(d.? / ö.1691)
Halvetiyye tarikatı şeyhlerinin ileri gelenlerinden olup, Mudurnuludur. Zahir ilimlerle ilgili tahsilini tamamladıktan sonra, Niyazi Mısrî Hazretle*rinden tasavvuf feyzini tamamlamıştır. Gelibolu müftüsü iken bir ziyaret amacıyla Bursa'ya geldiklerinde "Ola sakin arş-ı ruhi Sükuti" mısrasının delaleti olan hicrî 1103 (m.1691) yılında Bursa'da vefat etmiştir. Kabri, Deveciler kabristanındadır. Eserleri: "Dürre" adıyla Kaside-i Bür'e'ye yazdığı nazireye "Gurre" adındaki şerhiyle, Mevlâna Cami ile Mevlâna İsam aralarındaki tarizlere "Fevâid-i Âliyye" adıyla yazdığı “Faysalnâme”den ibarettir.
Dürre'den Arapça bir beyit örneği aşağıdadır:
Emin teşevvüki ahbâbî bi zî Selem'in?
Tecrî demûuke min aynike ke'l-kalemi.
Seksen beş beyitli Arapça bir “Na't-ı Şerif”i vardır. Hicrî 1136 (m.1723) yılında Kaside-i Bür'e'ye, "Verdetü'l-Melih fi Şerh-i Bürdetü'l-Medih" adıyla bir şerh yazan Muhammed b. Mustafa Efendi de Mudurnu'dan yetişmiş âlimlerdendir.
Yüce Allah sırlarını mukaddes ve mübarek kılsın.
Halvetiyye tarikatı şeyhlerinin ileri gelenlerinden olup, Mudurnuludur. Zahir ilimlerle ilgili tahsilini tamamladıktan sonra, Niyazi Mısrî Hazretle*rinden tasavvuf feyzini tamamlamıştır. Gelibolu müftüsü iken bir ziyaret amacıyla Bursa'ya geldiklerinde "Ola sakin arş-ı ruhi Sükuti" mısrasının delaleti olan hicrî 1103 (m.1691) yılında Bursa'da vefat etmiştir. Kabri, Deveciler kabristanındadır. Eserleri: "Dürre" adıyla Kaside-i Bür'e'ye yazdığı nazireye "Gurre" adındaki şerhiyle, Mevlâna Cami ile Mevlâna İsam aralarındaki tarizlere "Fevâid-i Âliyye" adıyla yazdığı “Faysalnâme”den ibarettir.
Dürre'den Arapça bir beyit örneği aşağıdadır:
Emin teşevvüki ahbâbî bi zî Selem'in?
Tecrî demûuke min aynike ke'l-kalemi.
Seksen beş beyitli Arapça bir “Na't-ı Şerif”i vardır. Hicrî 1136 (m.1723) yılında Kaside-i Bür'e'ye, "Verdetü'l-Melih fi Şerh-i Bürdetü'l-Medih" adıyla bir şerh yazan Muhammed b. Mustafa Efendi de Mudurnu'dan yetişmiş âlimlerdendir.
Yüce Allah sırlarını mukaddes ve mübarek kılsın.