Son zamanlarda Türkiye'nin gündemine oturan sosyal medya yasası, birçok kişi tarafından belirsiz bir kavram olarak görünüyor ve hâlâ birçok kişide büyük bir soru işaretlerine neden oluyor. Yeni yasayla birlikte ne gibi yeniliklerin geleceği merak edilirken biz de sizler için bu yasanın detaylarını inceledik.
İncelemeye başlamadan önce 'sosyal medya' kavramının çizgilerini belirlemekte fayda var. Yeni yasaya göre 1 milyondan fazla kullanıcıya sahip yabancı platformların 'sosyal ağ sağlayıcı' olarak tanımlanacağı bildirildi. Bunun ardından tüm sosyal ağ sağlayıcılarının Türkiye'de bir temsilciliği ve temsilcisi bulunması gerektiği de ifade edildi.
Yasaya uymayanlara yaptırım uygulanacak
Tabii ki yasaların yürütülebilmesi için belirli yaptırımların da uygulanması gerekiyor. Sosyal medya yasası uyarınca Türkiye'de temsilci bulundurmayan sosyal ağ sağlayıcılarının birkaç aşamadan oluşan bir ceza sistemi bulunuyor. İlk etapta 1-10 milyon lira arasında para cezası alan sosyal ağ sağlayıcıları, son etaptaysa 30 milyon lira para cezasıyla karşılaşabiliyor. Tabii reklam çalışmalarının durdurulması cezasının da olduğunu belirtmekte fayda var.
Bu yaptırımlara göre gerekli şartları sağlamayan ya da yükümlülükleri yerine getirmeyen sosyal ağ sağlayıcısının internet trafiği bant genişliği önce %50, daha sonrasında %90'a kadar daraltılacak. Kişiler, sosyal ağ sağlayıcılarına içerik kaldırılması veya erişim engellenmesibaşvurusu yapabilecek; bu başvurulara belirlenen saat içerisinde olumlu ya da olumsuz yanıt verilmesi zorunlu olacak.
Tabii ki bunlar kağıt üstünde geçen ifadeler. Siz de tüm maddeleri ve ne gibi sonuçlar doğurabileceklerini öğrenmek istiyorsanız yazımızı daha da fazla uzatmadan sizleri videomuzla baş başa bırakıyoruz.