• Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Tüketici Hakları Ve Şikayetleri

Üyelik Tarihi
30 Kas 2012
Konular
12,578
Mesajlar
16,017
MFC Puanı
2,330
Tüketicilerin 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan kaynaklanan uyuşmazlıklarının çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleridir.

Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri illerde Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü, ilçelerde Kaymakamlık bünyesinde oluşturulmuştur

Tüketici Mahkemeleri ise Ankara, İstanbul, İzmir Adana, Antalya, Bursa, Samsun, Konya, Mersin ve Kayseri illerinde kurulmuştur. Bu iller dışındaki il ve ilçelerde başvurular Tüketici Mahkemesi sıfatı ile Asliye Hukuk Mahkemesi’ne yapılmalıdır. Bu mahkemelerde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.


2013 yılı için değeri 1191,52-TL’nin altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulması zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler.

2013 yılı için değeri 1191,52-TL. ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan Tüketici Mahkemesine de başvurulabilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklar için Hakem Heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliği taşıdığından, taraflarca benimsenmemesi halinde yine Tüketici Mahkemesine başvurulması gerekecektir.


Tüketici Mobil imza sahibi ise http://tuketicisikayeti.tuketici.gov.tr web sayfası üzerinden tüketici şikayetinde bulunabilir. Bu durumda yapılan başvuru Tüketicinin ikamet ettiği yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine düşer. Mobil imza sahibi olmayan tüketiciler yaptıkları başvuruların pdf dokumanının çıktısı alıp, imzalayıp belgelerle birlikte ikamet ettiği yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine 15 gün içersinde teslim etmesi gerekmektedir.



Satın aldığınız mal/hizmete ilişkin uyuşmazlığınız,

Mal/hizmette bulunan ayıba ilişkin ise
Satıcı/sağlayıcı ile imzalamış olduğunuz sözleşmede yer alan haksız şartlara ilişkin ise,
Taksitle satın aldığınız mal/hizmete için erken ödeme bulunmanız halinde yapılması gereken erken ödeme indiriminin hiç yapılmaması veya yanlış yapılmasına ilişkin ise,
Satın aldığınız devre tatil sözleşmesinin sözleşmeye uygun olarak verilmemesi veya sözleşme gereği ödemeniz gereken üyelik ücretinin çok yüksek olmasına ilişkin ise,
Satın aldığınız paket tur sözleşmesinin sözleşmeye uygun olarak düzenlenmemesine ilişkin ise,
Kampanyalı (ön ödemeli) olarak satın aldığınız mal/hizmetin zamanında ve gereği gibi teslim edilmemesine ilişkin ise,
Mesafeli sözleşme (internet, tv, vb. aracılığıyla) ile aldığınız mal/hizmetin size zamanında teslim edilmemesi, cayma hakkınızı kullanmanıza rağmen bedelin iade edilmemesine ilişkin ise,
Banka veya tüketici finans kuruluşu ile imzalamış olduğunuz kredi sözleşmesini erken kapatmanıza rağmen gerekli olan faiz indiriminin yapılamaması veya yanlış yapılması veya sözleşme hükümlerinin ölçüsüz derecede aleyhinize olmasına ilişkin ise,
Banka veya tüketici finans kuruluşu ile imzalamış olduğunuz sözleşme esnasında sizden çeşitli isimler altında sözleşmede yer almadığı halde masraf vb. alınmasına ilişkin ise,
İmzalamış olduğunuz abonelik sözleşmesine ilişkin ise,
Kapıdan aldığınız mal/hizmete ilişkin 7 gün içerisinde cayma hakkınızı kullanmanıza rağmen satıcı veya sağlayıcının ilk yedi gün içerisinde sizden para veya kıymetli evrak alınması yasak olduğu halde aldığı para veya kıymetli evrakın iadesi veya iptaline ilişkin ise,

uyuşmazlığınızın çözümlenmesi için uyuşmazlık bedelini de dikkate alarak ikamet ettiğiniz yerdeki veya mal/hizmeti satın aldığınız yerdeki Kaymakamlık bünyesinde yer alan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesi'ne başvurmanız gerekecektir. Eğer bulunduğunuz yerde Tüketici Mahkemesi yoksa Asliye Hukuk Mahkemelerine Tüketici Mahkemesi sıfatıyla başvurabilirsiniz.



Eğer uyuşmazlığınız,

Satın aldığınız malla birlikte size garanti belgesi, Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzu verilmemesine ilişkin ise,
Kanun’da yazılı düzenlenmesi ve bir nüshasının tarafınıza verilmesi gerekli olan sözleşmenin size verilmemesine ilişkin ise,
Satın aldığınız mal/hizmetin etiket fiyatı ile kasa fiyatı arasında fark varsa ve sizin aleyhinize olan uygulanmışsa,
Cayma hakkınızı kullanmanıza rağmen size kapıdan satış yapan şirketin gereğini yerine getirmemesine ilişkin ise,

gerekli idari işlemlerin yapılması için bulunduğunuz ilin Valiliğinde yer alan Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü'ne başvurmanız gerekmektedir.


Sizleri bilgilendirmek ve yönlendirmek amacıyla yazılan bu yazımızdan da anlaşılacağı üzere şikayetçi olduğunuz hususların incelenerek çözümlenebilmesi için ikamet ettiğiniz veya uyuşmazlık konusu mal yada hizmeti aldığınız yerde bulunan bu mercilere fatura, satış fişi, sözleşme vb. belgeler ile birlikte müracaat etmeniz gerekmektedir.

Tüketici hakem heyetine zorunlu başvuru sınırı 01.01.2013'den başlayarak 1191,52 TL,
Büyükşehir statüsünde bulunan illerde faaliyet gösteren il hakem heyetlerinin uyuşmazlıklara bakmakla görevli ve yetkili olmalarına ilişkin alt parasal sınır 01.01.2013'den başlayarak 3.110,58 TL'dir.

Alo 175 tüketici hattını arayarak şikayetinizi iletebilir ve yardım alabilirsiniz. Tüketici sorunları hakem heyetlerine yapılan başvurular bilirkişi incelemesi gerektirmeyen hallerde en geç 3 (üç) ay içerisinde sonuçlandırılır.

Aşağıdaki dilekçe örneklerini kullanarak şikayette bulunabileceğiniz gibi Bağlantılar sayfamızda yer alan online şikayet bağlantılarını da kullanabilirsiniz. Dilerseniz şikayetinizi bizimle de paylaşabilirsiniz. Şikayetinizi blogumuzda yayımlayarak sorununuzun çözümüne katkıda bulunacağımız gibi belki de sizin yaşadıklarınızı başkalarının da yaşamasının önüne geçmiş oluruz. Öneri-Şikayet Yaz sayfamızdaki bağlantıyı kullanarak e-posta ile şikayetinizi bize ulaştırabilirsiniz.
 
Üyelik Tarihi
30 Kas 2012
Konular
12,578
Mesajlar
16,017
MFC Puanı
2,330
......................... KAYMAKAMLIĞINA
(Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı)


Davacı(Şikayet Eden)
Adresi : ............................................................................................
........................................................................................................

Tel / Faks (varsa) : .............................. / ..............................

Davalı(Şikayet edilen)
Adresi : ............................................................................................

Şikayetin
Parasal Değeri : ................................YTL.

Dava(Şikayet)Konusu : .............................................................................................................
(Ayıplı mal / hizmet )

OLAY : .....................................................................................................
(Şikayetin açıklaması)
 
Üyelik Tarihi
30 Kas 2012
Konular
12,578
Mesajlar
16,017
MFC Puanı
2,330
TÜKETİCİ MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
.................


Davacı(Şikayet Eden)
Adresi : ............................................................................................
........................................................................................................

Tel / Faks (varsa) : .............................. / ..............................

Davalı(Şikayet edilen)
Adresi : ............................................................................................

Şikayetin
Parasal Değeri : ................................YTL.

Dava(Şikayet)Konusu: .............................................................................................................
(Ayıplı mal / hizmet )

OLAY : ……………………………………………………………………….
(Şikayetin açıklaması) ………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………….

Hukuki Deliller :- 4822 sayılı Kanunla Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
- Borçlar Kanunu,
- Tanık,
- Bilirkişi ve her türlü delil.
Neticei Talep : ( * )Yukarıda açıklanan ayıplı ................................................... ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................hususunda karar verilmesini arz ederim.
.... /... / 2013


Adı – Soyadı
Eki : imza
Ayıplı mal / hizmete ait fatura/fiş vb. belgeler.
(*)
1- Ayıplı .............................................. malın / hizmetin yenisi ile değiştirilmesini talep ediyorum.
2- Ayıplı .............................................. malın / hizmetin yasal faizi ile birlikte bedelinin iadesi ve alışverişin / sözleşmenin iptalini istiyorum.
(*)NOT: Yukarıdaki seçeneklerden yalnızca birini talep kısmına yazabilirsiniz.
 
Üyelik Tarihi
30 Kas 2012
Konular
12,578
Mesajlar
16,017
MFC Puanı
2,330
TÜKETİCİ MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA
.................

TEDBİR TALEPLİDİR

Davacı(Şikayet Eden)
Adresi : ............................................................................................
........................................................................................................

Tel / Faks (varsa) : .............................. / ..............................

Davalı(Şikayet edilen)
Adresi : ............................................................................................


Talep(*) : ......................................................................................................
...........................................................................................................

Dava(şikayet)Konusu: .............................................................................................................
(Ayıplı mal / hizmet )

OLAY : ………………………………………………………………………..
(Şikayetin açıklaması)…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………

Hukuki Deliller :- 4822 sayılı Kanunla Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
-Borçlar Kanunu,
- Tanık,
- Bilirkişi ve her türlü delil.

Neticei Talep :Yukarıda açıklanan ayıplı .................................................................................. ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................hususunda karar verilmesini arz ederim.
.... /... / 2008
Adı – Soyadı
imza

Eki :
Ayıplı mal / hizmete ait fatura/fiş vb. belgeler.
(*)
1- .................. Tüketici Mahkemesinden .................. .... No.lu İcra Müdürlüğünde 2008/ .... sayılı icra dosyası ile yapılan takibin teminatsız ve tedbiren durdurulması istemidir.
2- ......................Tüketici Mahkemesinden söz konusu dava sonuçlanıncaya kadar diğer taksit ödemelerimin muacceliyet kesbetmemesi için kalan taksit ödemelerinin teminatsız ve tedbiren durdurulması istemidir.
(*)NOT: Talep kısmına yukarıdaki seçeneklerden yalnızca birini yazabilirsiniz.
 
Üst