- Konum
- İzmir
-
- Üyelik Tarihi
- 9 Haz 2015
-
- Mesajlar
- 12,474
-
- MFC Puanı
- 1,810
Müşterileriyle Nasıl Konuşulur?
Her iş yeri sahibi, çalışanlarına müşterilerle iyi iletişim kurmayı nasıl öğreteceğini bilmek ister. Müşterilerle konuşabiliyor olmak tek başına o anda yapılmakta olan işi geliştirmekle kalmaz, şirkete yönelik iyi niyet duygusunu inşa eder ve insanların sizinle yeniden iş yapmalarını teşvik eder. Müşterilerle doğru biçimde konuşmak, yüksek düzeyde bir müşteri hizmetleri sunumunu yapılandırır. Aşağıda iyi bir müşteri iletişimini nasıl öğreteceğinize ilişkin yollar var.
Onlarla konuşuyor da olsanız, onları dinliyor da olsanız müşteri veya müşterilerinizle göz teması kurun. Dünyanın en iyi dinleyicisi de olsanız, gözlerinizi yere dikmişseniz müşteriniz sizin onu dinlemediğinizi düşünecektir. Göz teması, müşteriyle bir bağ kurmanızı sağlar.
Eğer müşterileriniz bir sorun yaşıyorsa onunla empati kurun. Eğer bir şikâyet söz konusuysa sorunu çözmenin en hızlı yolu, müşterinin içinde bulunduğu ikilemi anlamaya çalışmaktır.
Stres ile düzgün ve yapıcı bir tavır ile başa çıkın. Müşterilerle konuşmak bazen stresli ve yoğun olabilir, ancak içinizde fırtınalar esiyor olsa da her zaman iletişimde sakin kalmalısınız.
Yaptığınız işin içini dışını iyi bilin. Örneğin bir mağazanın elektronik bölümünde çalışıyor olabilirsiniz, ancak ulaştırma ve satış gibi farklı departmanlar hakkında da biraz bilgi sahibi olmanız sizin çıkarınızadır.
Tüm soruları dürüstlükle yanıtlayın. Bilhassa verecek bir yanıtınız olmadığı zamanlarda dürüstçe cevap verin.
Her iş yeri sahibi, çalışanlarına müşterilerle iyi iletişim kurmayı nasıl öğreteceğini bilmek ister. Müşterilerle konuşabiliyor olmak tek başına o anda yapılmakta olan işi geliştirmekle kalmaz, şirkete yönelik iyi niyet duygusunu inşa eder ve insanların sizinle yeniden iş yapmalarını teşvik eder. Müşterilerle doğru biçimde konuşmak, yüksek düzeyde bir müşteri hizmetleri sunumunu yapılandırır. Aşağıda iyi bir müşteri iletişimini nasıl öğreteceğinize ilişkin yollar var.
Onlarla konuşuyor da olsanız, onları dinliyor da olsanız müşteri veya müşterilerinizle göz teması kurun. Dünyanın en iyi dinleyicisi de olsanız, gözlerinizi yere dikmişseniz müşteriniz sizin onu dinlemediğinizi düşünecektir. Göz teması, müşteriyle bir bağ kurmanızı sağlar.
Eğer müşterileriniz bir sorun yaşıyorsa onunla empati kurun. Eğer bir şikâyet söz konusuysa sorunu çözmenin en hızlı yolu, müşterinin içinde bulunduğu ikilemi anlamaya çalışmaktır.
Stres ile düzgün ve yapıcı bir tavır ile başa çıkın. Müşterilerle konuşmak bazen stresli ve yoğun olabilir, ancak içinizde fırtınalar esiyor olsa da her zaman iletişimde sakin kalmalısınız.
Yaptığınız işin içini dışını iyi bilin. Örneğin bir mağazanın elektronik bölümünde çalışıyor olabilirsiniz, ancak ulaştırma ve satış gibi farklı departmanlar hakkında da biraz bilgi sahibi olmanız sizin çıkarınızadır.
Tüm soruları dürüstlükle yanıtlayın. Bilhassa verecek bir yanıtınız olmadığı zamanlarda dürüstçe cevap verin.