Matematik dersi nasıl çalışılır yöntemleri, matematik dersine nasıl çalışılmalı en verimli teknikler
MATEMATİK DERSİNİN İÇERİĞİ
Matematik şekil, sayı ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri, düşünce yoluyla ortaya koyan bir bilim dalıdır. Matematiğin temel amacı canlılar içinde sadece insana özgü olan düşünme yeteneğini geliştirebilmektir. Matematik, insana her türlü konuda mantıklı düşünmeyi ve mukayese edebilmeyi öğretir.
MATEMATİK DERSİNE AİT SORULARIN ÖZELLİKLERİ
Matematik soruları sayılar aracılığıyla problem çözebilme ve düşünme kabiliyetini geliştirme özelliklerine sahiptir.Öğrenci soru kökünü çok iyi okuyarak iyice anlamalı ve çözümü yaparken işlem hatası olmaması için dikkat etmelidir. İşlem bittikten sonra çözümü mutlaka kontrol etmelidir.
Bazı matematik soruları şıkları eleyerek veya şıklardan giderek de çözülebilmektedir.
Matematik dersinde bir konuda çok farklı soru tipleri ya da bir sorunun çok farklı çözüm yolları olabilir. Matematik sorularında hata yapmamak için çok sayıda soru çözmek gerekir.
MATEMATİK DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Derse gelirken önceden hazırlık yapmak gerekir. Derste öğretmen dinlenmeli ve anlaşılmayan yerler hemen öğretmene sorulmalıdır. Soru çözmek için kullanılar bilinmeli, formüller ezberlenmek yerine öğrenilmeye çalışılmalıdır.
B) Bireysel Çalışmalarda
Matematik dersinde öğrenilenleri unutmamak için sürekli tekrar etmek gerekir. Bu derste başarı sağlamak için sistemli çalışılmalı ve sabırlı olunmalıdır. Çok sayıda soru çözülmeli ve çözülemeyen soruların çözümü en kısa zamanda öğrenilmelidir.
Bu ders sistemli ve düzenli çalışıldığında gerekli temel atılır, bunun ardından matematik çok eğlenceli bir ders haline gelecektir.
MATEMATİK DERSİNİN İÇERİĞİ
Matematik şekil, sayı ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri, düşünce yoluyla ortaya koyan bir bilim dalıdır. Matematiğin temel amacı canlılar içinde sadece insana özgü olan düşünme yeteneğini geliştirebilmektir. Matematik, insana her türlü konuda mantıklı düşünmeyi ve mukayese edebilmeyi öğretir.
MATEMATİK DERSİNE AİT SORULARIN ÖZELLİKLERİ
Matematik soruları sayılar aracılığıyla problem çözebilme ve düşünme kabiliyetini geliştirme özelliklerine sahiptir.Öğrenci soru kökünü çok iyi okuyarak iyice anlamalı ve çözümü yaparken işlem hatası olmaması için dikkat etmelidir. İşlem bittikten sonra çözümü mutlaka kontrol etmelidir.
Bazı matematik soruları şıkları eleyerek veya şıklardan giderek de çözülebilmektedir.
Matematik dersinde bir konuda çok farklı soru tipleri ya da bir sorunun çok farklı çözüm yolları olabilir. Matematik sorularında hata yapmamak için çok sayıda soru çözmek gerekir.
MATEMATİK DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Derse gelirken önceden hazırlık yapmak gerekir. Derste öğretmen dinlenmeli ve anlaşılmayan yerler hemen öğretmene sorulmalıdır. Soru çözmek için kullanılar bilinmeli, formüller ezberlenmek yerine öğrenilmeye çalışılmalıdır.
B) Bireysel Çalışmalarda
Matematik dersinde öğrenilenleri unutmamak için sürekli tekrar etmek gerekir. Bu derste başarı sağlamak için sistemli çalışılmalı ve sabırlı olunmalıdır. Çok sayıda soru çözülmeli ve çözülemeyen soruların çözümü en kısa zamanda öğrenilmelidir.
Bu ders sistemli ve düzenli çalışıldığında gerekli temel atılır, bunun ardından matematik çok eğlenceli bir ders haline gelecektir.