Sual: Ücretle Kur'an okumak, hazır hatim satmak caiz midir?
CEVAP
Kuran-ı kerim geçim vasıtası yapılmaz. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur'an okuyun, fakat geçim vasıtası yapmayın.) [İ.Ahmed]
(Bir zaman gelir, Kur'an, Allah rızası için değil, dünyalık için okunur.) [Ebu Davud]
(Kur'an okuyup da, okun yaydan çıktığı gibi dinden çıkanlar olacaktır.) [İbni Mace]
(Kuran-ı kerim, okuyanlarına ya şefaat eder veya düşman olur.) [Müslim]
Ücretle okunan Kur'andan ölüye sevap hasıl olmaz. (Hidaye)
Para ile Kuran-ı kerim okutmak haramdır. (Bey ve Şira)
Hafız, pazarlık etmeden, sırf Allah rızası için hatim veya mevlid okursa, okutanın hediye ettiğini alması caiz olur. (Hadika, Berika)
Kuran-ı kerim okuyup hediye almayı meslek haline getirmemelidir! Çünkü âdet haline gelen hediyeler, şart edilen ücret gibidir. (Dürr-ül muhtar)
Ücretle ibadet etmek
Sual: Para için ibadet yapmak, mesela imamlık yapmak, Kur'an öğretmek caiz midir?
CEVAP
Evet, ibadet yaparak, Allahü teâlâdan dünya menfaatlerini istemek caizdir. Yağmur duasına çıkmak, istihare yapmak, ücretle imamlık, Kuran öğretmenliği yapmak, fakirlikten kurtulmak için Kuran okumak caizdir. Ticaret de yaparım diyerek hacca gidilirse, hiç ibadet niyeti yoksa riya olur. İbadet niyeti çok olursa, sevab hâsıl olur.
Ücretle ibadet etmek
Sual: Mezarlıkta hafızlar dolaşıyor, ücretle Yasin-i şerif okuyorlar. Yahut (Hazır okunmuş hatim var, ucuz satarız) diyorlar. Bu, günah değil midir?
CEVAP
Ücretle ibadet yapmak veya yaptırmak yahut ibadetin sevabını başkasına satmak bâtıldır. İbadeti yapmadan pazarlık edilirse, ücret olur. Yaptıktan sonra pazarlık edilirse, ibadeti satmak olur. İkisi de caiz değildir. (S. Ebediyye)
Ücretle ibadet etmek, mesela Kuran-ı kerimi, mevlidi, duayı para karşılığı okumak caiz değildir. Parayı almak da, vermek de haramdır. Bunları Allahü teâlânın rızası için yapmalı. Hediye verilirse, okuyanın alması günah olmaz. (İslam Ahlakı)
CEVAP
Kuran-ı kerim geçim vasıtası yapılmaz. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur'an okuyun, fakat geçim vasıtası yapmayın.) [İ.Ahmed]
(Bir zaman gelir, Kur'an, Allah rızası için değil, dünyalık için okunur.) [Ebu Davud]
(Kur'an okuyup da, okun yaydan çıktığı gibi dinden çıkanlar olacaktır.) [İbni Mace]
(Kuran-ı kerim, okuyanlarına ya şefaat eder veya düşman olur.) [Müslim]
Ücretle okunan Kur'andan ölüye sevap hasıl olmaz. (Hidaye)
Para ile Kuran-ı kerim okutmak haramdır. (Bey ve Şira)
Hafız, pazarlık etmeden, sırf Allah rızası için hatim veya mevlid okursa, okutanın hediye ettiğini alması caiz olur. (Hadika, Berika)
Kuran-ı kerim okuyup hediye almayı meslek haline getirmemelidir! Çünkü âdet haline gelen hediyeler, şart edilen ücret gibidir. (Dürr-ül muhtar)
Ücretle ibadet etmek
Sual: Para için ibadet yapmak, mesela imamlık yapmak, Kur'an öğretmek caiz midir?
CEVAP
Evet, ibadet yaparak, Allahü teâlâdan dünya menfaatlerini istemek caizdir. Yağmur duasına çıkmak, istihare yapmak, ücretle imamlık, Kuran öğretmenliği yapmak, fakirlikten kurtulmak için Kuran okumak caizdir. Ticaret de yaparım diyerek hacca gidilirse, hiç ibadet niyeti yoksa riya olur. İbadet niyeti çok olursa, sevab hâsıl olur.
Ücretle ibadet etmek
Sual: Mezarlıkta hafızlar dolaşıyor, ücretle Yasin-i şerif okuyorlar. Yahut (Hazır okunmuş hatim var, ucuz satarız) diyorlar. Bu, günah değil midir?
CEVAP
Ücretle ibadet yapmak veya yaptırmak yahut ibadetin sevabını başkasına satmak bâtıldır. İbadeti yapmadan pazarlık edilirse, ücret olur. Yaptıktan sonra pazarlık edilirse, ibadeti satmak olur. İkisi de caiz değildir. (S. Ebediyye)
Ücretle ibadet etmek, mesela Kuran-ı kerimi, mevlidi, duayı para karşılığı okumak caiz değildir. Parayı almak da, vermek de haramdır. Bunları Allahü teâlânın rızası için yapmalı. Hediye verilirse, okuyanın alması günah olmaz. (İslam Ahlakı)