Uçakların doğal rengi beyaz değildir

Havayolu şirketleri tek bir uçağın boyama işlemleri için 250 litreye yakın boya harcıyor.

Bir uçağın tamamiyle boyanıp uçuşa hazır hale getirilmesi 2 haftayı buluyor.
MIT’den profesör John Hansman’a göre uçakların beyaz renkli olmasının birkaç sebebi var.

Uçaklarda beyaz tercih ediliyor çünkü bu gün ışığının en iyi şekilde yansıtılmasını sağlıyor.

Uçakların beyaz olmasının nedenlerinden biri de bu prensibe dayanıyor. Beyaz yüzey ısınmayı ve güneş radyasyonundan oluşabilecek hasarları minimuma indiriyor. Güneş kremi sürmek gibi!
Uçağın plastik ya da kompozit malzemelerinden (karbonfiber, fiberglas vs.) oluşan bölgelerinin bu koşullardan uzak tutulması oldukça önemli, o yüzden bu noktaların mutlaka açık renkte olmasına özen gösteriliyor.

Burun kısmının transparan özelliğe sahip olması ve haliyle bu materyallerden oluşması gerekli, çünkü burnun altında genellikle radar bulunuyor.
Tabii bu demek değil ki renkli gövdeye sahip uçaklar güvensiz.

Hansman’a göre bu gibi uçaklar herhangi bir şekilde tehdit oluşturmuyor.
Tamamiyle bir renge boyanmış uçakların en büyük problemi, sürekli güneşe maruz kalan gövdenin renginin zamanla solmaya başlaması.

Bu da kötü bir görüntü oluşturuyor ve sık sık boya yenilemeyi gerektiriyor.
American Airlines’ın meşhur boyasız, metal renkli uçakları geçmişte ikon haline gelmişti.

Boyasız uçaklar en sorunsuzu gibi gözükse de, metal gövde zamanla kararabiliyor ve sürekli olarak cilalanması gerekiyor.

Havayolu şirketleri tek bir uçağın boyama işlemleri için 250 litreye yakın boya harcıyor.

Bir uçağın tamamiyle boyanıp uçuşa hazır hale getirilmesi 2 haftayı buluyor.
MIT’den profesör John Hansman’a göre uçakların beyaz renkli olmasının birkaç sebebi var.

Uçaklarda beyaz tercih ediliyor çünkü bu gün ışığının en iyi şekilde yansıtılmasını sağlıyor.

Uçakların beyaz olmasının nedenlerinden biri de bu prensibe dayanıyor. Beyaz yüzey ısınmayı ve güneş radyasyonundan oluşabilecek hasarları minimuma indiriyor. Güneş kremi sürmek gibi!
Uçağın plastik ya da kompozit malzemelerinden (karbonfiber, fiberglas vs.) oluşan bölgelerinin bu koşullardan uzak tutulması oldukça önemli, o yüzden bu noktaların mutlaka açık renkte olmasına özen gösteriliyor.

Burun kısmının transparan özelliğe sahip olması ve haliyle bu materyallerden oluşması gerekli, çünkü burnun altında genellikle radar bulunuyor.
Tabii bu demek değil ki renkli gövdeye sahip uçaklar güvensiz.

Hansman’a göre bu gibi uçaklar herhangi bir şekilde tehdit oluşturmuyor.
Tamamiyle bir renge boyanmış uçakların en büyük problemi, sürekli güneşe maruz kalan gövdenin renginin zamanla solmaya başlaması.

Bu da kötü bir görüntü oluşturuyor ve sık sık boya yenilemeyi gerektiriyor.
American Airlines’ın meşhur boyasız, metal renkli uçakları geçmişte ikon haline gelmişti.

Boyasız uçaklar en sorunsuzu gibi gözükse de, metal gövde zamanla kararabiliyor ve sürekli olarak cilalanması gerekiyor.