-
- Üyelik Tarihi
- 9 Şub 2015
-
- Mesajlar
- 44,845
-
- MFC Puanı
- 29,224
Şunu hemen ifade etmek gerekir ki parapsikolojik olaylar inancı ne olursa olsun ister Müslüman ister ateist her insanda görülebilir. Rusyada yaşayan bir ateistte görülebileceği gibi bir Hint fakirinde veya bir Müslümanda da görülebilir. 16.yy da İspanyanın Avila kentinde yaşayan Azize Teresa adında bir rahibenin dua etmeye başladıktan 10 dakika sonra hiç bir şeye tutunmadan havaya yükselebildiği tesbit edilmiştir. Aynı şeyi Hint fakirleri de yapabilmektedir. Azize Teresanın dua ile sağladığı konsantrasyonu yogiler meditasyonla gerçekleştirmektedir.
Burada şu soru akla gelmektedir. Velilerin gösterdiği keramet ile bu yapılanlar arasındaki fark nedir? Yogiler meditasyon yaparak ruhlarındaki bazı mekanizmaları harekete geçirmekte ve bu tür olayları sergilemektedirler. Velilerde ise amaç ne havada uçmak ne de durugörü yapmaktır. Asıl gaye Allaha kulluk etmek ve nefislerini terbiye ederek imanda tahkik ve yakini kazanmaktır.
Bu amaçla yapılan ibadetler esnasında bazı fevkalade haller görülebilir. Bu hallerin yeri ve zamanı tamamen kulun iradesi dışında cereyan etmektedir. Bu olaya ise keramet denmektedir.
Kerametle parapsikolojik olaylar arasında tezahür olarak benzerlikler görülebilirse detemelde ve mahiyet olarak ikisi birbirinden çok farklıdır.
İslam alimleri kerametin diğer insanlara gösterilmesini doğru bulmaz ve kerameti Allahın meleklerin varlığı ve ruhun mahiyeti konularında objektif bir delil olarak kabul etmezler.
Sızıntı Dergisi
İhsan ÇOMAK
Burada şu soru akla gelmektedir. Velilerin gösterdiği keramet ile bu yapılanlar arasındaki fark nedir? Yogiler meditasyon yaparak ruhlarındaki bazı mekanizmaları harekete geçirmekte ve bu tür olayları sergilemektedirler. Velilerde ise amaç ne havada uçmak ne de durugörü yapmaktır. Asıl gaye Allaha kulluk etmek ve nefislerini terbiye ederek imanda tahkik ve yakini kazanmaktır.
Bu amaçla yapılan ibadetler esnasında bazı fevkalade haller görülebilir. Bu hallerin yeri ve zamanı tamamen kulun iradesi dışında cereyan etmektedir. Bu olaya ise keramet denmektedir.
Kerametle parapsikolojik olaylar arasında tezahür olarak benzerlikler görülebilirse detemelde ve mahiyet olarak ikisi birbirinden çok farklıdır.
İslam alimleri kerametin diğer insanlara gösterilmesini doğru bulmaz ve kerameti Allahın meleklerin varlığı ve ruhun mahiyeti konularında objektif bir delil olarak kabul etmezler.
Sızıntı Dergisi
İhsan ÇOMAK