Çinli bir firma olan Meizu, yine Çinli rakipleriyle rekabet etmek zorunda olduğu için piyasada yavaş yavaş azalmaya başladı. Bu azalmanın en temel nedeniyse firmanın Çin harici yerlere yazılım desteği vermemesi.
Zamanında Çin'in önde gelen şirketlerinden biri olan Meizu, yıllar içerisinde yerini rakiplerine kaybetti. Şirket her ne kadar Meizu 15 ve Meizu 16 serisiyle halkın ilgisini çekebilecek telefonlar üretmiş olsa da diğer Çinli rakiplerinin iyi olduğu bir konuda ciddi manada geri kalıyor: Çin dışındaki ülkelere yazılım desteği sunmamak.
Kullanıcıların sözü verilen desteği alamayacaklarını bilmesinin firmaya dönüşünün iyi olmayacağını tahmin etmek hiç de zor değil. Fransa'daki bir Meizu sahibinin yayımladığı yazıya baktığımızda bir senedir satışta olan ve kullandığı Meizu 16'nın hâlâ herhangi bir güncelleme almadığı güzel bir dille belirtiliyor. (Yazının tam halini, haberin sonunda bulabilirsiniz.)
Kullanıcının Meizu'nun Çin forumunda yayımladığı yazısı, 12 saat içerisinde 400'den fazla yorum ve 7.000'den fazla görüş aldıktan sonra forum yöneticileri tarafından birden kaldırılmış. Nisan 2018'de (o zaman bile eski olan Android 7.1.2 ile) piyasaya sürülen Meizu 15, çok da şık olmamasına rağmen iyi karşılanmış bir cihazdı.
Android Nougat'ın üzerine Flyme 7 arayüzünün eklendiği telefonda global kullanıcılar hala bir yazılım güncellemesi bekliyorken durum hiç de iç açıcı görünmüyor. Meizu, müşterilerine istedikleri şeyi vermemeye, yani yazılım güncellemesi sunmamaya, devam ettikçe güzel tasarımlı telefonların uzun vadede çok da bir şey ifade etmeyeceğini anlamazsa piyasadan silinmeye başlayacak gibi duruyor. Bakalım Fransız kullanıcının forum gönderisi herhangi bir işe yarayacak mı?
Fransada uzun süre yaşadım ve Meizu akıllı telefonlarını küresel olarak kullanan bir kullanıcıyım. Bunun yanı sıra Fransa ve Avrupada Meizu telefonlarının bayiliğini yapıyorum. Meizu telefonlar kalite konusunda fazlasıyla sevilse de deniz aşırı ülkelerdeki güncelleme sorunu sebebiyle fazlasıyla da eleştiriliyor. Örnek vermek gerekirse Meizu 16ya sahibim ancak bu zamana kadar yalnızca küçük bir güncelleme aldım. O da yalnızca küçük bir hatayı giderdi. Bunlara ek olarak Flyme Global Forumu (http://forum.flymeos.com) da faaliyetine son verdi. Forum yöneticileri artık bizimle iletişime geçmiyor, kimse hata geri bildirimleriyle ilgilenmiyor ya da önerilere bakmıyor. Gizli gruptaki forum yöneticilerinin hepsi Meizu Uluslararası Departmanının neredeyse kapandığını ve geliştiricilerin artık hiçbir şeyi umursamadığını bizlere söyledi. Hâlâ düzeltilmesini beklediğimiz büyük sorunlarımız bulunuyor. Meizunun bayiliğini yapan bir hayranı olarak durumun yıllar geçtikçe yalnızca daha kötü bir hal aldığını söyleyebilirim. Eğer soruna el atılmazsa Meizu Avrupadaki tüm bayiliklerini kaybedecek çünkü kullanıcılar iyi bir yazılım desteği istiyor. Yöneticilere şunu sormak istiyorum: Flyme Global ya da küresel kullanıcıların yaşadığı bu berbat durumu düzeltmek için planınız nedir? Bize en azından bir adet güncelleme yol haritası yollayamaz mısınız. Global Flyme forumu kapanacak mı? Teşekkürler. Alexander."
Zamanında Çin'in önde gelen şirketlerinden biri olan Meizu, yıllar içerisinde yerini rakiplerine kaybetti. Şirket her ne kadar Meizu 15 ve Meizu 16 serisiyle halkın ilgisini çekebilecek telefonlar üretmiş olsa da diğer Çinli rakiplerinin iyi olduğu bir konuda ciddi manada geri kalıyor: Çin dışındaki ülkelere yazılım desteği sunmamak.
Kullanıcıların sözü verilen desteği alamayacaklarını bilmesinin firmaya dönüşünün iyi olmayacağını tahmin etmek hiç de zor değil. Fransa'daki bir Meizu sahibinin yayımladığı yazıya baktığımızda bir senedir satışta olan ve kullandığı Meizu 16'nın hâlâ herhangi bir güncelleme almadığı güzel bir dille belirtiliyor. (Yazının tam halini, haberin sonunda bulabilirsiniz.)
Kullanıcının Meizu'nun Çin forumunda yayımladığı yazısı, 12 saat içerisinde 400'den fazla yorum ve 7.000'den fazla görüş aldıktan sonra forum yöneticileri tarafından birden kaldırılmış. Nisan 2018'de (o zaman bile eski olan Android 7.1.2 ile) piyasaya sürülen Meizu 15, çok da şık olmamasına rağmen iyi karşılanmış bir cihazdı.
Android Nougat'ın üzerine Flyme 7 arayüzünün eklendiği telefonda global kullanıcılar hala bir yazılım güncellemesi bekliyorken durum hiç de iç açıcı görünmüyor. Meizu, müşterilerine istedikleri şeyi vermemeye, yani yazılım güncellemesi sunmamaya, devam ettikçe güzel tasarımlı telefonların uzun vadede çok da bir şey ifade etmeyeceğini anlamazsa piyasadan silinmeye başlayacak gibi duruyor. Bakalım Fransız kullanıcının forum gönderisi herhangi bir işe yarayacak mı?
Fransada uzun süre yaşadım ve Meizu akıllı telefonlarını küresel olarak kullanan bir kullanıcıyım. Bunun yanı sıra Fransa ve Avrupada Meizu telefonlarının bayiliğini yapıyorum. Meizu telefonlar kalite konusunda fazlasıyla sevilse de deniz aşırı ülkelerdeki güncelleme sorunu sebebiyle fazlasıyla da eleştiriliyor. Örnek vermek gerekirse Meizu 16ya sahibim ancak bu zamana kadar yalnızca küçük bir güncelleme aldım. O da yalnızca küçük bir hatayı giderdi. Bunlara ek olarak Flyme Global Forumu (http://forum.flymeos.com) da faaliyetine son verdi. Forum yöneticileri artık bizimle iletişime geçmiyor, kimse hata geri bildirimleriyle ilgilenmiyor ya da önerilere bakmıyor. Gizli gruptaki forum yöneticilerinin hepsi Meizu Uluslararası Departmanının neredeyse kapandığını ve geliştiricilerin artık hiçbir şeyi umursamadığını bizlere söyledi. Hâlâ düzeltilmesini beklediğimiz büyük sorunlarımız bulunuyor. Meizunun bayiliğini yapan bir hayranı olarak durumun yıllar geçtikçe yalnızca daha kötü bir hal aldığını söyleyebilirim. Eğer soruna el atılmazsa Meizu Avrupadaki tüm bayiliklerini kaybedecek çünkü kullanıcılar iyi bir yazılım desteği istiyor. Yöneticilere şunu sormak istiyorum: Flyme Global ya da küresel kullanıcıların yaşadığı bu berbat durumu düzeltmek için planınız nedir? Bize en azından bir adet güncelleme yol haritası yollayamaz mısınız. Global Flyme forumu kapanacak mı? Teşekkürler. Alexander."