TARİH DERSİNİN İÇERİĞİ
Tarih, geçmişte yaşanmış olayları sebep sonuç ilişkisine göre inceleyerek belgeleyen bir bilim dalıdır. Tarihin amacı bugün ile dün arasında köprü kurmak; bugünün olaylarını dünün ışığı altında yorumlamaktır. Tarih doğa bilimlerinden olmadığı için deney ve gözlemden uzaktır. Belgelenen olaylar kronolojik sıraya göre incelenir.
TARİH DERSİNE AİT SORULARIN ÖZELLİKLERİ
İlk soru kalıbı paragraf sorularıdır. Bu sorularda sorunun cevabı paragrafın içinde gizlidir. Paragrafı dikkatlice okuyarak sorunun cevabını doğru yorumlamak gerekir.
İkinci soru kalıbı öncüllü sorulardır. Bu sorularda güçlü çeldiriciler bulunur. Bu tarz sorular öğrencinin bilgiyi analiz edebilme, öncülden sonuca ulaşabilme yeteneğini ölçer.
Sonuncu soru kalıbı ise bilgi sorularıdır. Bu sorular ise öğrencinin doğrudan doğruya bilgisini ölçer.
TARİH DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Tüm dersler de olduğu gibi bu ders de ders zamanında öğretmeni dikkatlice dinleyerek öğrenilir. Derse gitmeden önce ön hazırlık yapmak ders esnasında anlatılanların anlaşılması için kolaylık sağlar. Aynı zamanda öğrenci öğretmeni ile soru cevap tekniğini kullanarak derse aktif bir şekilde katılmalıdır.
B) Bireysel Çalışmalarda
Tarih dersi sözel bir ders olduğu için çalışılan konu çok çabuk unutulabilir. Bu nedenle derste öğrenilen konuların sık sık tekrar edilmesi gerekmektedir. Ayrıca kronolojik bilgilerin akılda kalabilmesi için basit tablolar oluşturulabilir. Olaylar arasındaki sebep sonuç ilişkisi kurulmaya çalışılmalı, tüm derslerde olduğu gibi bu derste de ezbercilikten kaçınılmalıdır.
Tarih, geçmişte yaşanmış olayları sebep sonuç ilişkisine göre inceleyerek belgeleyen bir bilim dalıdır. Tarihin amacı bugün ile dün arasında köprü kurmak; bugünün olaylarını dünün ışığı altında yorumlamaktır. Tarih doğa bilimlerinden olmadığı için deney ve gözlemden uzaktır. Belgelenen olaylar kronolojik sıraya göre incelenir.
TARİH DERSİNE AİT SORULARIN ÖZELLİKLERİ
İlk soru kalıbı paragraf sorularıdır. Bu sorularda sorunun cevabı paragrafın içinde gizlidir. Paragrafı dikkatlice okuyarak sorunun cevabını doğru yorumlamak gerekir.
İkinci soru kalıbı öncüllü sorulardır. Bu sorularda güçlü çeldiriciler bulunur. Bu tarz sorular öğrencinin bilgiyi analiz edebilme, öncülden sonuca ulaşabilme yeteneğini ölçer.
Sonuncu soru kalıbı ise bilgi sorularıdır. Bu sorular ise öğrencinin doğrudan doğruya bilgisini ölçer.
TARİH DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Tüm dersler de olduğu gibi bu ders de ders zamanında öğretmeni dikkatlice dinleyerek öğrenilir. Derse gitmeden önce ön hazırlık yapmak ders esnasında anlatılanların anlaşılması için kolaylık sağlar. Aynı zamanda öğrenci öğretmeni ile soru cevap tekniğini kullanarak derse aktif bir şekilde katılmalıdır.
B) Bireysel Çalışmalarda
Tarih dersi sözel bir ders olduğu için çalışılan konu çok çabuk unutulabilir. Bu nedenle derste öğrenilen konuların sık sık tekrar edilmesi gerekmektedir. Ayrıca kronolojik bilgilerin akılda kalabilmesi için basit tablolar oluşturulabilir. Olaylar arasındaki sebep sonuç ilişkisi kurulmaya çalışılmalı, tüm derslerde olduğu gibi bu derste de ezbercilikten kaçınılmalıdır.