-
- Üyelik Tarihi
- 26 Ara 2018
-
- Mesajlar
- 4,494
-
- MFC Puanı
- 805
Biliyorsunuz ki sınav takviminin olduğu bir dönemden geçtik.. Ve bir çok kişinin yakınları, çocukları, kardeşleri ve de arkadaşları mutlaka ki bu sınavdan geçti yada geçecek..
Sonuçta hayatımız bir sınav..
Her şeyimiz bir not..
Peki..
Resim, Müzik ve Beden Eğitimi gibi yetenek gerektiren derslerin not ile değerlendirilmesi doğru mu?
Yetenek nedir? Bir şeyi anlama ya da yapabilme niteliğidir.
Beden Eğitimi ve Spor, Müzik, Resim dersleri yetenekse matematik yahut türkçe dersi ne dersidir? Sayısal yada sözel yetenek değil midir?..
Sonuçta algılayarak yapma becerisi söz konusu bütün dersler için bu böyle beyin çalışıyor ve beynin yeteneğine hükmediyor ee sonuç böyle olunca not değerlenmesi olması gerekir bu da emek gerektiren bir deneyim..
Notlar niçin var,
Sınavlar neden yapılıyor...
Çocuklar at yarışları gibi bir sınavdan diğer sınava giriyor bunalıyorlar ve bıkıyorlar..
Sevdikleri şeylerin önüne set kurulmaması gerekiyor..
Türkçe, Matematik, İngilizce, Sosyal vb. sorularından oluşan sınavlara öğrenci hazırladığımız için sınavda çıkmayan derslere üvey evlat muamelesi sizce doğru mu?.
Ayrıca not olarak değerlendirilen bir dersin diğer sınavlarda da aslında çıkması ona göre yönlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü o dalları seçmek isteyen kişilerin önüne lise yahut üniversite sınavlarında çıkmadığı için bir engel söz konusu oluyor..
Çözüme gelince şuanda önemli olan başlıca sınavlarda nasıl 20 sorusu çıkıyorsa diğer derslerde, Beden Eğitimi ve Spor, Görsel Sanatlar, Müzik, Bilişim vb. derslerden de karışık 20 soru gelmelidir. Sınav sonucuna etkisi diğer dersler kadar etkili olmasa da bir etkisi olmalıdır.. Aldığı puanlar etkiliyorsa bu şekilde teşvik edilmesi gerekmektedir.
Bireyleri hayata hazırlamaksa okul ve eğitim yeteneğe göre de hazırlamalı..
Burada öğretmenlere aslında çok iş düşüyor bol keseden not vermemeleri gerekiyor..
Resim, Müzik ve Beden Eğitimi gibi yetenek gerektiren derslerin not ile değerlendirilmesi bana göre doğru ama sistemsel olarak eksiklikler var.. Ha sistemde ne tam ki orası ayrı bir mesele..
Sonuçta hayatımız bir sınav..
Her şeyimiz bir not..
Peki..
Resim, Müzik ve Beden Eğitimi gibi yetenek gerektiren derslerin not ile değerlendirilmesi doğru mu?
Yetenek nedir? Bir şeyi anlama ya da yapabilme niteliğidir.
Beden Eğitimi ve Spor, Müzik, Resim dersleri yetenekse matematik yahut türkçe dersi ne dersidir? Sayısal yada sözel yetenek değil midir?..
Sonuçta algılayarak yapma becerisi söz konusu bütün dersler için bu böyle beyin çalışıyor ve beynin yeteneğine hükmediyor ee sonuç böyle olunca not değerlenmesi olması gerekir bu da emek gerektiren bir deneyim..
Notlar niçin var,
Sınavlar neden yapılıyor...
Çocuklar at yarışları gibi bir sınavdan diğer sınava giriyor bunalıyorlar ve bıkıyorlar..
Sevdikleri şeylerin önüne set kurulmaması gerekiyor..
Türkçe, Matematik, İngilizce, Sosyal vb. sorularından oluşan sınavlara öğrenci hazırladığımız için sınavda çıkmayan derslere üvey evlat muamelesi sizce doğru mu?.
Ayrıca not olarak değerlendirilen bir dersin diğer sınavlarda da aslında çıkması ona göre yönlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü o dalları seçmek isteyen kişilerin önüne lise yahut üniversite sınavlarında çıkmadığı için bir engel söz konusu oluyor..
Çözüme gelince şuanda önemli olan başlıca sınavlarda nasıl 20 sorusu çıkıyorsa diğer derslerde, Beden Eğitimi ve Spor, Görsel Sanatlar, Müzik, Bilişim vb. derslerden de karışık 20 soru gelmelidir. Sınav sonucuna etkisi diğer dersler kadar etkili olmasa da bir etkisi olmalıdır.. Aldığı puanlar etkiliyorsa bu şekilde teşvik edilmesi gerekmektedir.
Bireyleri hayata hazırlamaksa okul ve eğitim yeteneğe göre de hazırlamalı..
Burada öğretmenlere aslında çok iş düşüyor bol keseden not vermemeleri gerekiyor..
Resim, Müzik ve Beden Eğitimi gibi yetenek gerektiren derslerin not ile değerlendirilmesi bana göre doğru ama sistemsel olarak eksiklikler var.. Ha sistemde ne tam ki orası ayrı bir mesele..