Snapchat eriyor: İkinci çeyrek verilerinde büyüme ve gelirler daralıyor
Snapchatin çatı şirketi Snap, 30 Haziran tarihiyle biten 2017 yılı ikinci çeyrek mali sonuçlarını açıkladı. Snapchat, günlük aktif kullanıcı sayısını 7.3 milyon kullanıcıyla artırarak toplamda 173 milyon günlük aktif kullanıcıya eriştirirken, büyüme oranı ise yüzde 4.2de kaldı. Geçtiğimiz çeyrekte yüzde 5 olan büyüme hızı, az bir oranda azaldı.
Snapin gelirleri 181.6 milyon dolarda kalırken, Snapin her bir kullanıcı başına elde ettiği gelir 1.05 dolar olarak açıklandı. Geçtiğimiz yıl aynı çeyrekte kullanıcı başına elde edilen gelir 0.50 dolar civarındaydı. Snapin bu çeyrekte 443 milyon dolar kaybetmesi de dikkat çeken bir diğer veri. 2016 yılının ikinci çeyreğinde yani geçtiğimiz yılın aynı zamanlarında Snap 116 milyon dolar kaybetmişti. Pazarlama ve satış giderlerinin şişiyor olması, Snapin kazançlarından yüksek olması da bir diğer olumsuz gelişme.
Snap her ne kadar kullanıcı sayısını artırmış olsa da, yeni kullanıcı kazanamıyor olması ve Instagramın Stories ile Snapchate ciddi bir rekabet içine girmesi, Snapchati bazı yönlerden vurmuştu. Yatırımcıların yavaşlayan kullanıcı büyüme hızından memnun olmadıklarını dile getirmesi de Snap için bir diğer kötü haber olarak öne çıkıyor.
Çeyrek sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte, Snap hisseleri 13.69 dolar değerle kapattığı bir önceki güne göre ciddi değer kaybetti. Snap hisseleri yüzde 16 oranında değer kaybederken, hisse başına fiyat 11.50 dolara kadar geriledi.
Webrazzi
Snapchatin çatı şirketi Snap, 30 Haziran tarihiyle biten 2017 yılı ikinci çeyrek mali sonuçlarını açıkladı. Snapchat, günlük aktif kullanıcı sayısını 7.3 milyon kullanıcıyla artırarak toplamda 173 milyon günlük aktif kullanıcıya eriştirirken, büyüme oranı ise yüzde 4.2de kaldı. Geçtiğimiz çeyrekte yüzde 5 olan büyüme hızı, az bir oranda azaldı.
Snapin gelirleri 181.6 milyon dolarda kalırken, Snapin her bir kullanıcı başına elde ettiği gelir 1.05 dolar olarak açıklandı. Geçtiğimiz yıl aynı çeyrekte kullanıcı başına elde edilen gelir 0.50 dolar civarındaydı. Snapin bu çeyrekte 443 milyon dolar kaybetmesi de dikkat çeken bir diğer veri. 2016 yılının ikinci çeyreğinde yani geçtiğimiz yılın aynı zamanlarında Snap 116 milyon dolar kaybetmişti. Pazarlama ve satış giderlerinin şişiyor olması, Snapin kazançlarından yüksek olması da bir diğer olumsuz gelişme.
Snap her ne kadar kullanıcı sayısını artırmış olsa da, yeni kullanıcı kazanamıyor olması ve Instagramın Stories ile Snapchate ciddi bir rekabet içine girmesi, Snapchati bazı yönlerden vurmuştu. Yatırımcıların yavaşlayan kullanıcı büyüme hızından memnun olmadıklarını dile getirmesi de Snap için bir diğer kötü haber olarak öne çıkıyor.
Çeyrek sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte, Snap hisseleri 13.69 dolar değerle kapattığı bir önceki güne göre ciddi değer kaybetti. Snap hisseleri yüzde 16 oranında değer kaybederken, hisse başına fiyat 11.50 dolara kadar geriledi.
Webrazzi