Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Talep nedir? Talebi Belirleyen Faktörler nelerdir?

PeriKızı

Moderatör
  • Üyelik Tarihi
    22 May 2019
  • Mesajlar
    8,670
  • MFC Puanı
    26,804
Belli bir satın alma gücü ile desteklenmiş tüketicinin, belli bir fiyattan satın almayı arzuladığı mal miktarıdır.
Mal veya hizmetin fiyatı: Fiyat arttıkça talep azalır.
a. Fiyat yükseldikçe talep azalır
b. Fiyat azaldıkça talep artar (miktar arttıkça doyum ve dolayısıyla atfedilen değer azalır; ancak düşük fiyatlarda daha fazla talep edilir)
c. Fiyat ve talep ilişkisi talep eğrisinin sol yukarıdan sağ aşağıya doğru olmasına neden olur.
Gelir düzeyi: Normal mallarda gelir arttıkça talep artar. Tutulamayan mallarda gelir arttıkça talep azalır. (Ucuz ekmek, Ucuz ayakkabı, ucuz beyaz eşya ve ucuz elbise v.b. gibi.)
Gelirdeki değişim talebi de aynı yönde etkiler. Ancak düşük nitelikli mallar için bu farklıdır.
Düşük nitelikli mallar: Gelir artarken talebi azalan mallar. (örn: margarin)
· Mal ve hizmete ilişkin diğer malların fiyatları:
a. Bir mal veya hizmetin talebi kendi dışındaki bazı malların fiyatından etkilenir (Örn: CD ve kaset)
b. Birbirinin yerine kullanılabilen mal veya hizmetlere rakip ya da ikame mal veya hizmet denir.
c. Birbirinin bütünleyeni olan mal ve hizmetlere tamamlayıcı mal veya hizmetler denir (Örn: benzin ve otomobil)
Zevkler ve Tercihler: Zevkler ve tercihlere göre talep azalabilirde çoğalabilir de. Fakat reklam; zevkler ve tercihlere artı yönden etki eden önemli bir etkendir
 

PeriKızı

Moderatör
  • Üyelik Tarihi
    22 May 2019
  • Mesajlar
    8,670
  • MFC Puanı
    26,804
Bir malın ne miktarlarda talep edileceği her şeyden önce o malın “fiyatının” etkisi altındadır. Yani (a) gibi bir malın talebi, her şeyden önce onun piyasa fiyatına (Pa) bağlıdır. Genellikle bir malın piyasa değeri yükseldikçe talep edilen miktarlar azalır, fiyatı düştükçe talep edilen miktarlar yükselir.
Bir malın ne miktarlarda talep edileceği, halkın “gelir seviyesi”nin etkisi altındadır. “Gelir seviyesi” ile “talep miktarı” arasındaki ilişki genellikle doğru yönlüdür. Hane halkının geliri arttıkça bir maldan talep ettiği miktarlar artar. Gelir azaldıkça talep azalır.
Bir malın ne miktarlarda talep edileceği, o malın piyasa fiyatı ve alıcıların gelir seviyeleri yanında bir de tüketicilerin zevk ve tercihlerinin etkisi altındadır. Bunu (T) ile gösterebiliriz. Bir malın fiyatı ve ev halkının geliri hiç değişmediği halde bazen o malın talebinde bir artış veya azalış görülebilir. Örneğin bir malı moda haline gelmesi onun talebini artırır. Veya bir malı kullanmanın sağlığa zarar verebileceği konusunda yayınlanan bir bilimsel rapor-sigara talebinde olduğu gibi-tüketicilerin “tercihlerini” etkileyerek talebin azalmasına yol açabilir. Reklamlar zevk ve tercihlerde talebin artması yönünde olumlu bir etkisi vardır.
Bir malın ne miktarlarda talep edileceğini etkileyen bir başka unsurda o mal ile yakın ilişkisi bulunan diğer malların fiyatlarıdır. Ki bunları Pr ve Pt ile gösterebiliriz.
 
Üst Alt