Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

Taharet Nedir? Hadesten taharet nedir?

SouL

➡️ ↘️ ↖️ ↪️ ↩️ ⤴️ ⤵️ Ben Sakinim!!!
Yönetici
  • Üyelik Tarihi
    8 Ara 2012
  • Mesajlar
    17,522
  • MFC Puanı
    3,901
Taharet Nedir? Hadesten taharet nedir?


1864522-yR666u.jpg


Taharet, temizlik demektir. Hades ise, abdestsiz, gusülsüz olmak demektir. Hadesten taharet, manevi pislikten temizlenmek demektir. Diğer bir değişle; namaz kılacak kimsenin, gusül gerektiren bir durum olmuş ise gusül alması, abdesti yoksa abdest alması lazımdır ki buna hadesten taharet denir. Bu hal abdest veya gusul abdesti almayı gerektiren bir vaziyette ortaya çıkar. Cinsî münasebetten, rüyada ihtilamdan yahut başka bir sebepten dolayı cünüp olan kimse, gusul abdesti, herhangi bir sebeple abdesti bozulan kimse ise sadece abdest alarak hadesten temizlenir. Bu aynı zamanda namazın da farzlarından biridir.

Bilinen namaz abdestinin olmaması durumu, küçük hades diye; cünüp*lük, âdet görme (hayız) ve loğusalık gibi, gusül yapmayı gerektiren durumlar ise büyük hades diye adlandırılır.

Hadesten taharet ile ilgili hadisler

Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah temizlik olmayan namazı kabul etmez, hıyanetle kazanılan paradan verilen sadakayı da kabul etmez."
Ravi: İbnu Ömer
Kaynak: Müslim, Taharet 1, (224); Tirmizi, Taharet 1,
(1)




Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah, sizlerin namazını hades vaki olunca yeniden abdest almadıkça kabul etmez."
Ravi: Ebu Hüreyre
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 31, (60); Tirmizi, Taharet 56, (76)




Resulullah (sav) buyurdular ki: "Abdesti olmayanın namazı da yoktur. Üzerine besmele çekmeyenin abdesti yoktur."
Ravi: Ebu Hüreyre
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 48, (101, 102); İbnu Mace, Taharet 41, (399); Tirmizi, Taharet 20, (25)




Ravi, Resulullah (sav)'ın her namaz için abdest aldığını söylemişti, kendisine: "Siz nasıl yapıyordunuz?" diye soruldu. Şu cevabı verdi: "Aldığımız abdest bozuluncaya kadar bize yetiyordu."
Ravi: Enes
Kaynak: Buhari, Vudu 54; Ebu Davud, Taharet 66, (171); Tirmizi, Taharet 44, (68, 60); Nesai, Taharet 101, (1




Resulullah (sav) Fetih günü bütün namazları tek abdestle kıldı. Ömer İbnu'l-Hattab (ra) kendisine: "Ey Allah'ın Resulü, bugün şimdiye kadar hiç yapmadığın şeyi yapmış olmalısın?" demişti, şu cevapta bulundu: "Ey Ömer, bunu bilerek yaptım."
Ravi: Büreyde
Kaynak: Müslim, Taharet 86, (277); Ebu Davud, Taharet 66, (172); Tirmizi, Taharet 45, (61); Nesai, Taharet 1




Resulullah (sav) buyurdular ki: Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın. Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın." (Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir. Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir.)
Ravi: Aişe
Kaynak: Ebu Davud, Salat 236, (1114)



İbnu Abbas (ra) namazda iken burnu kanardı, o da çıkar bumunun kanını yıkar, geri döner ve önceki kıldığı namazını (kaldığı yerden) tamamlardı.
Ravi: İbnu'l Müseyyeb
Kaynak: Muvatta, Taharet 74, (1, 38)



Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir kimse son rek'atte oturmuşken daha selam vermeden hades vaki olsa namazı caizdir."
Ravi: İbnu Amr İbnu'l-As
Kaynak: Tirmizi, Salat 300, (408)



Ravi, Resulullah (sav)'ın zevce-i pakleri Ümmü Habibe'ye -ki kızkardeşidir- sormuştur: "Resulullah (sav), içerisinde kendisiyle temasta bulunduğu elbise sırtında olduğu halde namaz kılar mıydı?" Ümmü Habibe (ra) şu cevabı vermiştir: "Evet, yeter ki elbisede bir eza (meni bulaşığı) görmemiş olsun!"
Ravi: Mu'aviye
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 133, (366); Nesai, Taharet 186, (1, 155); Buhari, Salat 2, (Buhari, bab başlığı (



Resulullah (sav), bizim (kadınların) çamaşırları içerisinde namaz kılmazdı."
Ravi: Aişe
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 134, (368); Tirmizi, Salat 420, (600); Nesai, Zinet 116, (8, 217)



Ravi, anlattığına göre, cünübken içinde terlediği elbise sırtında olduğu halde namaz kılardı.
Ravi: İbnu Ömer
Kaynak: Muvatta, Taharet 87, (1,52)




Resulullah (sav) ashabiyle namaz kılarken aniden nalınlarını çıkarıp sol tarafına koydu. Bunu gören cemaat de derhal nalınlarını attılar. Resulullah (sav) namazı tamamlayınca: "Nalınlarınızı niye attınız?" diye sordu. "Seni nalınlarını atarken gördük, biz de kendi nalınlarımızı attık!" cevabını verdiler. "Cebrail (as) bana gelip pislik olduğunu haber verdi (onun için attım). Öyleyse sizler mescide gelirken dikkat edin, nalınlarınızda bir pislik (kazurat) -veya eza demişti- görürseniz onu silin; o, ayağınızda olduğu halde namazınızı kılın."
Ravi: Ebu Said
Kaynak: Ebu Davud, Salat 89, (660)[/I][/CENTER]

Alıntıdır.
 
Üst Alt