Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Tüketicilerin hakları arttı

Azra1

Omnia vincit amor !
MFC Üyesi
  • Üyelik Tarihi
    22 Haz 2008
  • Mesajlar
    2,043
  • MFC Puanı
    214
ALMANYA'da elden geçirilip yenilenen Telekomünikasyon Yasası, tüketicilerin telekomünikasyon şirketlerine karşı olan haklarını artırdı.


3110433_313x170.jpg






Hafta içi perşembe gününden itibaren yeni haliyle geçerli olan yasada yapılan değişikliklerin tüketicileri yakından ilgilendiren başlıca maddeleri şunlar:

TAŞINIRKEN:
Telekomünikasyon firmaları, taşınan müşterilerin sözleşmelerini artık istedikleri gibi uzatamayacak. Sözleşmesinin bulunduğu firmanın hizmetlerinden yeni taşındığı yerde aynı şekilde faydalanamayan tüketiciler, üç ay içinde sözleşmesini feshedebilecek. Telekomünikasyon şirketleri, taşınan müşterilerinden aynı hizmeti vermek için yapması gereken teknik işlemler için de müşterilerinden yeni bir hattın açılması için alınan ücretten fazlasını talep edemeyecek.

FİRMA DEĞİŞİKLİĞİNDE:
Bağlı bulunduğu telefon ya da internet şirketini değiştirmek isteyen tüketiciler, bundan böyle en fazla bir gün bu hizmetlerden yoksun kalacaklar. Geçmişte şirket değişikliği yapan bir çok tüketici eski firmaların hatları kesmesi nedeniyle haftalarca internet veya telefon hizmetinden mahrum kalıyordu.

ESKİ NUMARAYI KULLANMAK:
Telefon şirketini değiştiren ve eski telefon numarasını kullanmaya devam etmek isteyen tüketicilerin bu istekleri geri çevrilemeyecek. Yeni telefon şirketi eski numarayı bir gün içinde hizmete açacak. Yeni yasayla eski numarayı yeni hatta aktarmak için bağlı bulunulan firma ile sözleşmenin bitmesini beklemeye de gerek kalmayacak.

İNTERNET HIZI:
İnternet servis sağlayıcıları müşterileriyle sözleşme imzalamadan önce, müşterilerine oturdukları bölgelerdeki minimum internet hızı konusunda bilgi vermek zorunda olacak.

ARAMA YASAĞI:
Cep telefonu kullanan kişiler artık müşterisi oldukları şirketlerden ücretsiz olarak, cep telefonlarından 0900'lü gibi pahalı hatlara telefon açılabilmesini yasaklayabilecekler. Sabit hatlarda bu hizmet yıllardır veriliyordu.

CEP TELEFONU FATURASI:
Tüketiciler cep telefonlarının konuşmaya kapatılma riski olmadan cep telefonu faturalarına itiraz edebilecekler. İtiraz şimdiye kadar sadece sabit hat faturalarına yapılabiliyordu. Ayrıca akıllı cep telefonları için herhangi bir uygulama indiren tüketiciler, bu uygulamalar için ödenmesi gereken ücretlerin cep telefonu faturası üzerinden yapılmasını engelleyebilecekler.

TELEFONDA BEKLEME SÜRELERİ:
Hizmet amaçlı servis telefonlarında beklemek ücretsiz oluyor. Geçiş döneminde öncelikle ilk iki dakikalık bekleme süresi, 2013'ün mayıs ayından itibaren de tüm bekleme süreleri ücretsiz olacak.

CALL-BY-CALL:
1 Ağustos'tan itibaren Call-by-Call diye bilinen ve yurt dışını daha ucuza aramakta kullanılan tarifelerde, tüketiciye telefonda konuşmalar için ödenecek dakika ücreti görüşmeye başlamadan önce bir telesekreter tarafından söylenecek. Görüşmeye devam edilmek istenmediği takdirde bir ücret kesilmeyecek.
 
Üst Alt