Yönetmen Peter Jackson, yeni üçlemesi Hobbitte Yüzüklerin Efendisinden daha farklı bir karakter boyu küçültme tekniği kullandı
Yüzüklerin Efendisini çekerken hobbitler ve cüceleri küçültmekte sıkıntı çeken yönetmen Peter Jackson ve ekibi, Hobbit üçlemesini çekerken değişik bir yöntem kullanmaya karar verdi. İşte farklı boyutlarda karakterler yaratmak için yaratılan yeni görsel efekt
Bir önceki üçlemede, Peter Jackson farklı boyutlarda olması gereken karakterleri, farklı zamanlarda çekmiş ve bu ayrı sahneleri post-prodüksiyonda birleştirmişti. Bu durumla ilgili Hareket Kontrolü amiri Alex Funke şu yorumda bulunuyor: Tüm sahneyi aynı anda çekmek mümkün değildi, oyunculuklarda nüans fırsatı olmuyordu. Yeni sistemle Jackson Hobbitin sahnelerinin gerçek zamanlı olarak neye benzediğini görebildi.
Aktörleri farklı zamanlarda çekmek yerine, onları iki farklı sette filme alma tekniği kullanıldı. Böylece kamera objektifi Gandalfa daha yakın konabiliyor ve boyunu büyütebiliyordu. Aktör Ian McKellenı yeşil ekranlı sete koyarak, yönetmen arkaplanı dijital olarak ortadan kaldırıp iki görüntüyü birleştirmeyi başardı.
Boom ve dolly gibi araçların bağlandığı Aerocrane de bu aletlerin hareketini kameranın yakınlık ve uzaklığına göre denetleyince, tüm sistemin hareketini şartlara göre ayarlamak mümkün oldu, böylece karaktere daha yakın duran kamera daha az hareket ederek genel toplamda bir bütünlük oluşturuyordu.
Filmin video sistemi yalnızca, 3 boyutlu çekim nedeniyle setlerde ikişer tane bulunan toplam dört farklı kameradan dijital veri almakla kalmıyor, aynı zamanda onları Jacksonın değerlendirebileceği tek bir görüntü haline de getirebiliyordu. Jacksonın tek bir çekimi genelde 12000 kareden oluşuyordu ki bu, Funkenin söylediğine göre çekim başında yaklaşık 2 terabaytlık veri anlamına geliyor.