Timurun bedeni, taş lahdinin içinde yatmaktadır. İslam geleneği ile başı Mekkedeki Kabeye yöneliktir. Orta Asya geleneğinde kutsal ölülerin mezarlarına konulan atkuyruğunun burada da bulunduğu mozelenin onarımı sırasında ortaya çıkarılmıştır.
Esas mezar salonundaki tüm lahitler Sovyet antropolog Mikhail Gerasimov tarafından 1941de açılmıştır. Timurun mezarı açılarak incelendiğinde bir yazıtla karşılaşır. Şöyle denmektedir yazıtta: Her kim ki benim mezarımı açacak olursa benden daha beter bir düşman bulacak. Mezarların açılacağı duyulduğunda da Semerkantın yaşlı bilgeleri, mezarların açılmamasını, kutsal ölülerin, özellikle Büyük Timurun bedenlerinin rahatsız edilmemesini istemişlerdir. Çünkü Timurun mezarının açılması, savaş ruhunu yenden harekete geçirecekti. Bu inanç, Mısırda Tutankamonun mezarı açıldığında karşılaşılan ve mezarın açılması durumunda ortaya çıkacağı belirtilen tehditleri içeren yazıtla aynı anlama geliyordu. Görülüyor ki ölüm kültü, Tutankamondan üçbin yıl sonra Timurun mezarı için de geçerliydi ve evrensel bir niteliğe sahipti.
Esas mezar salonundaki tüm lahitler Sovyet antropolog Mikhail Gerasimov tarafından 1941de açılmıştır. Timurun mezarı açılarak incelendiğinde bir yazıtla karşılaşır. Şöyle denmektedir yazıtta: Her kim ki benim mezarımı açacak olursa benden daha beter bir düşman bulacak. Mezarların açılacağı duyulduğunda da Semerkantın yaşlı bilgeleri, mezarların açılmamasını, kutsal ölülerin, özellikle Büyük Timurun bedenlerinin rahatsız edilmemesini istemişlerdir. Çünkü Timurun mezarının açılması, savaş ruhunu yenden harekete geçirecekti. Bu inanç, Mısırda Tutankamonun mezarı açıldığında karşılaşılan ve mezarın açılması durumunda ortaya çıkacağı belirtilen tehditleri içeren yazıtla aynı anlama geliyordu. Görülüyor ki ölüm kültü, Tutankamondan üçbin yıl sonra Timurun mezarı için de geçerliydi ve evrensel bir niteliğe sahipti.