Neler yeni
MEGAForum - Teknoloji Forumu

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • Web sitemizin içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için Web sitemize kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Web sitemize üye olmak tamamen ücretsizdir.
  • Sohbetokey.com ile canlı okey oynamaya ne dersin? Hem sohbet et, hem mobil okey oyna!
  • Soru mu? Sorun mu? ''Bir Sorum Var?'' sistemimiz aktiftir. Paylaşın beraber çözüm üretelim.

Müşteri restorana gitmeye korkuyor

DarkWoman

MFC Üyesi
Konum
Germany
  • Üyelik Tarihi
    27 Kas 2019
  • Mesajlar
    13,326
  • MFC Puanı
    58,692

Yapılan bir araştırmaya göre restoranda oturup yemek yemekten endişe edenlerin oranı yüzde 80’i geçiyor. Restoranlar için yeni dönemde farklı bir sistem şart görünüyor.​



Müşteri restorana gitmeye korkuyor



Pandemi ile birlikte oluşan yeni dönemde dışarıdaki yeme içme alışkanlıkları da değişiyor. Uluslararası yönetim danışmanlık şirketi McKinsey'in analizine göre, restoranda oturup yemek yemekten endişe edenlerin oranı yüzde 80'i geçiyor. Fast food restoranlarında da bu oran yüzde 54 seviyesinde çıkıyor. McKinsey'in analizi, restoranların yeni ekonomik modele geçmesi gerektiğine işaret ediyor.

TEMKİNLİ DAVRANILIYOR

Corona virüsü salgınının dünyayı esir alması, hane halkı davranışlarını yeniden şekillendiriyor. Salgın başladığında insanlar evlerinden çıkmadı ve işlerini evden yapmaya başladılar. Yeni normal olarak adlandırılan şu anda ise salgın kontrol altına alınamasa da insanlar yavaş yavaş dışarı çıkmaya başladılar. Ancak halen dışarıda yemek için insanlar kendilerini güvenli hissetmiyorlar. Bu nedenle restoranlar, eski doluluk seviyelerine gelemiyorlar.

McKinsey'in yaptığı araştırmada restoran sektörü 3 kategoride ele alındı. Oturup yemek yenilen restoranların, müşteriler açısından endişenin en fazla olduğu yerler olduğu tespit edildi. Buralardaki yüksek endişe oranı yüzde 42, orta endişe yüzde 41 ve az endişe de yüzde 17 oldu. Hızlı servis yapılan restoranlar incelendiğinde ise yüksek endişe oranının yine yüzde 42 ile yerini koruduğu görülürken, orta endişe yüzde 40 ve az endişe de yüzde 18 seviyesinde gerçekleşti.


Üçüncü kategori olan ve insan temasının en az olduğu fast food restoranlarında dahi yüksek endişe olduğu ortaya çıktı. Burada yüksek endişe yüzde 16, orta endişe yüzde 38 ve az endişe yüzde 46 oldu. Analizde, “Yaptığımız son anketin gösterdiği gibi, kapalı mekanda yemek yemeye izin verilen yerlerde tüketiciler temkinli davranmaya devam ediyor” ifadelerine yer verildi.

BELİRSİZLİK SÜRÜYOR

Yayınlanan analizde, birçok restoran işletmecisinin, planlarını birden çok kez ayarlamak ve yeniden düzenlemek zorunda kaldığı belirtildi. Bu işletmeler, çok sayıda bölgedeki Covid-19 vakalarındaki ani artışlar nedeniyle, tam olarak ne zaman yeniden açılabileceklerinden veya tam olarak hizmet edebileceklerinden emin değiller.

basliksiz-11.jpg

YENİ BİR EKONOMİK MODEL GEREKİYOR​

McKinsey'in yaptığı araştırma, yeme-içme alışkanlıklarının etkilerini net bir şekilde gözler önüne serdi. Covid-19 krizinin, restoran endüstrisinin ekonomisini belki de geri döndürülemez bir şekilde değiştirdiğinin vurgulandığı raporda, işletme değişimine işaret edildi. Raporda, “Restoranlar, işi başlangıçta planladıklarından daha uzun bir süre boyunca sürdürmek için yeni bir ekonomik model oluşturmalıdır” denildi.

Çoğu restoran için böyle bir yeni ekonomik modelin temel unsurlarının anlatıldığı raporda, personelden restoranın yol üstündeki konumuna, yemeğin sıcaklığından paket servise kadar yenilenmesi gereken ayrıntılar anlatıldı.
 
Üst Alt