Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Opel motorsporlarına geri dönüyor

diShy

~ یơυℓℓεss ..
Onursal Üye
  • Üyelik Tarihi
    27 Kas 2009
  • Mesajlar
    24,120
  • MFC Puanı
    79
Opel-News_Opel-returns-to-motor-sport_384x216_282556.jpg


Rüsselsheim. Yeni Opel ADAM ile uluslararası odaklı bir ralli programı ve Almanya odaklı bir pistte Yeni Astra OPC ile Opel, motorsporlarına geri dönüyor. Dr. Thomas Sedran konuyla ilgili, motorsporları etkinliklerinin, Opel’in marka konumunda stratejik bir öneme sahip olduğunu söylüyor. Rüsselsheim’lı otomobil üreticisinin köklerinde olan motorsporlarına dair uzun ve başarılı bir geçmişi bulunuyor. Opel’in amacı, hem teknik olarak gelişmiş hem de uygun maliyetli bir yeni rekabet ortamı yaratırken aynı zamanda da hırslı genç pilotların yeteneklerini sürekli geliştirebileceği bir platform oluşturmak.


Ralli: ADAC işbirliğiyle yeteneklerin profesyonel gelişimi

Ralliye olan bağlılığı ile Opel, bakışlarını Avrupa sahnesine çeviriyor. Nihayetinde Almanya’nın çekirdek pazarında, Avrupa’nın önemli markalarının ralliye özel bir ilgisi bulunuyor. Üstelik Dünya Motor Sporları Otoritesi FIA, genç pilotlar için katılım noktaları ve gelişme imkanları sunan belirli düzenlemelere sahip. FIA R2 standartlarına uyan Yeni Opel ADAM’ın ralli kupası versiyonu, 2013 sezonunda kullanılacak. “ADAC Rally Masters” serisinin bir parçası olan bu araçlar marka kupa klasmanında (“ADAC Opel Rally Cup”) yarışacak. Bu rekabetin asıl özelliği ise en başarılı sürücülerin para ödülü kazanacak olması. Ek olarak 27 yaşın altındaki genç sürücüler için özel bir “Junior Rally” puan sistemi bulunuyor. Final denemeleri dizisinde ortalama en fazla galibiyete sahip yarışçılar, bir sonraki sezonda özel bir eğitim alma fırsatı yakalayacak.

Güçlü bir ortaklık ile Opel, yeni yeteneklerin gelişiminde neredeyse aynı ideolojiye sahip ADAC ile işbirliği sağladı. Üstelik ADAC, bu ortak proje için kendi organizasyon ve motorsporları altyapısını kullanıyor. Opel’in bu stratejiyi 2016 yılına kadar izlemesi planlanıyor. Bunu takiben, ADAC Opel Rally Cup’ı başarıyla tamamlayıp uluslararası platforma geçebilecek yetenekli sürücüler için modüler bir gelişim programı öngörülüyor. Dört aşamanın ilk ikisinde ADAM kullanılacak. Üçüncü ve dördüncü aşamalarda ise yeni nesil Opel Corsa’nın bir sonraki ralli otomobili olması bekleniyor.

Yarış pisti: VLN dayanıklılık şampiyonasının bir parçası “Astra OPC Cup”

Opel’in yarış pistlerine katılımında Yeni Astra OPC başı çekiyor. Yarış versiyonu olarak 2013 sezonundan itibaren sunulacak Cup araçları, Avrupa’nın en popüler ve yarış köklerini oluşturan “VLN Dayanıklılık Şampiyonası” standartlarını karşılayacak şekilde modifiye ediliyor. Bu araçlar ayrıca kendi sınıflarında bir marka kupası (“Astra OPC Cup”) için de yarışıyor olacak. Bu sezonun öne çıkan yarışı, Nürburgring yarış pistindeki 24 saatlik dayanıklılık mücadelesi olacak.

Sadece maksimum performans ve makul fiyatlı son teknoloji yarış donanımıyla sınırlı olmamak üzere tüm özel yarışçılara cazip özel bir paket sunuluyor. Ralli projesine ek olarak para ödülleri bulunuyor. Ayrıca müşteriler, hem pistte hem de pist dışında teknik ve organizasyonel destek alabildiği gibi yedek parçaları daha uygun fiyatlı satın alabiliyor.

Motorsporları tarihi: Opel kilometre taşları

Opel’in ralli tarihindeki en başarılı dönemi 70’lerin ortasında başladı. Opel, tüm zamanların en iyi ralli pilotlarından biri olan Alman yarışçı Walter Röhrl tarafından resmen “uçuruldu”. Opel ile geçirdiği zaman süresinde Ascona A ile 1974’te ve Ascona B ile 1979’da Avrupa şampiyonasını kazandı. Regensburg’lu yarışçının başarılı dönemi, 1982 yılında dünya şampiyonluğunu almasıyla taçlandı. Bunu ise efsanevi Ascona 400 ile başardı. Yarış pistinde ise Opel evinde gibiydi. Touring araçları yarışlarının kökeninde, şimşek logolu bu meşhur marka, Nordschleife’deki evinde sayısız başarılara imza attı. 1993 itibariyle Manuel Reuter, Calibra V6 ile tüm taraftarların gözdesi oldu. DTM yarışlarında kullandığı Calibra’sıyla başarılar kazandı ve bunu takiben ITC serilerinde zaferlere imza attı. Vectra ile 1996 DTM/ITC’de zafer, 1998 STW sezonunda markalar şampiyonluğunu başarısı kazanıldı. 2003 yılındaki Nürburgring 24 saatlik dayanıklılık yarışında Astra V8 Coupe ile büyük bir zafer kazanıldı.

Opel-News_Opel-returns-to-motor-sport_384x216_282558.jpg
 
Üst Alt