya Yahoo, Google veya Facebook kullanıcı adlarıyla girebiliyor. Masa üstü bilgisayar ve mobil cihazlarda kullanılabilen Axis, e-mail veya Pinterest ve Twitte üzerinden de paylaşımda bulunma imkanı sunuyor. Facebook ise ileriki bir zamanda Axise uyumlu hale getirilecek.
Batraski, küçük ekranlı mobil cihazlarda görsel arama sonuçlarını incelemenin zor olmayacağını, kullanıcıların bağlantılar arasında çok kolay hareket edebilecek olmaları sayesinde sıkıntı yapamayacaklarını savundu. Batraski, Artık sonuçların arasında gidip gelme zahmetinden kurtulacak, URLlerin arkasında ne olduğunu hemen görebileceksiniz dedi.
HTLM5 tabanlı Axis, Yahoonun Cocktails web uygulama platformunda çalışıyor. Cocktails, Javascript, SQL (yapılandırılmış sordu dili) ve HTLM5ı bir arada kullanıyor. Batraski, Axisin gecikme olmadan çok sayıda fotoğrafa ulaşmayı sağladığını belirtti.
Araştırma şirketi ComScoreun verilerine göre, Yahoo, arama motoru piyasasının yüzde 14üne sahip. Axis, gelişmiş arama algoritması ile Yahooya güç kazandırmayı hedefliyor.
Axis, şu anda iPhone ve iPadlerde kullanılabiliyor. Batraski, şu an sadece anahtar kelimeler giren ve sadece fotoğraf sonuçları veren uygulamanın yakın zamanda Android işletim sistemiyle de uyumlu hale geleceğini ifade etti.
Yahoonun özel proje müdürü Ethan Batraskiye göre, HTML-5 tabanlı tarayıcı, kullanıcının asıl ulaşmak istediği arama sonucuna erişme hızını üçte bir oranında azaltıyor. Batraski, normal aramaların üç aşamadan; tarama, sonuç sayfası ve seçilen sonuçtan oluştuğunu, Axiste bu basamakları ikiye indirgemeyi amaçladıklarını belirtti.
Batraski, Üç aşamalı arama sürecini 12-15 yıldır kullanıyoruz. Biz, orta basamaktan kurtulmayı hedefledik. Kimse ortada duran adamı fazla sevmez dedi.
Axis uygulaması, bir arama motoru olduğu kadar tarayıcı görevi de görüyor. Tarayıcıların yönlendirme oklarına, adres çubuğına ve sık kullanılanlar dosyasına sahip olan Axis, yapılan aramaların sonucunda metinle beliren bağlantılar yerine bir dizi görsel sayfanın özizlemesini karşısına çıkarıyor. Kullanıcılar bir arama yaptıkları zaman, arama sonuçları liste olarak beliriyor ve bağlantılara yüklemeye gerek kalmadan sonuçların özizlemeleri yapılabiliyor.
METİNLİ SONUÇLARA SON
Axis kullanmak isteyen internet kullanıcıları, uygulamaya Yahoo, Google veya Facebook kullanıcı adlarıyla girebiliyor. Masa üstü bilgisayar ve mobil cihazlarda kullanılabilen Axis, e-mail veya Pinterest ve Twitte üzerinden de paylaşımda bulunma imkanı sunuyor. Facebook ise ileriki bir zamanda Axise uyumlu hale getirilecek.
Batraski, küçük ekranlı mobil cihazlarda görsel arama sonuçlarını incelemenin zor olmayacağını, kullanıcıların bağlantılar arasında çok kolay hareket edebilecek olmaları sayesinde sıkıntı yapamayacaklarını savundu. Batraski, Artık sonuçların arasında gidip gelme zahmetinden kurtulacak, URLlerin arkasında ne olduğunu hemen görebileceksiniz dedi.
HTLM5 tabanlı Axis, Yahoonun Cocktails web uygulama platformunda çalışıyor. Cocktails, Javascript, SQL (yapılandırılmış sordu dili) ve HTLM5ı bir arada kullanıyor. Batraski, Axisin gecikme olmadan çok sayıda fotoğrafa ulaşmayı sağladığını belirtti.
Araştırma şirketi ComScoreun verilerine göre, Yahoo, arama motoru piyasasının yüzde 14üne sahip. Axis, gelişmiş arama algoritması ile Yahooya güç kazandırmayı hedefliyor.
Axis, şu anda iPhone ve iPadlerde kullanılabiliyor. Batraski, şu an sadece anahtar kelimeler giren ve sadece fotoğraf sonuçları veren uygulamanın yakın zamanda Android işletim sistemiyle de uyumlu hale geleceğini ifade etti.