Hareketlilik ve dinamizmin rengi olarak nitelendirilen sarı, oldukça sıcak bir tondur. Zaman zaman bazı tonlarında yeşilimsi renkleri de bünyesinde barındıran sarı, soğuk bir renk gibi algılanabilmekte ve bu kadar farklı iki ucu insan zihnine hatırlatabildiği için kafa karışıklığına sebep olabilir.
Genel olarak incelendiğinde neşe ve coşku hissiyatını güçlendiren bir renk olan sarı, ilham verici özellikleri nedeniyle de beğenilerek kullanılır. Aynı zamanda bilgiyi çağrıştıran renk olarak dikkat çeken sarı, verimliliği arttırıyor olsa da çalışma odalarında kullanılmaları pek tavsiye edilmez. Bu renk, fazla zihin çağrışımlarına sebep olduğundan zihni bulandırabilir.
Sarı rengi, geçiciliği ve iştah açıcı özellikleri nedeniyle fast food markalarının logo ve tasarımlarında ilk sıralardadır. Hızlı tüketimi de destekleyen bu renk, sindirim sistemine olumlu etki ederek sindirimi kolaylaştırır. Bu özelliği ile de yiyecek içecek sektöründe oldukça fazla kullanılır. Böylelikle, bu hızlı tüketim yiyecekleri yiyen kişiler arasında hızlı bir sirkülasyon olması ve iş verimliliğinin artması kaçınılmazdır.
Sarı renk zihin faaliyetlerini arttırıcı önemli bir tondur. Özellikle hareketli ve rekabetçi iş yaşamında sarı renk kullanımı oldukça önemlidir. Bu tarz işlerde çalışan ve yöneticilik vasfı taşıyan kişilerin pek çoğu sarı rengi sever. Ön planda olmayı sevenlerin rengi olan sarı, kontrolü elinde tutmak isteyen kişilerin de ilk tercihidir.
Sarı rengin taksilerde kullanılmasını sebebi de geçiciliği ifade etmesinden ve son derece dikkat çekici bir renk olmasından kaynaklanır. Kısaca, ön planda olan hemen her şeyde sarı renk önemlidir.