Tesla'nın Model 3'ü Kuzey Amerika'dan sonra Avrupa'da da oldukça yoğun ilgi görüyor.
Tesla Model 3 ile birlikte batı yarımkürede saf elektrikli araçların yükselişi başlıyor. Avrupadaki son kayıt ve satış verilerine göre, Teslanın orta ölçekli sedan otomobili hem Kuzey Amerika hem de Avrupa pazarını sallıyor.
Henüz bazı pazarlara bile girmemiş ve Avrupa pazarına ocak ayı sonunda giren Model 3ün bu hızı oldukça dikkat çekici. Normalde bu süreç bayilerin, ihtiyacı olan stoku toplamasıyla ve müşterileri arasında farkındalığı yaymasıyla birlikte nispeten yavaş ilerler. Dolayısıyla Teslanın elde ettiği bu olağanüstü başlangıç oldukça dikkat çekici.
Pazarda birinci ayını dolduran Model 3, daha şimdiden Avrupa pazarının en çok satılan elektrikli aracı haline geldi ve pazardaki bilindik markaları da gerisinde bıraktı. Model 3ün satış başarısını daha da net bir şekilde anlatmak gerekirse geçtiğimiz sene satışa sunulan ve oldukça iyi bir satış rakamına ulaşan Nissan Leafi tahtından etmiş durumda. Burada Model 3ün Nissan Leafden daha pahalı olduğunu da vurgulamak gerekiyor.
Tesla Model 3 ayrıca, premium orta ölçekli sedanlar konusunda da Alman premium markalarını geçerek birincilik koltuğuna oturmuş durumda. Bu segmentteki araçlara olan talebin düşmesine rağmen sedanlara olan talep yüzde 7 artarak 11.800 birime yükseldi ve Tesla Model 3, 3.630 araçla Mercedes C-Class, Audi A4 ve BMW 3-Seriesin önünde bu alanda lider konumunda bulunuyor.
Teslanın bu başarısının uzun vadeye nasıl yayılacağı ise rakiplerinin nasıl bir tepki göstereceği ve pazara süreceği orta ölçekli elektrikli araçlara bağlı. Bu alana giriş yapacak olan Polestar 2nin 2020de pazara sunulacağı düşünülürse Model 3ün alandaki önceliği elektrikli SUV Jaguar I-Pace, Audi E-Tron ve Mercedes EQC ile rekabet etmek olacaktır.
Tesla Model 3 ile birlikte batı yarımkürede saf elektrikli araçların yükselişi başlıyor. Avrupadaki son kayıt ve satış verilerine göre, Teslanın orta ölçekli sedan otomobili hem Kuzey Amerika hem de Avrupa pazarını sallıyor.
Henüz bazı pazarlara bile girmemiş ve Avrupa pazarına ocak ayı sonunda giren Model 3ün bu hızı oldukça dikkat çekici. Normalde bu süreç bayilerin, ihtiyacı olan stoku toplamasıyla ve müşterileri arasında farkındalığı yaymasıyla birlikte nispeten yavaş ilerler. Dolayısıyla Teslanın elde ettiği bu olağanüstü başlangıç oldukça dikkat çekici.
Pazarda birinci ayını dolduran Model 3, daha şimdiden Avrupa pazarının en çok satılan elektrikli aracı haline geldi ve pazardaki bilindik markaları da gerisinde bıraktı. Model 3ün satış başarısını daha da net bir şekilde anlatmak gerekirse geçtiğimiz sene satışa sunulan ve oldukça iyi bir satış rakamına ulaşan Nissan Leafi tahtından etmiş durumda. Burada Model 3ün Nissan Leafden daha pahalı olduğunu da vurgulamak gerekiyor.
Tesla Model 3 ayrıca, premium orta ölçekli sedanlar konusunda da Alman premium markalarını geçerek birincilik koltuğuna oturmuş durumda. Bu segmentteki araçlara olan talebin düşmesine rağmen sedanlara olan talep yüzde 7 artarak 11.800 birime yükseldi ve Tesla Model 3, 3.630 araçla Mercedes C-Class, Audi A4 ve BMW 3-Seriesin önünde bu alanda lider konumunda bulunuyor.
Teslanın bu başarısının uzun vadeye nasıl yayılacağı ise rakiplerinin nasıl bir tepki göstereceği ve pazara süreceği orta ölçekli elektrikli araçlara bağlı. Bu alana giriş yapacak olan Polestar 2nin 2020de pazara sunulacağı düşünülürse Model 3ün alandaki önceliği elektrikli SUV Jaguar I-Pace, Audi E-Tron ve Mercedes EQC ile rekabet etmek olacaktır.