-
- Üyelik Tarihi
- 8 Ara 2012
-
- Mesajlar
- 17,522
-
- MFC Puanı
- 3,901
Son zamanlarda bilimsel ve teknolojik gelişmeler sürekli artmaktadır. Günümüzdeki bu gelişmeler eğitim alanında da etkili olmaktadır. Teknolojik ve bilimsel gelişmeler eğitim kurumlarını direk etkilemektedir. Bu nedenler eğitim kurumlarının bu gelişmeleri yakın takip etmesi ve bireyleri bu gelişmelere adapte olabilmeleri için geliştirmesi gerekmektedir. Okullar yaşanan değişimlere ayak uydurabilen ve topluma faydalı olacak bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu yönüyle okullara ve eğitimcilere büyük sorumluluklar düşmektedir. Ayrıca bu süreç içinde sadece okullara değil okul, aile ve çevrenin de işbirliği içinde olması gerekmektedir.
Öğrencilerin okuldaki başarı düzeyleri üzerinde aile ve çevre faktörü çok etkili olmaktadır. Özellikle öğrenci başarısı için ailenin işlevi çok önemlidir. Ailenin okul ile iletişimi ne kadar güçlü olursa öğrencinin başarısı da o derecede yüksek olmaktadır. Aile ve sürekli işbirliği içinde olursa öğrencinin var olan problemine ortak çözüm bulunmakta ve yaşanabilecek problemlere karşı önceden önlem alınabilir.Okul çevreden soyutlanmış bir kurum değildir. Okullar içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve gelenek görenek gibi birçok unsurundan etkilenmektedir. Çevre de yaşanan ve aileler de yaşanan birçok durum okula yansımakta ve okullar bu durumdan etkilenmektedir. Çevreden etkilenen okullar aynı zaman da aile ve çevre ilişkilerini de etkilemektedir. Okul öncelikle aile ilişkisinden daha sonra da içinde bulunduğu toplumun sosyo-ekonomik ve siyasal durumundan etkilenmektedir.
Eğitim öncelikle aile de başlar ve okullarda devam ederek bütün yaşam boyu sürek bir süreçtir. Eğitim sürecinde en önemli görev ailelere düşmektedir. Okul ile aile arasında yeterli ilişki ve birlik sağlanırsa okulun başarı seviyesi artmakta ve bu oranda eğitim kalitesi de artmaktadır. Daha sağlıklı ve verimli bir eğitim süreci için ailelerin okul ilişkilerine önem vermesi gerekmektedir Okullar çevresindeki toplumun ihtiyaçlarına göre bireyler yetiştirmektedir. Okullar toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilecek ve toplumun gelenek göreneklerine uygun bireyler yetiştirmektedir. Etkin bir okulun içinde bulunduğu toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilmesi için bulunduğu toplumu yanı velileri tanıması gerekmektedir.
Okul aile iş birliği hem öğrenciler için hem de okul yönetimi ve aileler için önemlidir. Okul aile iş birliği istenilen düzeyde olur ise çocuklar ve gençler haklarını daha doğru bir şekilde öğrenebilme şansı elde ederler. Ayrıca sorumluluk sahibi olmayı, üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmeyi ve öğrendiklerini birer davranış haline getirerek başarılı bir öğrenci olmayı sağlaması gibi önemli bir işleve sahiptir.
Aileler okullara sadece çağırıldığı zaman ya da bağışta bulunmak için gitmemelidir. Çocukları ve okul yönetimini okul da alınan kararları sürekli kontrol etmeli ve gözden geçirmelidir. Aileler okul ile ilişki kurduğu gibi aileler arasında da iletişim kurmalı ve sorunlara karşı ortak çözüm üretmek adına bir araya gelmelidir. Anne babalar okulu sadece zorunlu bir hizmet alanı olarak görmemelidir. Ve çocuklarına da okulu sevdirmek için elinden geleni yapmalıdır. Çocuklarının eğitim konusunda zorluk yaşadığı durumlarda çocuklarına yardımcı olmayı bir zorunluluk değil de temel bir görev olarak görmelidir.
Okul aile iş birliği öğrencilerin okulda yaşadıkları sorunların çözümü için önem arz etmektedir. Okul ile sürekli iletişim de olan ailelerin çocukları eğitim alanın da daha başarılı ve disiplin suçlarından da bir o kadar uzaktır. Okul da yaşanan disiplin olayları ve ailelerin okul ile olan ilişkileri incelendiğinde okul ile sürekli iletişim halin de olan ve eğitim sürecine katılan ailelerin çocukları disiplin kurulu ile herhangi bir olay yaşamadığı ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda ailelerin eğitim sürecine katılma sıklığı arttıkça yaşanan disiplin olaylarının da sayısı azaldığı ortaya çıkmıştır. Ailelerin okul ile işbirliği arttıkça öğrencilerin ortaya koyduğu yanlış davranışların farkına varılması ve bu davranışları düzeltmek için ailelerin okul yönetimi ile iş birliği yaparak kalıcı çözüm bulmasını sağlamaktadır.
Okul aile ilişkisinin öğrenci ve yönetim açısından pek çok faydası bulunmaktadır. Aileler okul yönetimi ve öğretmenler ile sürekli iletişim halinde olursa çocuklarını daha yakında tanır ve çocukların yaşadığı problemleri daha erken öğrenir. Yaşanan problemlere karşı alacağı kararlar ise daha doğru ve sağlıklı kararlar olacaktır. Ayrıca ailelerin okul ile ilişkileri arttıkça okulda yaşanan sorunlar da azalacaktır. Aileler çocuklarıyla daha çok ilgilenecek ve çocuklarına eğitim konusunda ve diğer sıkıntı yaşadığı konularda daha çok yardımcı olma gereksinimi duyacaktır. Aile öğretmen ilişkisi geliştikçe öğrenciler saygı ve sorumluluk alma gibi konularda da gelişim gösterecektir. Aileler öğretmenlerin verdiği sorumlulukları yakında takip ederek öğrencinin sorumluluğu yerine getirip getirmediğini takip eder. Ve böylece öğrenciler sorumluluk almayı ve aldığı sorumluluğu yerine getirmeyi öğrenecektir. Aile okul ilişkisi arttıkça öğretmenler ailelerin sosyo- ekonomik durumunu yakından takip eder ve öğrencinin bu özelliğine uygun davranır. Öğrencinin yaşadığı sorunları takip eder ve çözüm yolu üretebilir
Öğrencilerin okuldaki başarı düzeyleri üzerinde aile ve çevre faktörü çok etkili olmaktadır. Özellikle öğrenci başarısı için ailenin işlevi çok önemlidir. Ailenin okul ile iletişimi ne kadar güçlü olursa öğrencinin başarısı da o derecede yüksek olmaktadır. Aile ve sürekli işbirliği içinde olursa öğrencinin var olan problemine ortak çözüm bulunmakta ve yaşanabilecek problemlere karşı önceden önlem alınabilir.Okul çevreden soyutlanmış bir kurum değildir. Okullar içinde bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik ve gelenek görenek gibi birçok unsurundan etkilenmektedir. Çevre de yaşanan ve aileler de yaşanan birçok durum okula yansımakta ve okullar bu durumdan etkilenmektedir. Çevreden etkilenen okullar aynı zaman da aile ve çevre ilişkilerini de etkilemektedir. Okul öncelikle aile ilişkisinden daha sonra da içinde bulunduğu toplumun sosyo-ekonomik ve siyasal durumundan etkilenmektedir.
Eğitim öncelikle aile de başlar ve okullarda devam ederek bütün yaşam boyu sürek bir süreçtir. Eğitim sürecinde en önemli görev ailelere düşmektedir. Okul ile aile arasında yeterli ilişki ve birlik sağlanırsa okulun başarı seviyesi artmakta ve bu oranda eğitim kalitesi de artmaktadır. Daha sağlıklı ve verimli bir eğitim süreci için ailelerin okul ilişkilerine önem vermesi gerekmektedir Okullar çevresindeki toplumun ihtiyaçlarına göre bireyler yetiştirmektedir. Okullar toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilecek ve toplumun gelenek göreneklerine uygun bireyler yetiştirmektedir. Etkin bir okulun içinde bulunduğu toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilmesi için bulunduğu toplumu yanı velileri tanıması gerekmektedir.
Okul aile iş birliği hem öğrenciler için hem de okul yönetimi ve aileler için önemlidir. Okul aile iş birliği istenilen düzeyde olur ise çocuklar ve gençler haklarını daha doğru bir şekilde öğrenebilme şansı elde ederler. Ayrıca sorumluluk sahibi olmayı, üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmeyi ve öğrendiklerini birer davranış haline getirerek başarılı bir öğrenci olmayı sağlaması gibi önemli bir işleve sahiptir.
Aileler okullara sadece çağırıldığı zaman ya da bağışta bulunmak için gitmemelidir. Çocukları ve okul yönetimini okul da alınan kararları sürekli kontrol etmeli ve gözden geçirmelidir. Aileler okul ile ilişki kurduğu gibi aileler arasında da iletişim kurmalı ve sorunlara karşı ortak çözüm üretmek adına bir araya gelmelidir. Anne babalar okulu sadece zorunlu bir hizmet alanı olarak görmemelidir. Ve çocuklarına da okulu sevdirmek için elinden geleni yapmalıdır. Çocuklarının eğitim konusunda zorluk yaşadığı durumlarda çocuklarına yardımcı olmayı bir zorunluluk değil de temel bir görev olarak görmelidir.
Okul aile iş birliği öğrencilerin okulda yaşadıkları sorunların çözümü için önem arz etmektedir. Okul ile sürekli iletişim de olan ailelerin çocukları eğitim alanın da daha başarılı ve disiplin suçlarından da bir o kadar uzaktır. Okul da yaşanan disiplin olayları ve ailelerin okul ile olan ilişkileri incelendiğinde okul ile sürekli iletişim halin de olan ve eğitim sürecine katılan ailelerin çocukları disiplin kurulu ile herhangi bir olay yaşamadığı ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda ailelerin eğitim sürecine katılma sıklığı arttıkça yaşanan disiplin olaylarının da sayısı azaldığı ortaya çıkmıştır. Ailelerin okul ile işbirliği arttıkça öğrencilerin ortaya koyduğu yanlış davranışların farkına varılması ve bu davranışları düzeltmek için ailelerin okul yönetimi ile iş birliği yaparak kalıcı çözüm bulmasını sağlamaktadır.
Okul aile ilişkisinin öğrenci ve yönetim açısından pek çok faydası bulunmaktadır. Aileler okul yönetimi ve öğretmenler ile sürekli iletişim halinde olursa çocuklarını daha yakında tanır ve çocukların yaşadığı problemleri daha erken öğrenir. Yaşanan problemlere karşı alacağı kararlar ise daha doğru ve sağlıklı kararlar olacaktır. Ayrıca ailelerin okul ile ilişkileri arttıkça okulda yaşanan sorunlar da azalacaktır. Aileler çocuklarıyla daha çok ilgilenecek ve çocuklarına eğitim konusunda ve diğer sıkıntı yaşadığı konularda daha çok yardımcı olma gereksinimi duyacaktır. Aile öğretmen ilişkisi geliştikçe öğrenciler saygı ve sorumluluk alma gibi konularda da gelişim gösterecektir. Aileler öğretmenlerin verdiği sorumlulukları yakında takip ederek öğrencinin sorumluluğu yerine getirip getirmediğini takip eder. Ve böylece öğrenciler sorumluluk almayı ve aldığı sorumluluğu yerine getirmeyi öğrenecektir. Aile okul ilişkisi arttıkça öğretmenler ailelerin sosyo- ekonomik durumunu yakından takip eder ve öğrencinin bu özelliğine uygun davranır. Öğrencinin yaşadığı sorunları takip eder ve çözüm yolu üretebilir
Alıntıdır.