Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Pazarlama İletişimi Nasıl Yapılır?

DeStina

Her Nasip Vaktine Esirdir
MFC Üyesi
Konum
İzmir
  • Üyelik Tarihi
    9 Haz 2015
  • Mesajlar
    12,474
  • MFC Puanı
    1,810
Pazarlama İletişimi Nasıl Yapılır?


İletişim; bir düşüncenin, bilginin veya mesajın bireysel yada kitlesel topluluklar arasındaki alışveriş süreci. 21.yy dünyasında etkin bir pazarlama yöntemi olan pazarlama iletişimi ise, hedef alınan kitlede arzu edilen tepkiyi oluşturmak için bütünleşik uyarılar sunmak, mevcut işletme mesajlarını değiştirmek ve iletişim olanağı yaratmak amacıyla hareket etme sürecine denir.

Pazarlama İletişiminin Özellikleri
Genel kabul görmüş iletişim modeliyle aynı öğelere sahiptir. dolayısıyla kaynak, mesaj, kanal ve alıcı öğeleri pazarlama açısından ele alınıp inclenir ve model oluşturulur.
Gönderilen mesajın tüketici zihninde bilgi olarak kalması ve dolayısıyla gelecekteki satın alma kararını etkilemesi beklenir.
Pazarlama iletişimini yönetenlerin tüketicinin deneyim alanının çok iyi analiz edip bu alan içine girebilecek mesajları oluşturması gerekmektedir.
Pazarlama iletişimi iki yönlü bir iletişimdir. İki yönlü bilgi ve deneyim alışverişi gerçekleştirilir
Pazarlama iletişimi oluşturan öğeler arasında uyum ve tutarlı bir mesaj birliği vardır.
Pazarlama İletişiminin Amaçları

İyi bir pazarlama iletişimi yöneticisi, aşağıda belirtilen maddeleri uyguladığı andan itibaren hedef kitlede istenen etkiyi yaratması beklenmektedir.
Satışları desteklemek
Kurum ve ürün farkındalığı oluşturmak
Hedef kitlenin tutum ve davranışlarını etkilemek
Ürün veya kurum hakkında bilgi vermek
Hedef alınan kitleyi ürün kullanımı hakkında bilgilendirmek ve eğitmek
Tüketici sadakati yaratmak
Hatırlamak
Yeni ürünler yaratmak ve sunmak
Pazarlama İletişimi Karması Elemanları

Etkin pazarlama iletişimi kurmanın en iyi 4 yolu ;
Kişisel satış
Reklam
Satış geliştirme
Halkla ilişkiler
Doğrudan pazarlama
Pazarlama iletişimi, daralan pazarda işletmelerin rekabet üstünlüğü kurmasında en etikili silahlardan biridir. Etkin kullanılması halinde müşteri memnuniyetinden, personel moralitesine kadar birçok psikolojik olguyu tatmin edebilir. İyi bir iletişim oyuncusu olmanız, hedef kitlenin isteklerini etkilemede, duygularına yön vermede ve size olan güvenide olumlu yönde etkileyecektir.
 
Üst Alt