Enes
MFC Üyesi
-
- Üyelik Tarihi
- 17 Ağu 2014
-
- Mesajlar
- 1,628
-
- MFC Puanı
- 815
Neredeyse her ay yeni bir elektrikli araç modelinin tanıtıldığı otomotiv sektöründe rekabet git gide kızışıyor. Teslanın yakalamış olduğu başarı, diğer üreticileri de elektrikli araç geliştirme konusunda cesaretlendirmeye devam ediyor.
BMWnin i3 ve i8 modelleriyle bu serüvende beklentiyi karşıladığını gören Mercedes de, üreteceği elektrikli modellere özel yepyeni bir platform üzerinde çalışıyor.
İngiliz Car Magazine dergisinin ortaya attığı iddiaya göre Mercedes, EVA adını verdiği yeni platformunu 4 farklı segmentte rekabet edecek elektrikli araçmodelleri için kullanacak.
400 KGlık batarya paketi
C Serisinden S Serisine kadar Mercedesin hemen her modelinde ortak olarak kullandığı MRA platformu ile büyük benzerlik göstereceği öne sürülen yeni yapının, her model için özel olarak şekillendirilebileceği belirtiliyor.
Mercedes kanadından konuya ilişkin herhangi bir açıklama yapılmamış olsa da EVA platformunun, yaklaşık 400 kilogramlık batarya paketini en uygun şekilde taşıyacak şekilde tasarlanacağı belirtiliyor.
İlk modelin C Serisi ve E Serisi arasında konumlandırılacak sedan versiyon ile 2018 yılında yollara çıkması beklenirken, sonrasında gelecek modellerinGLC ve GLE arasında konumlandırılacak bir crossover olması planlanıyor. Daha sonrasında ise S Serisi boyutlarında bir sedan ve GLSden daha büyük bir SUV modelinin üretilmesi bekleniyor.
En az 403 HP
Arkadan itişli versiyonların en az 403 HP güç üreteceği belirtilirken, 4 tekerlekten çekişli modellerde ise çift elektrikli motorun görev yapacağı öne sürülüyor. Bu modellerin ayrıca adaptif süspansiyon, tork yönlendirme ve enerji geri kazanım gibi sistemleri içereceği de gelen iddialar arasında.
BMWnin i3 ve i8 modelleriyle bu serüvende beklentiyi karşıladığını gören Mercedes de, üreteceği elektrikli modellere özel yepyeni bir platform üzerinde çalışıyor.
İngiliz Car Magazine dergisinin ortaya attığı iddiaya göre Mercedes, EVA adını verdiği yeni platformunu 4 farklı segmentte rekabet edecek elektrikli araçmodelleri için kullanacak.
400 KGlık batarya paketi
C Serisinden S Serisine kadar Mercedesin hemen her modelinde ortak olarak kullandığı MRA platformu ile büyük benzerlik göstereceği öne sürülen yeni yapının, her model için özel olarak şekillendirilebileceği belirtiliyor.
Mercedes kanadından konuya ilişkin herhangi bir açıklama yapılmamış olsa da EVA platformunun, yaklaşık 400 kilogramlık batarya paketini en uygun şekilde taşıyacak şekilde tasarlanacağı belirtiliyor.
İlk modelin C Serisi ve E Serisi arasında konumlandırılacak sedan versiyon ile 2018 yılında yollara çıkması beklenirken, sonrasında gelecek modellerinGLC ve GLE arasında konumlandırılacak bir crossover olması planlanıyor. Daha sonrasında ise S Serisi boyutlarında bir sedan ve GLSden daha büyük bir SUV modelinin üretilmesi bekleniyor.
En az 403 HP
Arkadan itişli versiyonların en az 403 HP güç üreteceği belirtilirken, 4 tekerlekten çekişli modellerde ise çift elektrikli motorun görev yapacağı öne sürülüyor. Bu modellerin ayrıca adaptif süspansiyon, tork yönlendirme ve enerji geri kazanım gibi sistemleri içereceği de gelen iddialar arasında.