Perakende sektöründe yatırımcılar, mağaza ve şubeleşmeyi sürdürerek Türk ekonomisine güven mesajı veriyor.
Son dönemde Under Armour, Merlin, Aigner, Kahve Dünyası ve Kaşıbeyaz yeni yatırımlarıyla adlarından söz ettiriyorlar.
Doğuş Perakende Grubunun Türkiyeye getirdiği spor giyim markası Under Armour, altı yeni mağaza birden açacağını duyurdu.
Under Armour, İstanbul Akasya AVM, İstinye Park AVM ve İzmir Point Bornova AVMdeki mağazalarının ardından, ekim ayının ortasına kadar İstanbul ve Ankarada toplam 6 mağaza açarak Türkiye yatırımını büyütüyor.
ALTI YENİ MAĞAZA
Under Armour, 2016 Ekim ayının ortasına kadar İstanbulda Zorlu AVM, Kanyon AVM ve ViaPort mağazalarını, Ankarada ise Kent Park AVM, Armada AVM ve Next Level AVM mağazalarını açarak mağaza sayısını 9a çıkarıyor.
Under Armour Uluslararası Yeni Pazarlar Kıdemli Yöneticisi Carlos Maza, Doğuş Perakende Grubunun ortaklığında Türkiyedeki varlıklarını genişletmeyi planladıklarını söyledi. Doğuş Perakende Grubunda Under Armour Ülke Genel Müdürü Aydın Kanatlı da, Under Armour, uluslararası pazarlara açılmaya odaklanmış durumda. Biz de bu hedef dahilinde 2016 sonuna kadar 9 mağaza açıyoruz ve her yıl ortalama 10 mağaza ile yatırıma devam etmeyi hedefliyoruz dedi.
Ortadoğulu Abu Issa Holding de Türkiyeye gelirken moda dünyasının dev markası Alman Aigner, Mosafer ve Cole Haanı da getirdi. Aigner, Akasya AVM ve Zorlu AVMdeki butikleriyle Türkiyeye gelişini kutluyor.
Yakında Madame Tussaudsu açmaya hazırlanan Merlin Ertertainmets de, Türkiyedeki yatırım planına hız verdi. Firma yetkilisi John Jakobsen, Bugüne kadar 90 milyon TLlik yatırım yaptık. Türkiye cazip fırsatlar sunan bir ülke dedi.
Türk markaların yurtdışına yayılımı da sürüyor. Kahve Dünyası, bunlardan biri. Firma, yurtdışındaki üçüncü mağazasını Romanyanın başkenti Bükreşe açtı. Romanyadaki mağazalaşmasını sürdüren Kahve Dünyasının yeni mağazası, Fiba Grubu yatırımı olan Plaza Romanyada hizmete girdi.
Romanyadaki kahve ve çikolata konseptini birleştiren ilk marka olan Kahve Dünyası, gördüğü ilgi üzerine ülkede ikinci mağazasını bu hafta başında açtı. Açıldığı günden bu yana özellikle Türk kahvesini ve çikolata kaplı Türk lokumunu binlerce kişiyle buluşturan Kahve Dünyası, bu vesileyle Romanyada bir çok insanın evine Türk Kahvesi sokmayı başaran ilk marka oldu.
15 MİLYON TL YATIRDI
Güneydoğu mutfağı ve kebap denilince akla ilk gelen markalardan olan Kaşıbeyaz Lezzet Grubu da İstanbul Anadolu Yakasındaki ilk şubesini WaterGardenda eylül sonunda açıyor. 15 milyon TLlik yatırımla hayata geçen Ataşehir Kaşıbeyaz, 2 bin metrekare alan üzerinde 600 kişiye hizmet verecek.
Kaşıbeyaz Florya, Kaşıbeyaz Balık, Yeniköy Kaşıbeyaz Bosphorus, Kaşıbeyaz Akvaryum, Gala Kaşıbeyaz olarak 5, Ankarada AOÇ Kaşıbeyaz Ankara olmak üzere toplamda 6 şube ile hizmet veriyor.
Yedinci şubesini de Anadolu Yakasına açıyor. Kaşıbeyaz Başkan Yardımcısı Suat Kaşıbeyaz, WaterGardenda et ve baklava konseptiyle hizmet verecek olan şubemize hem caddeden hem de WaterGardenın içerisinden giriş yapılabiliyor. Anadolu Yakasından uzun süredir yoğun talep alıyorduk. Yeme-içme odaklı bir yatırım olduğu için de burayı tercih ettik diye konuştu.
YABANCILARIN ÇIKTIĞI MESAJI DOĞRU DEĞİL
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, perakendede mağaza ve şube açılışlarının hız kesmediğini belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: Hem Türk hem de yabancı markalar Türkiyede yatırımlarında verimliliği ön plana çıkararak yatırımlarına devam edeceklerdir.
Yeni açılışlar hem Türk ekonomisi hem de perakende sektörü için sevindirici. Türkiyeden yabancı bazı markaların çıktığı yönünde bir izlenim yaratılmaya çalışılıyor. Böyle bir şey yok. Yabancı markalar Türkiyeden çıkmaz. C&A, Türkiye yanında diğer girdiği ülkelerden de çıktı. Douglas gibi bazı markalar da o pazarda birinci ya da ikinciliğe oynuyor onu yapamayacağını görünce çıkıyor. Bunların ülke ekonomisiyle bir ilgisi yok. BMD markaları olarak ilk etapta yeni pazarlar olarak gördüğümüz İran ve ilişkilerin düzeldiği Rusyada büyümek için hamleye geçtik.
Kariyo, AVMlerde eski ziyaretçi rakamlarına ulaşıldığını da kaydederek,
özellikle indirimlerin olduğu bu dönemde AVM ve caddelerin yoğunluk yaşadığını vurguladı.
Milliyet