Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Sosyal medya nasıl kullanılır? Sosyal medya uzmanı nedir?

AdrenaLin

..ɯ'ɐɟɐʞ ʞ!ɯoʞ!ɾɐɹʇ
MFC Üyesi
Konum
Karı$ık..
  • Üyelik Tarihi
    7 Mar 2013
  • Mesajlar
    2,021
  • MFC Puanı
    297
Son yılların trendi Sosyal medya uzmanlığı ve Sosyal Medya nasıl kullanılacağına dair gelişmeleri sizler için ele aldık.



Sosyal medya uzmanlığının kelime köküne inip sizleri rahatsız etmek
istemem. Sosyal medya uzmanlığı evrensel anlamda kısaca internet kurdu
olanlara denir. Bu ünvanı açarsak aktif olarak internet aleminde gelişen
son olayları takip eden, her sistemi yerinde görüp deneyen ve aktif
olarak kullanan, yönetilmek yerine yönetmeyi seven, her an ulaşılabilir
olan, düşünce ve fikirlerini her ortamda dile getirebilen, yeniliklere
açık ve trendleri takip eden kişiye denir.


Sosyal medya uzmanına neden ihtiyaç duyulur?


Firmaların artık web 2.0 teknolojilerinin gelişmesiyle ve kullanıcı
etkenli web ağların yaygınlaşmasıyla sosyal medyaya eğilim göstermeye
başladılar. Şüphesiz bunların en büyük örnekleri alanında lider konumda
olan Coca Cola, Turkcell, Nike firmalarıdır. Bütün
bunları çeşitli inovasyon projeleri ile destekleyen firmalar son
kullanıcıya kadar bütün kampanyalarını sunabiliyorlar.


Peki firmalar neden sosyal medyayı neden tercih ediyorlar? Sosyal medya uzmanı hangi amaçla kullanırlar?


Sırasıyla şu nedenleri sayabiliriz:


Firmaları yeni müşterilere tanıştıran web tanıtım platformu






Bir firmanın veya oluşumun yeni müşterilere, yeni insanlarla iletişim
kurması için ya reklam vermesi gerekiyor ya da sürekli bir aktivite,
kampanya içerisinde olması gerekiyor. Bunun içinde tonca ar-ge,
pazarlama, inovasyon süreçleri yer alıyor. Halbuki sosyal ağ ile
bütünleşik çalışan bir internet ağında yapacakları bir kaç girişim ile
yeni müşteriler kazanabiliyorlar, müşterilerin sorunlarını
dinleyebiliyorlar, çözüm önerilerini analiz edebiliyorlar. Yapmış
oldukları kampanyaların ne kadar geri dönüş sağladığına bakabiliyor,
markalaşma sürecinde yol haritalarını görebiliyorlar. Kullanıcı
kitlesinin eğilimini, yarattıkları kampanyaların etkilerini, kitlenin
analitik bilgilerini görebiliyorlar. Bu bilgiler ışığında firmalar yeni
stratejilerini belirliyor ve yeni inovasyon projelerine yöneliyorlar.






3 milyara yakın aktif kullanıcı sosyal ağı kanalları ve veri tabanı







İnternet alemi şüphesiz günden güne büyüyen bilim kurgu filmlerine konu
olan devasa insan yapımı bir sistem. İnsanların her an elinin altında
olan bu bilgi sistemi artık günlük hayatlarının ayrılmaz bir parçası
olmuş durumda. Eğitim, kariyer, iş, eğlence, sanat, aktivite ve
etkinlik, sağlık, aktüel yaşam gibi sayamadığımız bütün alanlarda
internetle bilgi erişimine bağlanıyor ve bu bilgileri paylaşıyoruz.
Sadece Facebook sosyal ağının kullanıcı sayısı mart
2012 tarihinden itibaren 1 milyar kullanıcıya ulaşmış durumda. Tabi ki
bunların hepsi reel kullanıcılardan oluşmamakta. Örneğin sadece benim 40
tane facebook hesabım var. Sebebi her firmaya, her kampanyaya ayrı bir
hesap açmam. Ne kadar reel olmayan hesaplar olsa da mevcut rakam
firmaların iştahını kabartmaya yetiyor da artıyor.






Geleneksel reklamların aksine ölçekli internet pazarlaması taktiği







Sosyal medya özellikle TV, radyo, gazete, basılı ve görsel mecralarda
yapılan reklamların aksine son derece şeffaf ölçekli internet
pazarlamasına çok elverişlidir. Örneğin sosyal ticarete en yatkın
projelerimin başında gelen firsatim.com projesini ele alırsak şunları
diyebiliriz. Firsatim.com projesi sosyal medya ile bütünleşik çalışan,
sıfır maliyetle işletmeyi son kullanıcılara buluşturan sıfır riskli
internet pazarlamasıdır. Grup alışveriş dediğimiz sistem sayesinde
işletmeler hem sosyal medyayı etkin olarak kullanıyorlar hem de
ticaretlerini genişletiyorlar. Evinizde çayınızı yudumlarken epostanıza
ve takip ettiğiniz ağlara işletmenin kampanyası cazip fırsatlarla size
sunuluyor, siz de toplu bir şekilde o kampanyadan yararlanıyorsunuz.
Burada gözden kaçan bir nokta şudur. İşletmenin adı tüm ağlarda
yayınlanıyor. Örneğin ben Ercan Atay olarak Firsatim.com'a reklam
verdiğimde Firsatim.com'un tüm reklam mecralarında adım gözüküyor.
Facebook, Twitter, Fırsat toplayıcı siteler, İçerik siteleri, Cashback
sistemlerinde, 3 milyonluk eposta bülteninde, günlük 50 bin kişinin
girdiği web sitesinde, bağlı olduğu tüm web akışlarında marka adı
çıkıyor.






Her gün daha yeni kullanıcılar ve gelişen ağ modeli







Her gün gelişen web teknolojileri sayesinde bir proje üretmek eskisi
gibi pahalı ve zaman gerektiren bir şey değil. Daha önce bu işte deneyim
sahibi bir kadro ile sizde kendi web ağınızı kurabilir gelişen bu ağ
modelinde yerinizi alabilirsiniz.






Sosyal ağlar kullanıcıları mutlu etmeye yarayan sihirli bir değnektir






İnsanları mutlu etmek için elinden gelen bütün çabayı sarfetseniz bile
belirli bir yerde harcadığınız bu enerji sizi yorabiliyor. İnsanları
mutlu etmek için şekilden şekile giren de var, şekilden şekile girenleri
mutlu etmek için var olan insanlarda mevcut. Artık çağımızın
gerekliliklerini uygulamanın vakti geldi. Bu gerekliliklerin en başında
mevcut potansiyel müşterilerinize sosyal ağlar üzerinden teşvik ve
ödüllendirme yapmaktır. Örneğin sokakta dağıtacağınız bedava ürünleriniz
sosyal ağda vereceğiniz promosyon ürünler kadar etkili olmayabilir.
Çünkü sosyal ağlarda teşvik ettiğiniz potansiyel müşterileriniz sizin
reklamınızı yapmaktan çekinmeyecektir. Çünkü sizin reklamınızı yapmak
ona bir paylaş butonuna tıklamak kadar yakın. İşte bu kadar basit olan
bir eylemi harekete geçirmek için en büyük etken şüphesiz promosyon ve
teşviktir. Bunlarsız yapmak için ya herkesin yaptığının en iyisini
yapacaksınız, ya da kimsenin yapmadığı bir şeyi yapmalısınız ki o
bilgisayar başında ki insanı buna yönlendirebilmeniz gerekir.






Sıfır maliyetle işletmelere kar, rekabet ve verimlilik artışı sağlar






Sosyal medyayı etkin kullanan firmalar, kullanmayan firmalara göre
karlarında yükselme, rekabette önde olma ve verimliliklerinde artış
gözlenmekte. Çünkü sosyal medya ile insanlara daha çok yakın olan
firmalar yürüttükleri kampanyaları yakından izleme şansları oluyor. Bir
marka adınız varsa artık sosyal medyada yeriniz olma zorunluluğu doğdu.
Örneğin bir marka tescil etmişseniz, bunun peşinden hemen evrensel alan
adlarınızı alarak marka adınızı koruma altına almanız gerekmektedir.
Sadece bununla yetinmeyip tüm sosyal ağlardaki marka adınızla ilgili
hesaplarınızı koruma altına almanız sizin için avantaj sağlayacaktır.






Yeni ürünleri çıplak maliyetle müşterilere yeni hizmetleri denettirir






Firmanızın yeni bir ürün lansmanı varsa şüphesiz çıplak maliyetle bu
hizmeti denettirebileceğiniz en şeffaf ortam sosyal medyadır. Bilişim
örneğinden yola çıkarsak Microsoft'un en yeni işletim sistemi Windows 8
'in sosyal medya aracılığı ile insanlara lanse etmesi. Çıplak maliyetle
milyon indirme sayısına ulaşarak müşterilerine hizmetlerini
denettirebiliyor. Eğer bir işletme iseniz, sizde grup alışveriş, dikey
alışveriş sitelerini kullanarak çıplak maliyetle hizmet ve ürünlerinizi
denettirebilirsiniz.






Doğrudan müşterilerin sorun, öneri ve isteklerini görebilme






Hiç aracı danışman kurum, kuruluş ve mecra gerektirmeden direkt
doğrudan müşterilerinizin soru, öneri ve isteklerini detaylı bir şekilde
görebiliyor ve bunun raporlarını elde edebiliyorsunuz. Daha hızlı
çözümler elde edebiliyor, müşterilerin firmanıza bakış açılarını
değiştirebiliyorsunuz.






Marka bilinirliliğini arttırma






Çoğu zaman bazı yaptığınız sosyal medya çalışmalarında kar beklememek
gerekmektedir. Çünkü bu yapılan çalışmalar ileriye dönük sizlere olumlu
etkenler olarak geri dönüş yapacaktır. İnsanların bilinç altına
yerleştireceğiniz marka adınıza ait kültür ile bir sonraki atakta
insanların daha çabuk karar vermesini sağlayabileceksiniz. Örneğin
sadece TV reklamı vermiş bir firma ile hem tv hemde sosyal medyayı etkin
bir şekilde kullanan firmanın geri dönüşleri bir olmaz. Çünkü insanlar
kendilerini özgür hissettikleri ortamlarda gördükleri doneleri bilinç
altlarında tutarlar. TV reklamı her insana cazip gelmeyebilir. Çünkü
örneğin TV reklamında advertorial adında verilen reklamlardaki 1 ürünün
fiyatı 100 TL ise, bu grup alışveriş sitelerinde 20 TL olabiliyor. Bu da
insanların akıllarında soru işaretlerine yol açabiliyor. Bu soru
işaretlerini ortadan kaldırmak için şüphesiz başarılı kampanyalarla
sosyal medyada boy göstermek gerekiyor.





Kısaca sosyal medya uzmanı iş tanımı genel olarak;



Mikro blog sitelerde (Twitter, Tumblr, Typad, sizleri en etkin bir şekilde tanıtır, günlük kampanyalardan haberdar eder.

Facebook, Friendfeed, Google+, MySpace gibi sosyal
ağlarda marka imajınızı lanse edecek özel görsel sayfalar oluşturur,
etkinlikler düzenler, yenilikler hakkında düzenli iletiler yollayarak
insanları bunlara teşvik eder.

Linkedin, Xing gibi profesyonel iş ağlarında
firmanıza yönelik detayları kaçırmadan firmanız hakkında tüm bilgilere
yer verir, firmanızın yapmış olduğu atılımları sürekli yayınlar, Gruplar
oluşturarak mevcut ağınızı yeni iş ortaklarına ve dünyaya açar.

Youtube, Vimeo, Dailymotion, Metacafe gibi sosyal
video ağlarında çarpıcı firmanız hakkında watermark ve filigranlı,
introlu videolar paylaşır. Videoların entegre sistemlerle basına
duyurulmasını sağlar. SEO kurallarına uygun başlık ve etiketlere dikkat
ederek mevcut video ile ilgili tüm detayları atlamadan bilgileri
sayfalarınıza girer.

Ar-Ge, yatırım ve yeniliklerinizi metin ve görsel olarak
paylaşabileceğiniz dünyanın en çok kullanılan blog servislerinde marka
adınızı alarak bunları düzenli olarak paylaşır. Wordpress, Blogger, Tumblr, LiveJournal gibi blog sistemlerini etkin bir şekilde kullanarak arama motorlarında kampanyanızla ilgili ziyaretçileri çeker.

Firmanız ve markanızla ilgili kampanyaları ve bildirileri
kullanıcıların en çok sevdiği sosyal imleme sitelerine düzenli olarak
imler. Digg, Stumbleupon, Delicious, Reddit, Haber.gen.tr gibi ağlarda haberlerinizi imler.

Soru/Cevap sistemlerinde firmanıza ve markanızın ürünlerine ait
soruları cevaplar. Forumlarda, İçerik sistemlerinde firmanızla ilgili
her türlü yorumları takip eder ve raporlar oluşturur. Firmanızla ilgili
şikayet, öneri ve istekleri dinler, bunlara cevap verir. Sikayetvar.com, Formspring, Quizy.me gibi ağlarda sorunlara cevap verir.

Google SEM (Google Tanıtım Hizmetleri) 'nde firmanızla ilgili reklam
mecralarını oluşturur, rakiplerin analizlerini yaparak en etkili hedef
reklam biçimlerini oluşturarak, arama hizmetlerinde firmanızı ve
markanızı ön plana çıkarır.

Haftalık, Aylık ve 3 aylık sosyal medya planlaması yaparak
kampanyaları ve içerikleri bu yol haritasına göre çizer. Bu plan
doğrultusunda sizlere tüm organizasyon şemasını çizer.

Firmanızla ilgili haftalık dergi, gazete, radyo, tv gibi medyalarda
çıkan haberleri inceler, olumlu/olumsuz gelişmeleri aktarır.

Emailling sistemlerine haftalık e-bülten hazırlar. Bunların gönderilmesini takip eder, geri dönüşleri inceler ve raporlar.

Eğer biliyorsa paravan sistemler açarak blackhatseo teknikleriyle
rakiplerin davranışlarını analiz eder. Sosyal medyada etki/tepkileri
analiz edilerek eksi ve artılarını not eder.

Tüm rakiplerin sosyal medya ve internet alanındaki listelerini çıkarır. Örneğin tüm rakip siteler, Google PR değerleri,
Alexa değerleri, yazılım ve tasarımlarının özgünlüğü, Domain yaşları,
reklam modelleri, finansör ve sponsorları, Facebook, Twitter
takipçilerinin sayısı ve marka imajı, kaç tane sosyal ağda oluşu gibi
değerleri listeler.


Gibi 100 maddelik genel bir iş tanımı mevcuttur. Bu firmanın iş yüküne
ve personelin performansına bağlı olarak maddelerin 5'nide günlük
yapabilir, 100'ünüde yapabilir.


Sosyal Medya Kaç Kanaldan Oluşur?


Sosyal medya toplam 30 kanaldan oluşur.


Sosyal favoriler (Dingo, delicious, stumbleupon.

Yorum ve puanlama (Disqus, Echo, Backtype, jskit, İntenseDabate)

Sosyal imleme (Digg, Reddit, Buzz, Newsvine)

Soru ve cevaplama (Yahoo Answer, Linkedin, Quizy)

İşbirliği platformları (Zoho, Google Wave (kapandı), Office Live)

Sosyal ticaret (Firsatim.com, Groupon, Milo, Avantajix, Pinterest)

Blog platformları (Blogger, Wordpress, Tumblr, Blogcu, Movabletype)

Bloglar (BackType, Google sites, Tumblr,

Sosyal organizatörler (Flipboard, magnify)

Sosyal Akış / mikro blog (Twitter, Buzz, Google+, Pinterest, Path, FriendFeed,

Anlık iletim platformları (Chatter, Yammer)

Sosyal ağlar (DIY) (Social GO, Ning, Jive)

Board ve forumlar (grouply, forumtr, )

Sosyal ağlar (Facebook, Twitter, Google+, Friendfeed, Foursquare, Myspace, Hi5, Bebo, Netlog, Orkut)

Listeleme servisleri (Socialmention, Twitturk, Collecta)

Toplu akış siteleri (Cotweet, Dlvr.it, Tweetdeck)

İş platformları (Linkedin, Plaxo, Xing)

İnceleme ve değerlendirme (Yelp, Amazon, Veteknoloji)

Lokasyon bildirim sistemleri (Foursquare, Path, Gezenzi, Facebook, Google+)

Video (Youtube, Vimeo, Dailymotion, Blip.tv, Hulu, Metacafe, Viddler, Boxee, İzlesene, Siz.net)

sRM (SalesForce, Uservoice)

Döküman içerikleri (Wordie, Slideshare, SkyDrive, Dropbox, Google Drive)

Etkinlik (Gezenzi, Madeit)

Müzik (Lastfm, Fizy, ilike)

Viki (Wikipedia, Social text)

Sanal dünya (Entropia, Poptropica)

Canlı yayın (Youtube, Kyte, Justin.tv)

Resim (Pinterest, Google image, İmageshack, Flickr, Photobucket, Picasa,

Görsel paylaşım (İnstagram, Kameraman, Chill, Pinterest)

Gizli belgeler (Wikileaks vb.)

Online Store (Apple Store, Android Store, Windows Market Place, Blackberry Market, Mozilla market)

Mobil Anlık İletişim (Apple Arkadaşını Bul, Viber, Whatsapp,
 
Üst Alt