Enes
MFC Üyesi
-
- Üyelik Tarihi
- 17 Ağu 2014
-
- Mesajlar
- 1,628
-
- MFC Puanı
- 815
Bundan yaklaşık 3 yıl önce ürün gamındaki modellerde isim değişikliğine gideceğini açıklayan Mercedes-Benz, bu operasyonu yeni SLC ile tamamladı.SLK yerine artık SLC olarak anılacak olan Mercedesin roadster modeli, geçirdiği makyaj operasyonunu ardından markanın diğer modelleri ile benzer tasarım çizgilerine kavuştu.
Önümüzdeki ay gerçekleştirilecek olan Detroit Otomobil Fuarında sergileneceği açıklanan SLCnin en büyük yeniliği ise kuşkusuz 1.6 litrelik turbo motor seçeneği oldu. Türkiyedeki vergilendirme sistemi nedeniyleTürk tüketicisinin en çok tercih ettiği silindir hacmine sahip modeller arasında yer alacak olan SLCnin, satışlarını önemli oranda artırması bekleniyor.
Tavan 40km/s Hızda Açılabiliyor
Motor detaylarına geçmeden önce aracın genel hatlarına bakıldığında en büyük değişimin SLCnin burun kısmında yapıldığı net bir şekilde görülüyor. Markanın elmas formlu ön ızgarasına kavuşan SLCde yeni bir tampona ve bir önceki nesil E Serisini andıran LED farlara yerilmiş.
Profilden bakıldığında SLK ile neredeyse tamamen aynı gönümü sunanSLCnin arka kısmında ise egzoz gibi görünen ancak işlevsel olmayan çift egzoz çıkışlı tamponlara yer verilmiş. İç mekanda ise en büyük değişikliğin direksiyon simidi olduğu, geriye kalan kısımda ise önemli bir değişikliğin yapılmadığı görülüyor. SLCnin elektrohidrolik tavan mekanizması artık 40 kilometre hızda bile açılıp kapatılabilir hale getirilmiş.
Beklenen Motor Geldi
SLCnin en önemli yeniliği olan 1.6 litrelik motor 156 hp güç ve 250 Nm tork üretiyor. A, B, GLA, CLA, C ve E Serilerinde de görev yapan bu motor,SLC 180i 0dan 100 km/s hıza 7.9 saniyede taşıyor. Diğer motor seçenekleri otomatik vitesli versiyonlarında daha çabuk hızlanma değerleri sunsa da 1.6 litrelik motor artan ağırlıkla birlikte 9G-TRONIC 9 ileri otomatik şanzımanla 0-100 km/s hızlanmasını 8.1 saniyedegerçekleştiriyor ve 225 km/sson hıza erişiyor.
Aracın 100 km'deki ortalama yakıt tüketimi ise 5.6 litre olarak veriliyor. En güçlü versiyonu temsil eden ce SLK 55 AMGnin yerini alan SLC 43 AMGde ise çift turbolu 3.0 litre hacminde V6 motor görev yapıyor. 367 hpgücündeki bu versiyon ise 0-100 km/s hızlanmasını 4.7 saniyedegerçekleştiriyor ve elektronik olarak sınırlandırılan 250 km/s son hıza ulaşıyor.
Önümüzdeki ay gerçekleştirilecek olan Detroit Otomobil Fuarında sergileneceği açıklanan SLCnin en büyük yeniliği ise kuşkusuz 1.6 litrelik turbo motor seçeneği oldu. Türkiyedeki vergilendirme sistemi nedeniyleTürk tüketicisinin en çok tercih ettiği silindir hacmine sahip modeller arasında yer alacak olan SLCnin, satışlarını önemli oranda artırması bekleniyor.
Tavan 40km/s Hızda Açılabiliyor
Motor detaylarına geçmeden önce aracın genel hatlarına bakıldığında en büyük değişimin SLCnin burun kısmında yapıldığı net bir şekilde görülüyor. Markanın elmas formlu ön ızgarasına kavuşan SLCde yeni bir tampona ve bir önceki nesil E Serisini andıran LED farlara yerilmiş.
Profilden bakıldığında SLK ile neredeyse tamamen aynı gönümü sunanSLCnin arka kısmında ise egzoz gibi görünen ancak işlevsel olmayan çift egzoz çıkışlı tamponlara yer verilmiş. İç mekanda ise en büyük değişikliğin direksiyon simidi olduğu, geriye kalan kısımda ise önemli bir değişikliğin yapılmadığı görülüyor. SLCnin elektrohidrolik tavan mekanizması artık 40 kilometre hızda bile açılıp kapatılabilir hale getirilmiş.
Beklenen Motor Geldi
SLCnin en önemli yeniliği olan 1.6 litrelik motor 156 hp güç ve 250 Nm tork üretiyor. A, B, GLA, CLA, C ve E Serilerinde de görev yapan bu motor,SLC 180i 0dan 100 km/s hıza 7.9 saniyede taşıyor. Diğer motor seçenekleri otomatik vitesli versiyonlarında daha çabuk hızlanma değerleri sunsa da 1.6 litrelik motor artan ağırlıkla birlikte 9G-TRONIC 9 ileri otomatik şanzımanla 0-100 km/s hızlanmasını 8.1 saniyedegerçekleştiriyor ve 225 km/sson hıza erişiyor.
Aracın 100 km'deki ortalama yakıt tüketimi ise 5.6 litre olarak veriliyor. En güçlü versiyonu temsil eden ce SLK 55 AMGnin yerini alan SLC 43 AMGde ise çift turbolu 3.0 litre hacminde V6 motor görev yapıyor. 367 hpgücündeki bu versiyon ise 0-100 km/s hızlanmasını 4.7 saniyedegerçekleştiriyor ve elektronik olarak sınırlandırılan 250 km/s son hıza ulaşıyor.