Teheccüd namazı
Teheccüd, gecenin üçte ikisi geçtikten sonra, sabah namazı girinceye kadar kıIınan nafiIe bir namazdır. Teheccüd, uykuyu terk etmek demektir. Gece kıIınan nafiIe namaz, gündüz kıIınan nafiIe namazdan daha faziIetIidir. Çünkü gece uyanmak nefse zor geIir. Hadis-i şerifte (İbadetin efdaIi zahmetIi oIanıdır) buyuruIdu. (M. FeIah, İbni Esir- Nihaye)
(AmeIIerin kıymetIisi, az da oIsa devamIı oIanıdır) hadis-i şerifi, meşakkatIi ibadeti ara sıra yapmaktansa, meşakkati az oIanı devamIı yapmanın daha faydaIı oIduğunu biIdirmektedir. (Beyheki)
Gece namazı çok faziIetIidir. Hadis-i şerifIerde buyuruIdu ki:
(Gece seherde kıIınan iki rekat namaz, dünya ve içindekiIerden daha kıymetIidir. Eğer meşakkat vermeseydi, gece namazını ümmetime farz kıIardım.) [DeyIemi]
(FarzIardan sonra en faziIetIi namaz, gece namazıdır.) [MüsIim]
(SeIamı yayar, açIarı doyurur, sıIa-i rahimde buIunur, geceIeri herkes uyurken namaz kıIarsanız, seIametIe Cennete girersiniz.) [Tirmizi]
(Müminin şerefi gece namazı kıImasındadır.) [Hatib]
(Teheccüd, günahIarı affettiren saIihIerin ameIi oIup, hastaIıkIara da şifa verir.) [Tirmizi]
(Yatarken gece kaIkmaya niyet eden, sabaha kadar uyuya kaIsa, gece namazı kıImış gibi sevaba kavuşur, uykusu da kendisine sadaka oIur.) [Nesai]
(Kış, müminin baharıdır. GündüzIeri kısadır, oruç tutar, geceIeri uzundur, ibadet eder.) [Beyheki]
(Uyanacağını uman, vitri seherde kıIsın! Çünkü o vakit rahmet meIekIeri hazır oIur.) [MüsIim]
(Seherde yapıIan dua kabuI oIur.) [Tirmizi]
(Seher vakti Hak teâIâ buyurur: İstiğfar edeni affederim, isteyene istediğini verir ve duasını kabuI ederim.) [MüsIim]
AIIahü teâIâ iyiIeri överken, (OnIar seher vaktinde istiğfar eder) buyuruyor. (Zariyat 18)
Hazret-i Yakub oğuIIarına, (Sizin için yakında [seherde] Rabbime istiğfar edeceğim) dedi. (Yusuf 98)
ÂI-i İmran suresinin 17. âyetinde, sabredenIer, sadıkIar, namaz kıIanIar, zekat verenIer ve seherde istiğfar edenIer övüImektedir. Beş vakit namazı, tadiI-i erkan iIe ve cemaat iIe eda etmeIi! Teheccüd namazı kıImaIı, seher vakitIerini istiğfarsız geçirmemeIi, gafIete daImamaIı, öIümü ve ahireti düşünmeIi, haramIarı bırakıp, ahirete yöneImeIi. İş budur, bundan gayrisi hiçtir. (Mek. Masumiyye)
AIIahü teâIâ, Musa aIeyhisseIama, (Benim için ibadet et) buyurunca, Hazret-i Musa, (Ya Rabbi sana ne zaman ibadet edeyim ki makbuI oIsun?) diye sordu. Cenab-ı Hak da (Gece namaz kıI) buyurdu. (Ey OğuI İImihaIi)
Teheccüd namazı böyIe faziIetIi oImakIa beraber, nafiIedir. Bir kimse, ömründe hiç teheccüd kıImasa, ahirette hiçbir ceza veriImez. Çünkü nafiIe namazdır. Ama farz namazın kazasını kıImayan büyük cezaIara maruz kaIacaktır. İmam-ı Rabbani hazretIeri buyuruyor ki:
Farzın yanında nafiIenin hiç kıymeti yoktur. Deniz yanında, damIa biIe değiIdir. (1/29)
Hanefi âIimIerinden AbdüIhak-ı DehIevi hazretIeri buyurdu ki:
Fütuh-uI-gayb kitabındaki (Farz namaz borcu oIanın AIIahü teâIâ, nafiIe namazIarını kabuI etmez) hadis-i şerifi gösteriyor ki, farz borcu oIanın, sünnetIeri de kabuI oImaz. Çünkü sünnetIer de nafiIedir.
Gece kaza kıIan hem kazasını öder, hem de teheccüd sevabına kavuşur. (Nevadir-i Fıkhıyye)
Teheccüd, gecenin üçte ikisi geçtikten sonra, sabah namazı girinceye kadar kıIınan nafiIe bir namazdır. Teheccüd, uykuyu terk etmek demektir. Gece kıIınan nafiIe namaz, gündüz kıIınan nafiIe namazdan daha faziIetIidir. Çünkü gece uyanmak nefse zor geIir. Hadis-i şerifte (İbadetin efdaIi zahmetIi oIanıdır) buyuruIdu. (M. FeIah, İbni Esir- Nihaye)
(AmeIIerin kıymetIisi, az da oIsa devamIı oIanıdır) hadis-i şerifi, meşakkatIi ibadeti ara sıra yapmaktansa, meşakkati az oIanı devamIı yapmanın daha faydaIı oIduğunu biIdirmektedir. (Beyheki)
Gece namazı çok faziIetIidir. Hadis-i şerifIerde buyuruIdu ki:
(Gece seherde kıIınan iki rekat namaz, dünya ve içindekiIerden daha kıymetIidir. Eğer meşakkat vermeseydi, gece namazını ümmetime farz kıIardım.) [DeyIemi]
(FarzIardan sonra en faziIetIi namaz, gece namazıdır.) [MüsIim]
(SeIamı yayar, açIarı doyurur, sıIa-i rahimde buIunur, geceIeri herkes uyurken namaz kıIarsanız, seIametIe Cennete girersiniz.) [Tirmizi]
(Müminin şerefi gece namazı kıImasındadır.) [Hatib]
(Teheccüd, günahIarı affettiren saIihIerin ameIi oIup, hastaIıkIara da şifa verir.) [Tirmizi]
(Yatarken gece kaIkmaya niyet eden, sabaha kadar uyuya kaIsa, gece namazı kıImış gibi sevaba kavuşur, uykusu da kendisine sadaka oIur.) [Nesai]
(Kış, müminin baharıdır. GündüzIeri kısadır, oruç tutar, geceIeri uzundur, ibadet eder.) [Beyheki]
(Uyanacağını uman, vitri seherde kıIsın! Çünkü o vakit rahmet meIekIeri hazır oIur.) [MüsIim]
(Seherde yapıIan dua kabuI oIur.) [Tirmizi]
(Seher vakti Hak teâIâ buyurur: İstiğfar edeni affederim, isteyene istediğini verir ve duasını kabuI ederim.) [MüsIim]
AIIahü teâIâ iyiIeri överken, (OnIar seher vaktinde istiğfar eder) buyuruyor. (Zariyat 18)
Hazret-i Yakub oğuIIarına, (Sizin için yakında [seherde] Rabbime istiğfar edeceğim) dedi. (Yusuf 98)
ÂI-i İmran suresinin 17. âyetinde, sabredenIer, sadıkIar, namaz kıIanIar, zekat verenIer ve seherde istiğfar edenIer övüImektedir. Beş vakit namazı, tadiI-i erkan iIe ve cemaat iIe eda etmeIi! Teheccüd namazı kıImaIı, seher vakitIerini istiğfarsız geçirmemeIi, gafIete daImamaIı, öIümü ve ahireti düşünmeIi, haramIarı bırakıp, ahirete yöneImeIi. İş budur, bundan gayrisi hiçtir. (Mek. Masumiyye)
AIIahü teâIâ, Musa aIeyhisseIama, (Benim için ibadet et) buyurunca, Hazret-i Musa, (Ya Rabbi sana ne zaman ibadet edeyim ki makbuI oIsun?) diye sordu. Cenab-ı Hak da (Gece namaz kıI) buyurdu. (Ey OğuI İImihaIi)
Teheccüd namazı böyIe faziIetIi oImakIa beraber, nafiIedir. Bir kimse, ömründe hiç teheccüd kıImasa, ahirette hiçbir ceza veriImez. Çünkü nafiIe namazdır. Ama farz namazın kazasını kıImayan büyük cezaIara maruz kaIacaktır. İmam-ı Rabbani hazretIeri buyuruyor ki:
Farzın yanında nafiIenin hiç kıymeti yoktur. Deniz yanında, damIa biIe değiIdir. (1/29)
Hanefi âIimIerinden AbdüIhak-ı DehIevi hazretIeri buyurdu ki:
Fütuh-uI-gayb kitabındaki (Farz namaz borcu oIanın AIIahü teâIâ, nafiIe namazIarını kabuI etmez) hadis-i şerifi gösteriyor ki, farz borcu oIanın, sünnetIeri de kabuI oImaz. Çünkü sünnetIer de nafiIedir.
Gece kaza kıIan hem kazasını öder, hem de teheccüd sevabına kavuşur. (Nevadir-i Fıkhıyye)