- Konum
- İzmir
-
- Üyelik Tarihi
- 29 Eyl 2015
-
- Mesajlar
- 1,638
-
- MFC Puanı
- 94
1853'ün yazında, George Crum, ABD'de New York şehrindeki Saratoga Springs otelinde şef olarak çalıştı. Moon Lake Lodge'un restorant menüsünde French-fried patates, Crum tarafından standart olarak hazırlandı, ince kesilmiş French stili 1700'lerde Fransa'da çok tutuldu ve şehirdeki büyükelçi olan Thomas Jefferson tarafından çok beğenildi. Bundan sonra Jefferson Amerika tariflerine getirdi ve misafiri Monticello'ya French fries servis etti, böylece cips popüler oldu ve ciddi bir şekilde akşam yemeklerinde yer aldı.
Kısa bir sure içinde patatesler pakatlenmiş ve satılmıştır, ilk olarak bölgesel, sonrada New England alanında. Crum kendi restorantını açmış ve cipse önem vermiştir. Aynı zamanda, patatesleri elle soymak ve dilimlemek yorucuydu. 1920'lerde icat edilen küçük parçalara ayırabilen ve patates cipsine hazırlık yapan mekanik patates soyucularla, atıştırıcıların satışı arttırıldı.
Crum'un yaratımından on yıl içinde, patates cipsi Kuzey-Doğu ABD'de akşam yemeklerinde geniş bir yere sahip oldu.
Atıştırmalık yiyecek 1920lerde mekanik patates soyucusunu takiben popüler oldu. 1932de satış uzmanı Herman W. Lay Nashville, Tennesseede atıştırmalık yiyecek işi açtı ve 1938de patates cipsi üreticisi "Barrett Food Şirketini," satın alarak adını "H.W. Lay & Company" olarak değiştirdi.
Lay, Amerikanın güneyini arabasıyla tarayarak bagajında bulundurduğu ürünleri sattı. 1942de Lay, ürünün ilk defa çok miktarda üretilmesini sağlayan duraksamadan patates işleyen ekipmanı çıkardı.
Şirket 1944de adını kısaltarak "the Lay's Company" olarak değiştirdi ve tanınmış sözcü olarak Bert Lahrın yer aldığı televizyon reklamlarıyla, televizyon reklamı yapan ilk atıştırmalık yiyecek üreticisi oldu.
"Öyle gevrek ki tazeliğini duyabilirsiniz!" ve "de-Lay-sious (lezzetli)!" ile birlikte cipsin ilk sloganları söylenmiş oldu. 1950lerde popüler reklamlar yayınlanmaktayken, Lays pazarlamasında ulusal pazara açılarak tüm ABDye ürünlerini sunmaya başladı. 1961de, Elmer Doolin tarafından kurulan Frito Şirketi ve Lays birleşerek kombine gelirleri yıllık 127 milyon doları aşan atıştırmalık yiyecek devi, tüm üreticilerin en büyüğü olan Frito-Lay Inc.ı oluşturdu. Bundan kısa süre sonra Lays en çok tanınan sloganı "iddiaya girerimki sadece bir taneyle kalamazsın"ı çıkardı. Cipslerin satışı uluslararası platforma açıldı, pazarlama bir dizi ünlünün tavsiyesiyle desteklendi.
1965de, Frito-Lay Pepsi Cola Şirketiyle birleşerek Pepsico, Inc.ı oluşturdu ve cipslerin barbekülü versiyonu bakkalların raflarında görülmeye başladı.
Kısa bir sure içinde patatesler pakatlenmiş ve satılmıştır, ilk olarak bölgesel, sonrada New England alanında. Crum kendi restorantını açmış ve cipse önem vermiştir. Aynı zamanda, patatesleri elle soymak ve dilimlemek yorucuydu. 1920'lerde icat edilen küçük parçalara ayırabilen ve patates cipsine hazırlık yapan mekanik patates soyucularla, atıştırıcıların satışı arttırıldı.
Crum'un yaratımından on yıl içinde, patates cipsi Kuzey-Doğu ABD'de akşam yemeklerinde geniş bir yere sahip oldu.
Atıştırmalık yiyecek 1920lerde mekanik patates soyucusunu takiben popüler oldu. 1932de satış uzmanı Herman W. Lay Nashville, Tennesseede atıştırmalık yiyecek işi açtı ve 1938de patates cipsi üreticisi "Barrett Food Şirketini," satın alarak adını "H.W. Lay & Company" olarak değiştirdi.
Lay, Amerikanın güneyini arabasıyla tarayarak bagajında bulundurduğu ürünleri sattı. 1942de Lay, ürünün ilk defa çok miktarda üretilmesini sağlayan duraksamadan patates işleyen ekipmanı çıkardı.
Şirket 1944de adını kısaltarak "the Lay's Company" olarak değiştirdi ve tanınmış sözcü olarak Bert Lahrın yer aldığı televizyon reklamlarıyla, televizyon reklamı yapan ilk atıştırmalık yiyecek üreticisi oldu.
"Öyle gevrek ki tazeliğini duyabilirsiniz!" ve "de-Lay-sious (lezzetli)!" ile birlikte cipsin ilk sloganları söylenmiş oldu. 1950lerde popüler reklamlar yayınlanmaktayken, Lays pazarlamasında ulusal pazara açılarak tüm ABDye ürünlerini sunmaya başladı. 1961de, Elmer Doolin tarafından kurulan Frito Şirketi ve Lays birleşerek kombine gelirleri yıllık 127 milyon doları aşan atıştırmalık yiyecek devi, tüm üreticilerin en büyüğü olan Frito-Lay Inc.ı oluşturdu. Bundan kısa süre sonra Lays en çok tanınan sloganı "iddiaya girerimki sadece bir taneyle kalamazsın"ı çıkardı. Cipslerin satışı uluslararası platforma açıldı, pazarlama bir dizi ünlünün tavsiyesiyle desteklendi.
1965de, Frito-Lay Pepsi Cola Şirketiyle birleşerek Pepsico, Inc.ı oluşturdu ve cipslerin barbekülü versiyonu bakkalların raflarında görülmeye başladı.