• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Ümitle Alt Yapı Futbol Hocalığı

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
FUTBOL EGİTİMİNE BAŞLARKEN ÖNCE KOŞMAYI ÖGRETMELİYİZ
futbol eğitimine başlarken önce koşmayı öğretmeliyiz.
Doğru nefes almayı, doğru vücut hareketlerini, koşarken nelere dikkat edilmesi gerektiğini en ince ayrıntısına kadar anlatmalıyız.
Unutmayın Futbol'daki en önemli istatistik koşu mesafesi ölçümüdür.
Koşmayı bilmeyen bir Futbolcu performans veremez.
Hadi çıkın sahanın etrafında koşun ile bu iş olmaz.
Koşu mesafeleri, koşu değerleri, sürekli kayıt altına alınmalı ve gelişim süreci sürekli kontrol edilmeli, problem tespitleri yapılmalı, önlemler alınarak gelişimin tamamlanması sağlanmalıdır.
Futbol koşarak oynanan, ayak yetenekleri teknik ve oyun zekası, oyun görüşü ile şekillenen bir spor dalıdır.
Futbol ' da uzun koşu, dayanıklılık, kuvvet değerleri önemlidir.
Oyuncunun metabolizması ve anatomisi futbol ile örtüşmeli.
Postur önemli konu olup, sürekli kontrol edilmeli, postur ölçümleri yapılmalı, postur antremanları uygulanmalı.
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
KARANTİNA SÜRECİNDE FUTBOL EĞİTİMİ VE GELİŞİMİ (1)
Motor davranışlar, bedenin tamamının veya bir bölümünün mutlaka kullanılmasıyla gelişir.
Bedenin tamamının veya bir bölümünün "amaca yönelik kullanılmasıyla" motor davranışların doğruluğu artar.
Ama söz konusu motor davranışlar sayıya, hedefe, zamana, mesafeye ve değişen koşullara göre amaca yönelik kullanılmasıyla beceriye dönüşür.
Bu bağlamda karantina günlerinde kısıtlı alanlarda veya ev içinde yapılan futbola özgü bazı davranışlar futbol teknik becerileri konusunda bizi ne düzeyde geliştirir? Sorusunu sormamız gerekir.
Buradan çıkacak sonuç evde veya bahçemizde bir şey yapmayalım gibi bir sonuç değildir.
Buradan çıkarılması gereken birinci sonuç, ne yaparsak yapalım, hiç bir şey yapmamış olmaktan iyidir sonucu olmalıdır.
Eğer evde, bahçede ve mümkünse daha geniş bir alanda 2. ve özellikle 3 paragrafta yer alan tanımlamalara uygun bir etkinlik, çalışma veya uygulama söz konusu ise bunun sportif beceri performansına yansıması mümkündür.
Yoksa bunun dışında yapılan her etkinlik futbol motor beceri gelişime katkı sunacak bir sonuç üretmez. Teknik becerilerin geliştirilmesi için söz konusu teknik becerinin çeşitlilik yanında asıl olarak mesafe, alan, yön, zaman, baskı, pozisyon gibi bağımlı etkenlere ihtiyaç vardır.
Top ile ilişkili hareket uygulama ve etkinliklerinde, dışa alandaki eşiği veya düzeyi yakalayamadığımız hiç bir faaliyet "gelişim" sağlayıcı bir etki yaratmayacaktır.
Topsuz bedensel hareketler için çoğu kondisyonel özellikler elbette korunabilir vaya çok büyük oranda yitirilmesi önlenebilir.


kaynak futbolda alt yapı egitimi
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
KARANTİNA SÜRECİNDE FUTBOL GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ (2)
Çocukların ve gençlerin gelişimi demek, hayata ilişkin tüm alanlarda belli düzeylerde hayati beceriler elde etmeleri demektir.
Çocuklara yönelik olarak "bu senin işin veya alanın değil, yetenekli olduğun alanda çalışmalısın" demek gelişmeye engel olmak demektir.
Çünkü gelişmek demek, sadece bir alanda veya bir konuda uzmanlaşmak demek değildir.
Uzmanlaşmak bambaşka bir şeydir ve her insan elbette bir alanda uzmanlaşmalı, yani hayatını kazanacak düzeyde gelişmelidir.
Lakin gelişim sadece uzmanlaşılacak alanda gelişim sağlamak demek değildir.
Örneğin işimiz futbol olabilir.
Oyunculuk hayalleriniz, iyi bir futbolcu olma çabamız söz konusu olabilir.
Ama unutmayalım ki; Bir futbolcunun ciddi v üst düzeyde futbolculuk hayatı toplasanız genel olarak 10 yıldır...
İşte o hayatın geriye kalan devası uzun yılları, aynı şekilde futbol olan kişi sayısı da çok azdır...
Demek ki, hayata ilişkin futbolun dışında da bazı becerilerimizin ve özelliklerimizin geliştirilmiş olmasına ihtiyaç vardır.
Okumak, yazmak, düşünmek, konuşmak, dinlemek, tartışmak, iletişim kurmak, yeni hobiler elde etmek, resim yapmak, müzik aleti çalmak, matematik, sosyal bilimler, fen bilimleri ile ilgili, düzeye uygun popüler bilim okur-yazarlığı, teknoloji okur yazarlığı (bilgisayar/internet bağımlılığı dışında), edebiyat ve uzmanlaşmak istenilen alanın kuramsal, görsel, simülasyon ve dramatizasyon boyutları, alan tarihi ve elbette taktik boyutları konusunda gerek teorik ama daha çok teknolojik olanakları kullanmayı öğrenerek saha uygulama taktikleri üretme, kıyaslamalı taktik şablon karşılaşmaları yapma oyuncu ve teknik kişiler için şu tür karantina günlerinde fırsat olarak değerlendirilmesi gereken zamanlardır.
Birçok kişi evde futbola dair eğitim veya çalışma uygulama örnekleri peşinde... Hatta bu konuda bazı arkadaşlarımız belli düzeylerde örnekler de oluşturmaktadırlar. Bir itirazımız olamaz elbette. Bu kısıtlı alan veya ev içi uygulamaları hiç bir şey yapmamaktan çok daha iyi olabilir.
Unutmayınız motor beceriler, sadece yaparak gelişirler.
Dolayısıyla bir şeyler yapmak, yapmamaktan her zaman daha iyidir. Ama asla olması gereken nitelikte, amaçta, koşullarda ve ortamda gerçekleşmediği sürece ciddi bir gelişim kaydı sağlamaya neden olmazlar.
Karantina süreci antrenörler için zaman açısından için kesinlikle bir fırsattır.
Çocuk ve gençler açısından bir fırsat olmasa da, asla boş ve anlamsız geçirilmesi gereken bir süreç olmamalıdır.
Psikomotor gelişim açısından 7 yaş ve altı için hareket gelişimi eğitimleri pek ala sürdürülebilir.
8 ve 9 yaş çocuklarının psikomotor gelişimleri açısından daha çok koordinasyon, ve algısal motor gelişimler açısından kısıtlı alanlarda yapılabilecek pek çok etkinlik mümkündür. Yine bu yaş ve on iki yaşına değin top ile ilişkili olarak, top sektirmelerin her iki ayağı kullanarak gerçekleştirilmesi gibi akrobatik beceriler pek ala yararlı olsa da , bu becerilerin oyunda teknik beceri kullanılmaya dönüştürülmediği sürece, durağan teknik beceri olma tehlikesi söz konusu olabilecektir.
Sonrası yaş düzeyleri için “futbola ilişkin çok özel” gelişimler için yapılacak uygulamalar yararlı olsa da, gelişim kaydedici bir etki yaratmaya yetmeyecektir. Biyomotor bazı özelliklerin korunması açısından ise elbette yapılabilecek pek çok antrenman uygulamaları söz konusudur.

kaynak futbolda alt yapı egitimi
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
Oyuncu yetiştirmek - Oyuncu geliştirmek
Hangisi kimin görevi ? Bu konularda yaptığımız yanlışlar nelerdir ?

Altyapıların görevi oyuncu yetiştirmektir. Bir sporcuyu futbola özgü becerilerle donatma ve bu donatılar sonucunda harekete geçirebilme işidir. İster belli bir yeteneğe sahip olarak isterse herhangi bir özelliğe sahip olmadan gelsin, çoçuğun ( sporcunun ) futbola özgü becerilerin öğretilme sürecine tabi tutulması gerekir.

Özellikle her bir becerinin öğretilmesi gereken kritik dönemlerinde ( yaşlarında ) ele alınması elzemdir. Örneğin çocuktaki motorik özelliklerin ergenlikle beraber daha fazla ele alınarak geliştirilmesi gerekir. Testesteron salınımının vücutta kendini daha belirgin şekilde gösterdiği bu dönemde, kas ve kemik kitlesindeki artışın, futbola özgü kuvvet, sürat ve dayanıklılık becerilerine yönelik antrene edilmesi gerekir. Bu kritik dönemde bahsedilen yönlerde eğitilmeyen sporcuların ilerleyen dönemlerde bir çok sorunla karşılaşması kaçınılmaz bir sondur.
Kısaca bahsettiğimiz bu eğitimler sonucunda yetişen ve bahsedilen yeterliliklere sahip oyuncuların üst yapılara aktarımının yapılması gerekir.

A takımlarda, belli özelliklerle donatılmış oyuncuların bu özelliklerini geliştirme süreci başlar.
Ülkemiz futbolunda A takım sürecinde altyapıdan gelen oyunculara süre verilmemesi ve bunun sebebinin de tam olarak hazır olmamalarının gösterilmesi doğru bir düşünce tarzı değildir. Altyapıdan çıkan oyuncudan anında A takım oyuncusu gibi performans göstermesi beklenemez. Bundan dolayıdır ki A takım teknik adamlarının sporcuyu geliştirme özelliklerini ortaya koymaları gerekir. Bu gelişimlerin A takıma adaptasyon, A takım seviyesinde taktik beceri, motorik özelliklerin A takım seviyesine çıkarılması gibi sonuçlar olarak kendini gösterdiğini söyleyebiliriz.
Bu tip teknik adamlara ve ortaya koydukları icraatlara birkaç örnek vermek gerekirse bunlardan ilki Pep Guardiola’nın Sterling’i bambaşka bir oyuncuya dönüştürmesini sayabiliriz. Ülkemizde ise buna Başakşehir takımında çalışırken Abdullah Avcı’nın Mahmut’un oyununu Milli takıma yükselebilecek kadar değiştirmesini ya da Şenol Güneş’in Dorukhan’ın oyununa etkisini sayabiliriz.
Ne yazık ki ülke futbolunda bu tür teknik adamlara fazla rastlamıyor olmamız belki de yıldız olabilecek oyuncuların belli bir standardı geçememelerine bir süre sonra da alt liglerde kaybolup gitmelerine sebep oluyor.
Dolayısıyla A takım teknik adamlarının oyuncu gelişimine de odaklanmaları ülke futboluna birçok gencin kazandırılma sürecini de hızlandıracaktır.
Unutmayalım ki gelişim hayat boyu devam etmesi gereken, herhangi bir yaşla kısıtlanamaz bir süreçtir.

ali özgel futbol egitmeni
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
Yüksek motivasyonla “başarı
Yüksek motivasyonla “başarı” odaklı yetiştirilen çocukların başarısızlık halinde depresyona girebileceklerine dikkat çeken uzmanlar "Kendisiyle savaşan değil, barışık çocuklar yetiştirmeliyiz" diyor!
Bu futbol için de böyle...
Diğer alanlar için de böyle...
1. Dışsal motivasyon sanıldığı kadar iyi, sağlıklı doğru bir etki olmayabilir. Çünkü dışsal motivasyonlar, kişinin kendi karar mekanizmalarını bozucu etki yaratabilir.
2. Başarı denilen şey illa ki "en iyi" olmak demek değildir.
Verimlilik de bir başarıdır. Verimlilik artışı da bir başarıdır.
Gelişim göstermek ise zaten ideal olan ve olması gereken bir bir başarıdır.
Çocuklarda "en iyi", bir başkasına göre en iyi olmak şeklinde değil, kendinin en iyisi olmaya dayalı bir algılama olmalıdır.
3. Hayat "en iyi olmak" olmak için harcanacak veya umut edilecek bir süreç değildir. En iyi olursun veya olamazsın... Mesele en iyi değil, iyi olmaya çabalamak, çalışmak ve gereğini yapmaktır. Hayatı olabildiğimiz kadar iyi olmak için yaşamayı öğrendiğimizde daha mutlu ve hatta başarılı olmak çok daha mümkündür. En iyi olmak hayatın bir amacı olamaz.. Olmamalıdır...
4. Hayatı güzel kılmanın yollarından birisi de, kendinin farkında olmaktır. Çok şey ile ilgilenmek ve kendini olabilecek en iyi hale getirmektir. Ve iyi olduğun bir alanda yaşamını sürdürebilmeyi becerebilmektir.
5. Hayata ilişkin sihirli kelime "yararlı olmak"tır.
Yararlı olmak hayatı anlamlı kılmaktır.
Kendine, ailene, çevrene ve ülkene yararlı birey olmak...
"En iyi olmak" değil, kendinin en iyisi olmaya çalışmak öğretilerin en değerlisidir.
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
Genç Sporcularda Ne Tür Motivasyon Daha Etkilidir ?
("Bir gecede başarılı olmak tam 15 yılımı aldı." - Jose Mourinho )
Motivasyon "hareket etmek" anlamına gelen Latince bir kelime olan "movere"den gelmekte olup belirli bir şekilde direkt olarak bir davranışa yönlendiren güçlü iç kuvvet olarak tanımlar.
Motivasyonun iki ana kaynağı bulunmaktadır.
Dışsal Motivasyon
İçsel Motivasyon
Dışsal Motivasyonda sporcuları harekete sevkedecek durumlar vardır. Bunları; madalya kazanmak, şampiyon olmak, para ödülü kazanmak, insanların dikkatini çekmek vb. durumlar olarak sıralayabiliriz.

İçsel Motivasyonda sporcular yaptıkları aktivitenin keyifli olması, ilginç yanları bulunması vb. sebeplerden beslenir.
Her iki motivasyon şeklinin de pozitif ve negatif yanları vardır.
Dışsal Motivasyona sahip sporcular ; beklentilere karşılık veremedikleri zaman cesaretleri kırılmakta, bunun sonucunda form düşüşleri yaşayabilmekte, İçsel Motivasyonda ise yaptıkları işten zevk alma, sporun ilginç yanlarını keşfetme durumları ortaya çıkmaktadır. Bu da yapılan spor dalında devamlılığı sağlamaktadır.
Bu durumları göz önünde bulundurduğumuzda dışsal motivasyona sahip sporcuların üstünde baskı fazla olacağından, süreçte birçok hata yapmaları sonucunu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca bu duruma sahip genç sporcularda, kendilerini devamlı başkaları ile kıyaslama, kazanma baskısı gibi zorluklardan dolayı gelişimlerinin daha uzun sürdüğünü söyleyebiliriz.

İçsel Motivasyona sahip genç sporcularda kendi kendine karar verebilme, daha soğuk kanlı olma, yapmak istediklerini rahatlıkla ortaya koyabilme, sporun bir parçası olma durumlarından keyif alma genç sporculardaki performansı artıran özelliklerden birkaçıdır.
Biz antrenörler olarak bu durumdan çıkarabileceğimiz sonuç; sporcularımız üstünde çok fazla kazanma baskısı oluşturmamaktır. Oyuncularımızı dışsal motivasyon unsuru olan ( şampiyonluk, kupa kazanma, maç kazanma, gol atma vb.) durumlardan uzaklaştırıp, onlarda içsel motivasyon unsuru özellikleri ( oyundan zevk alma, paylaşma, takım olgusu vb. ) ortaya çıkarabilmektir.
Gelişim odaklı çalışmak daha uzun zaman alsa da daha emin adımlarla yol almamızı sağlayacaktır. Bu durum sporcularımız üzerinde de büyük bir rahatlama sağlayıp, onların sadece kazanma odaklı olmaları yerine kendilerine öğretilmeye çalışılan ve futbolun gerekliliklerini içeren ( temel teknik beceriler, taktik beceriler, motorik gelişim, oyuna bakış açısı vb. ) özellikleri daha rahat kavramaları sonucunu getirecektir.
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
doğaçlama futbol



Aynı şeyleri defalarca tekrar ettirerek, tekrar ettirilen davranışlar ile ilgili beceriye ulaştırmak mümkün...
Robotlaştırma olarak da tanımlanan bu yaklaşım aslında hafife alınacak bir şey değil..
Çünkü müthiş bir irade, çalışma ve ilerleyen süreçte bireysel ve takım olarak "taktik uygulama becerisine" ulaşmayı sağlar...
Biz Türkiye Futbolu açısından bu aşamada dahi değiliz..
Yani taktik şablonları eksiksiz uygulama düzeyinden dahi yoksunuz.. gerektirir.
Buna karşın "Doğaçlama futbol" seçeneği diye bir kavramdan söz etmek gerekse de, doğaçlama futbol herkesin bildiği ve istediği gibi oynama anlamına gelen bir futbol oyun yaklaşım değildir.
O 8-12 yaş futboludur ve çok gereklidir..
Ancak üst seviyede doğaçlama futbol takım oyununu ve taktiğini bozmadan bazı durumlarda ve pozisyonlarda işi bireysel becerye ve yaratıcılığa dönüştürerek tıkanmayı aşma, pozisyonu yeniden üretme veya oyunu yeniden kurgulama anlamındaki oyun davranışlarıdır.
Sonuç olarak robotlaşma diye eleştirdiğimiz şey, yüksek öğretim ve öğrenme düzeyidir... Ancak mekanikleşmenin düzeyi ve oyunun mekanikleştirlmesi düzeyine eleştiri olarak anlamında yapılabilir.
Robotlaştırma diye tekrar edilerek öğrenilmiş oyunları aşağılamak ne kadar yanlış ise, doğaçlama diye "şaklabanlık ve kendini tatmin için oynama" düzeyinde oyun da o kadar yanlıştır.
Doğaçlama taktik oyun şablonlarına katkı, onu geliştirme, ona bazı seçenekler ekleme anlamında bireysel insiyatif kullanma ve yaratıcı oyun anlamında anlaşılmalıdır.
Özel oyuncular dediğimiz oyuncular bunlardır... Ama asıl iş o şablonları eksiksiz ve hatasız oynayan emekçi futbolculardır.. Unutmayalım maçı kazanan değil, kaybetmeyenler daha değerli olmalıdır... Çünkü kazanmak için kaybetmemiş olmak gerekir.
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
cocuklar hayata ve oyuna



Dinleyenin az konuşanın çok, okuyanın az yazanın çok olması, muhtemelen önemli ve görünür olma modasının bir sonucudur...
Ama bu konuda çok daha kayda değer olan ve üzerinde durulması gereken asıl olgu; İnsanların "kendilerini ifade etme ihtiyaçları" içinde olduğudur...
Bu bağlamda bazı saptamalar ve değerlendirmeler;
1. İnsanların dinlemekten çok konuşmayı yeğlemesi, okumaktan çok yazmayı tercih etmeleri, popüler kültürün bir sonucu olarak tanınır ve saygın olma peşinde olmanın bir sonudur. Kolaycılık da diyebiliriz.
2. İkincisi dinlemekten çok konuşarak ve okumaktan çok yazarak "güzel konuşmayı" ve "iyi yazmayı" başarmak neredeyse mümkün değildir.
3. Çünkü nitelik ve düzey herkesin her işi yapıyor olmasıyla değil, herkesin en iyi yaptığı işi yapıyor olmasıyla artar ve gelişir.
Bu saptamalardan sonra işi futbol yönetimine, eğitimine ve gelişimine getirirsek; söylenecek çok şeyin olmasına karşın öz olarak şunları söylemek mümkün olsa gerektir;
1. Futbol, öncelikle çok konuşan ve çok yazanlar ile değil, çok dinleyen ve çok okuyan insanlar sayesinde gelişir. Bu anlamda futbol camiasının aktörlerini yeniden gözden geçirmek, dönüştürmek ve gerekirse değiştirmek gerektiği açıktır.
2. Futbol, okumadan, görmeden, dinlemeden, kıyaslamadan, özgür ve bağımsız düşünmeden ve futbol dışındaki etkileri ve müdahaleleri yok etmeden gelişmez... Aynı şekilde futbolcu de gelişmez.
3. Futbol kendiliğinden değil, futbolcular ile gelişir. Çünkü oyun geliştikçe oyuncu, oyuncu geliştikçe oyun gelişir. Ama bunun için futbol yönetimi sadece futbol yönetimi olarak kalmalıdır.
Futbol ekonomisi, futbol sosyolojisi, futbol psikolojisi, futbol sağlığı, futbol eğitim örgütlenmeleri demek, futbolun kendi yönetimini ulusal ve evrensel üst yönetimlere entegre olarak ama onlardan bağımsız kurumlaşarak gerçekleşebilir.
4 Çocuklar "hayata ve oyuna" dinlemeyi ve okumayı bilerek başlamalıdırlar.
Çocuklar için oyunu dinlemek ve oyunu okumak demek,;
İzlemek, görmek, örnek almak, denemek, tekrar denemek, farklı şekillerde ve koşullarda denemek, istediği ve düşündüğü şekilde yapmaya çalışmak ve her defasında daha iyi olmak için neler yapabileceğini düşünmek ve oynarken eğlenmek, eğlenmek için oynamak demektir.
Çocukların oyunu okumaları ve dinlemeleri demek; Başına buyruk olma ile özgür olmayı ayırabilmeyi öğrenmeleri demektir.
Nereden nereye geldik diye düşünmeyiniz.
Konuşmak ve yazmak bir ifade biçimidir. İfade etmek için dinlemek ve okumak gerek.
Oynamak kendini ifade biçimidir. Oynayarak ifade etmek için ise oyunu okumayı ve dinlemeyi bilmek gerek. Çünkü ancak o zaman oyunun gerekleri anlaşılabilir ve yerine getirilebilir.
Çocuklara "yap" demek yetmez.
Çocukların neleri, nasıl yapacaklarını imkanını ve fırsatını onlara sağlamak gerek...
Başka türlü en iyisi sadece robotlaştırabiliriz.
İdeal anlamda geliştiremeyiz...
kaynak futbolda alt yapı egitim
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
Türkiye'nin Gençlerine Neden Güvenilmez?
#Düşünün profesyonel imza attırdığınız 17 yaşındaki kaleciye güvenmeyip kaleyi yedek stoper oyuncusuna teslim ediyorsunuz.
17 yaşındaki kalecinizi de yedek kulübesinde oturtuyorsunuz.
#Bu takımın teknik sorumlusu bu davranışıyla kalecisini nasıl bir ruh haline soktuğunun farkındamıdır acaba?
#17 yaşındaki bu evladımıza, yaşamış olduğu bu travma nasıl unutturulacak?
#Bu psikolojik travmaya yol açan takımın teknik sorumlusu, bu genç kardeşimiz ile göz göze gelmeye cesaret edebilecek mi?
#17 yaşındaki bu evladımız bu zihniyetteki antrenör ve yöneticilerin görev yaptığı bu kulüpte yoluna devam mı edecek?
#Son olarak buradan bu kabul edilemez olaya imza atan Teknik Sorumluya seslenmek istiyorum.
Kulüp Başkanınız oynayacağınız Arnavutköy Belediye maçında takım yönetimini yöneticiye verip, sizi kulübede oturtsa kendinizi nasıl hissedersiniz acaba?
#Tff tarafından esame listelerinde ilk onbirde 5 genç oyuncu oynatma kuralını getirmediği sürece bu ülkenin gençlerine hiç kimse sahip çıkmayacaktır.
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
GRASSROOTS KOÇLUK MODELLERİ
Futbolda çocuklara koçluk yaparken uyulması gereken birçok önemli kural vardır ve bunlardan on tanesi Minsk'teki UEFA Grassroots Konferansı'nda odak noktasıydı.
Yerel gençler Minsk'te eğlenceli bir oturum için koçlara katıldı
Yerel gençler Minsk'te eğlenceli bir oturum için koçlara katıldı
© Sportsfile
Çocuklara nasıl koçluk yaparsınız? Minsk'teki UEFA Taban Konferansı'nda ele alınan çok önemli bir soru - çocukların futbol veya diğer sporlardan zevk almaları için anahtar olan on altın kural tanımlandı.
On kural, İngiltere'deki Leeds Beckett Üniversitesi'nde spor koçluğu uzmanı Sergio Lara-Bercial ve Belçika Kraliyet Futbol Federasyonu'nda (URBSFA / KBVB) antrenör eğitim direktörü Kris Van Der Haegen tarafından Avrupa'nın dört bir yanından gelen delegelere açıklandı.
Futbol hakkında bilgi edinmek ve bunu yaparken eğlenmek
Futbol hakkında bilgi edinmek ve bunu yaparken eğlenmek
© Sportsfile
UEFA konferansı sırasında yerel çocuklarla yapılan bir koçluk oturumu da konuyu ve önemini vurgulamaya hizmet etti.
Çocuklar için olumlu spor deneyimleri için bu on kural, Avrupa Birliği Erasmus + programı tarafından ortaklaşa finanse edilen ve Leeds Beckett Üniversitesi ve Uluslararası Koçluk Mükemmelliği Konseyi tarafından yürütülen iCoachKids projesinin bir parçasıdır.
"İCoachKids Taahhüdü" nün amacı, genç spor katılımcılarının uygun şekilde eğitilmiş koçlar tarafından yönetilen olumlu bir deneyime sahip olmasını sağlamaktır - bu da, sporda ömür boyu katılım ve daha sağlıklı yaşamlara yol açar.
Lara-Bercial ve Van Der Haegen, on kilit noktanın çocuklara koçluk yapan herkes için önemli dersler vermesi gerektiğini vurguladı.
İşte altın kuralların bir özeti:
Çocuk merkezli olun
Her zaman çocukların çıkarlarına en iyi şekilde sahip olun ve onları dinleyin. Her şey çocukların ne istediği ve neye ihtiyaç duyduğuyla ilgili. Yetişkin gözlüklerini çıkarın - sporu çocuğun gözünden görün.
Bütünsel olun
Seanslarınızda çocukları sadece sporcular olarak değil, her şeyden önce insan olarak görmeye ve geliştirmeye çalışın. Onları düşünmeye ve hareket etmeye zorlayın.
Kapsayıcı olun
Her seviyedeki aktivite ve motivasyonu karşılamaya hazır olun. Sadece daha iyilerine değil, her çocuğa dikkat edin. Koçluk yaptığınız çocukları tanıyın, onlara farklı şekilde koçluk yapmaya cesaret edin ve katılımın önündeki tüm engelleri kaldırın.
Koçlar iyi bir atmosfer yaratmalı ve çocukları dinlemelidir
Koçlar iyi bir atmosfer yaratmalı ve çocukları dinlemelidir
© Sportsfile
Eğlenceli ve Güvenli Hale Getirin
Çocuklar öğrenmek ve bunu yaparken eğlenmek isterler ve kendilerini güvende hissetmek isterler. Koçlar, çocukların gelişmesine olanak tanıyan ve daha fazlası için geri gelmelerini sağlayan bir atmosfer olan şefkatli ve keyifli ortamlar yaratmalıdır.
Sporu Öğrenmenin Ötesinde Spor Sevgisine Öncelik Verin
Çocukların sadece küçük bir kısmı elit sporcular olmak istiyor ve bunu yapanların sadece birkaçı başarılı. Yine de hepsi sağlıklı ve aktif yetişkinler olma potansiyeline sahiptir. Bu harika mirası yaratmak, bir koçun işinin bir parçasıdır.
Temel becerilere odaklanın
Çocukluk döneminde antrenörler, sporun belirli becerileri hakkında çok fazla endişelenmemelidir. Küçük yaşta çocukların temel motor becerileri kazanmaları ve bir oyunun nasıl oynanacağının temellerini öğrenmeleri gerekir. Temel becerilere olan bu odaklanma, yaşam boyu katılımın yanı sıra daha yüksek bir performans seviyesine götürür.
Ebeveynlerle olumlu bir şekilde etkileşime geçin
Ebeveynler düşman değildir - bir koçun emrindeki en büyük kaynaktır. Çocukları için en iyisini istiyorlar - koç da öyle. Ortaklık anahtar kelimedir… ebeveynlerle konuşun. Çocuklarının spordan en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olabilecek en iyi yolları anlamalarına yardımcı olmak koçun sorumluluğundadır.
Çocukların gelişmesine yardımcı olmak - ve daha fazlası için geri gelmek
Çocukların gelişmesine yardımcı olmak - ve daha fazlası için geri gelmek
© Sportsfile
Aşamalı programları planlayın
Bir koç çocukları bir öğrenme yolculuğuna çıkarıyor. Herhangi bir plan, yaşlarını ve gelişim aşamalarını ve ilerlemelerine yardımcı olmanın en iyi yollarını hesaba katmalıdır. Çocuklar küçük yetişkinler değildir. Koçlar oyunu çocuklara uygun hale getirmek zorundadır - tam tersi değil!
Öğrenmeyi geliştirmek için farklı yöntemler kullanın
Koçluk yapmanın tek bir en iyi yolu yoktur. Farklı öğrenme aşamaları için farklı stratejiler daha uygundur. Koçluk sanatı, bir çocuğun bir tür uygulamaya ne zaman maruz kalması gerektiğini bilmektir.
Futbol, çocukların sağlıklı yaşam sürmelerine yardımcı olur
Futbol, çocukların sağlıklı yaşam sürmelerine yardımcı olur
© Sportsfile
Rekabeti gelişimsel bir şekilde kullanın
Rekabet şeytan değildir! Her şey nasıl organize edildiğine, sunulduğuna ve yönetildiğine bağlıdır. Düzgün yapıldığında, yarışmalar inanılmaz bir motivasyon kaynağıdır ve çok eğlencelidir. Yarışmalar ayrıca çocuklara adalet, sportmenlik, saygı ve takım çalışması gibi iyi becerileri ve tutumları öğretebilir. Formatın, atmosferin ve yarışmaların çocuklar için uygun olduğundan emin olun.
Kris Van Der Haegen özetle şunları söyledi: "Bir koç için ana bileşen, işlerinin çocukları zaman içinde bir yolculuğa çıkarmak ve onlara rehberlik etmek olduğunu anlamaktır - bir öğrenme, keşif ve eğlence yolculuğu. Ancak hedefin onlara bağlı olduğunu unutmayın
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
Sevgili veliler değerli öğrenciler
Daha önce sıklıkla dile getirdiğim özellikle bayan velilerin başına geliyor çünkü onlara para ile hayal çok kolay satılabiliyor...
Hiçbir büyük kulüp başkanı,altyapı antrenörü,altyapı koordinatörü,scoutin para talep etmez....
Şu sözlere kanmayın artık ; senin çocuğun çok yetenekli,senin çocuğunu büyük takımlar izliyor,falanca takımın oyuncu havuzundasın vb..
Birkaç ünlü oyuncu birkaç ünlü antrenör ile resim çektirmek onları çok iyi tanıyor anlamına gelmez...
Hele şu pandemi döneminde bari kanmayın büyük takımların çoğu antrenman yapamıyor kim sizi arasın,kim sizi büyük takımlara götürsün hiçbir şey bilmiyorsanız iletişim çağındayız çocuğunuzu isteyen o kulübü arayın sorun araştırma yapın bu kadar basit bir olay çok zor değil
Unutmayın para verdiğiniz taktirde her kulüp kapısı açılır size ama şu mavallara,masallara kanmayın...
İnsanları da kelime oyunlarıyla da kandırmayı bırakın...
Yok akademik eğitim,kardeş kulüp,büyük takımlarla maç yapma imkanı,yabancı kulüp antrenman metodları,farklı eğitimler,birebir eğitim,sosyalleşme,değişik kulüp kültürü vb...
Bir ay aidat geçirin veremeyin bakalım size karşı bakış açısı değişiyor mu değişmiyor mu
Çok para vermek çok iyi eğitim almak anlamına gelmez hiçbir zaman eğitim önce ailede başlar...
Ayrıca kimsenin derdi değil senin çocuğunun yeteneği ticarethaneye çevrilmiş durumda Türk futbolu....
İşini en iyi şekilde yapan,çocuklara sahiplenen ve yeteneğin üzerinde titizlenen böyle düşünce böyle zihniyetteki tüm antrenörleri tenzih ediyorum...
#Her eşofman giyen kişi antrenör yada beden eğitimi öğretmeni değildir
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
FUTBOLDA İSTATİSTİK ÜZERİNE (1)
İstatistik maç kazandırmaz.
İstatistik takımının daha stratejik ve daha amaçlı oyun oynamasını sağlar...
Bu sizi iyi takım yapar.
İyi takım olursanız zaten maç kazanırsınız...
İstatistiği sihirli bir şey olarak görmek ne kadar yanlış ise, istatistiği işe yaramaz görmek de o kadar aptallıktır...
Önemli olan istatistiğin ne söylediğini ve neler yapman gerektiğini çözmektir..
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
FUTBOLDA İSTATİSTİK ÜZERİNE (2)
İstatistik basit bir tanımla, sayısal ölçütler koyularak, o sayısal ölçütler ışığında bir işte neler yapılmış olduğunun ve ne kadar yapılmış olduğunun belirlenmesi işidir.
Ne işe yarar?
Nelerin ne kadar yapılıyor veya yapılmış olduğunun belirlenmesi, hangi konularda eksik veya yeterli olunduğunun farkına varılması demektir.
Farkına varma demek ise eksiklerini tamamlamak, iyi yönlerini daha etkin kullanmak, kendinizin veya rakibinizin verilerine göre strateji üreterek oyun kurgusu planlamaya yarar..
Ama bizim için istatistik daha çok kendinizi hangi konularda geliştirmek için kullanmanız gereken sayısal verilere dayalı bir araçtır.
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
FUTBOLDA İSTATİSTİK ÜZERİNE (3)
İstatistik nelerin ne kadar yapıldığını söyler...
Nasıl yapıldığını söyler mi?
Pek söylemez...
Söylemesi için nasıl yapıldığına ilişkin ölçütler kullanarak o ölçütler ışında bakmak ve sayısal ve oransal olarak kaydetmek gerekir.
Yani ne söylemeye çalışıyoruz?
İstatistik verilerin hepsi aynı önemde değildir.
Aynı değerde de olmayabilir...
Nelere baktığınızdan çok, neye baktığınız da önemlidir.
Asıl önemlisi ise baktıklarınız sonrası için ne düzeyde kullanıp kullanmadığınızdır.
Özellikle de antrenman taktik uygulamalarında
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 

tufan35

MFC Üyesi
Üyelik Tarihi
14 Ara 2018
Konular
83
Mesajlar
1,149
MFC Puanı
650
FUTBOLDA İSTATİSTİK ÜZERİNE (4)
Genellikle istatistikler müsabakalar anında yararlanılması gereken veriler olarak algılanır....
Hiç de öyle değildir.
İstatistik verilerinin müsabakalarda işinize yarayabilmesi için özellikle hazırlık sezonlarında ve müsabaka öncesi taktik çalışmalarda oyun kurguları derslerine çalışarak kullanılmış olması gerekir...
kaynak futbolda alt yapı egitimi
 
Üst