Snapchat yeni özelliklerinin lansmandan önce sızmasını nasıl engelliyor?
Snapchat, teknoloji şirketleri arasında bir kapalı kutu olarak bilinir. Şirket bugüne kadar, uygulamasıyla ilgili onlarca yenilik yayına almasına rağmen, bunları lansman öncesinde dışarıya sızdırmama başarısıyla da dikkat çekiyor. BusinessInsiderın konuyla ilgili bir kişiye dayandırdığı haberine göre bu sızıntıların önlenmesinin arkasında önemli bir kaç stratejik önlem yatıyor.
Snapchatin sızıntıları engellemek için aldığı ilk önlem, tabi ki işe alımlar sırasında çok sıkı bir gizlilik sözleşmesi (non-disclosure) ve işe alım sözleşmesi imzalatıyor olması. Eğer sözleşmeyi imzalamışsanız -ki işe girdiyseniz imzalamışsınızdır- ve sizin aracılığınızla bir sızıntı olmuşsa çok ciddi yaptırımları kabul etmiş oluyorsunuz.
Bir diğer önleme yöntemi ise yaklaşık 2 bin 500 çalışanın telefonuna gönderilen aşağıdaki bildirim: Bu bildirim sayesinde sızıntı konusuna bir daha dikkat çekmiş oluyor Snapchat yönetimi.
Önlemler, sızıntıları engelliyor ancak sonuç elbette mükemmel değil. Snapchat CEOsu Evan Spiegel geçtiğimiz günlerde tüm bu sınırlamalara rağmen yaşanan bir sızıntı nedeniyle artık ürün testlerine erişimi kısıtlama kararı aldı. Her yeni özelliği aylar öncesinde test etme imkanı bulan Snapchat çalışanları, artık her özelliğin test aşamasına erişemeyecek. Bu sayede Snapchat, gizlilik konusunu da bir adım ileri taşımış olacak.
Haberin kaynağı ayrıca, Snapchat Haritalar sızıntısı sonrası Evan Spiegelin herkese bir e-posta gönderdiğini not ediyor. Bu e-postada sızıntının yapıldığı kaynağa ve sızıntıyı yapan kişiye hiç değinmeyen Spiegel, kullanıcılarını yeni özelliklerle şaşkına çevirmenin önemini vurguladı.
Kusursuz olmasa da Spiegelin duygusal yaklaşımı ve izlediği adımlar Snapchatin diğer şirketlere nazaran sızıntı açısından daha başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bunda şirketin kamuoyunda, diğer teknoloji devleri kadar yoğun bir ilgi görmemesinin payı da olabilir elbette.
Webrazzi
Snapchat, teknoloji şirketleri arasında bir kapalı kutu olarak bilinir. Şirket bugüne kadar, uygulamasıyla ilgili onlarca yenilik yayına almasına rağmen, bunları lansman öncesinde dışarıya sızdırmama başarısıyla da dikkat çekiyor. BusinessInsiderın konuyla ilgili bir kişiye dayandırdığı haberine göre bu sızıntıların önlenmesinin arkasında önemli bir kaç stratejik önlem yatıyor.
Snapchatin sızıntıları engellemek için aldığı ilk önlem, tabi ki işe alımlar sırasında çok sıkı bir gizlilik sözleşmesi (non-disclosure) ve işe alım sözleşmesi imzalatıyor olması. Eğer sözleşmeyi imzalamışsanız -ki işe girdiyseniz imzalamışsınızdır- ve sizin aracılığınızla bir sızıntı olmuşsa çok ciddi yaptırımları kabul etmiş oluyorsunuz.
Bir diğer önleme yöntemi ise yaklaşık 2 bin 500 çalışanın telefonuna gönderilen aşağıdaki bildirim: Bu bildirim sayesinde sızıntı konusuna bir daha dikkat çekmiş oluyor Snapchat yönetimi.
Önlemler, sızıntıları engelliyor ancak sonuç elbette mükemmel değil. Snapchat CEOsu Evan Spiegel geçtiğimiz günlerde tüm bu sınırlamalara rağmen yaşanan bir sızıntı nedeniyle artık ürün testlerine erişimi kısıtlama kararı aldı. Her yeni özelliği aylar öncesinde test etme imkanı bulan Snapchat çalışanları, artık her özelliğin test aşamasına erişemeyecek. Bu sayede Snapchat, gizlilik konusunu da bir adım ileri taşımış olacak.
Haberin kaynağı ayrıca, Snapchat Haritalar sızıntısı sonrası Evan Spiegelin herkese bir e-posta gönderdiğini not ediyor. Bu e-postada sızıntının yapıldığı kaynağa ve sızıntıyı yapan kişiye hiç değinmeyen Spiegel, kullanıcılarını yeni özelliklerle şaşkına çevirmenin önemini vurguladı.
Kusursuz olmasa da Spiegelin duygusal yaklaşımı ve izlediği adımlar Snapchatin diğer şirketlere nazaran sızıntı açısından daha başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bunda şirketin kamuoyunda, diğer teknoloji devleri kadar yoğun bir ilgi görmemesinin payı da olabilir elbette.
Webrazzi