Türkiye'ye meyve aromalı maden suyunu kazandıran Anatolya Genel Müdürü Mualla Çelik Hıdıroğlu, Türkiye'de insanların yeterince maden suyu içmediğini belirtirken, maden suyunun faydalarını ise şöyle açıklıyor:
Maden Suyu Sektörünün En Yenilikçi Markası Anatolya, Sektörel Büyümeye Katkısını Sürdürüyor!... Maden suyu sektöründe 1982 yılından itibaren varlığını sürdüren ASÇELİK A.Ş., 1998 yılında Anatolya maden suyu markası ile sektörel konumuna ivme kazandırdı.
Maden suyu tüketiminin arttırılmasına yönelik yapılan AR-GE çalışmaları sonucu ortaya çıkan meyve aromalı maden suyu, Anatolyanın sektöre kazandırdığı yeni bir segment oldu. Anatolyanın Türkiyede ürettiği ilk meyve aromalı maden suyunun tüketiciden kabul görmesinin ardından, sektöre yeni oyuncular katıldı. Maden suyu kavramının sadece belli yaş grubu tarafından tüketilen içecek imajı da Anatolyanın sektöre kazandırdığı meyve aromalı maden suyu sayesinde farklı bir boyut kazandı. Meyve aromalı maden suyuna ilişkin yapılan reklam ve marketing çalışmaları, Türkiyedeki maden suyu tüketicisinin profilinin de değişmesine sebep oldu. Genç nesil maden suyu tüketici kitlesine dahil oldu.
Türkiyenin doğal maden suyu kaynağı bakımından oldukça zengin olduğunu vurgulayan Anatolya Genel Müdürü Mualla Çelik Hıdıroğlu, Türkiyede 225 maden suyu kaynağı bulunduğunu fakat sadece 24 kaynakta üretim yapıldığını söyledi. İtalyada kişi başı yıllık maden suyu tüketiminin 155 lt. olduğunu belirten Hıdıroğlu, Türkiyede henüz bu oranın 4 lt. olduğunu belirtti. Hıdıroğlu ayrıca, maden suyu sektöründe büyüme hızını tetikleyecek meyve aromalı maden suyunun sektörel büyümeye katkısının gözardı edilemeyeceğini ve bu doğrultudaki beklentilerinin büyük olduğunu söyledi.
Tüm dünyada hızla yaygınlaşan sağlıklı yaşam bilincinin hızlı tüketim ürünlerine yansımasının ülkemizde de yavaş yavaş algılandını belirten Hıdıroğlu, sağlımız açısından saymakla bitmeyen maden suyunun tüketici tarafından tam olarak algılanması ile sektörün büyüme sürecindeki seyrinin de değişeceğini vurguladı. Hıdıroğlu ayrıca, doğal maden suyunun İngilterede güzellik salonlarında cilt bakımında bile kullanıldığını belirterek, maden suyu kaynakları bakımından eşsiz bir zenginliğe sahip ülkemizde maden suyu tüketiminin Avrupa ülkelerinden çok daha fazla olması gerektiğini söyledi.
Maden suyunun, ülkemizde sadece sindirim sorunu olanların ve belli yaş grubu üzeri insanların tükettiği bir içecek olarak algılandığını belirten Anatolya Genel Koordinatörü Uğur Aksay, bu imajın maden suyu sektörünün kısır bir döngü içerisinde kalmasına neden olduğunu söyledi. Türkiyede ilk meyve aromalı maden suyunu üreten Anatolyanın, bu imajı yıktığını belirten Aksay, 15-35 yaş grubu arasında maden suyunun keyifli, eğlenceli ve sağlıklı bir içecek olarak yeni yeni kabul görmeye başladığını vurguladı. Aksay ayrıca, Anatolyanın maden suyu sektöründe uyguladığı maden suyunda ürün çeşitliliği ve fonksiyonel özelliklerle tüketici karşısına çıkma stratejisinin bugüne kadar sektörde uygulanan en akıllca strateji olduğunun altını çizdi.
Maden Suyu Sektörünün En Yenilikçi Markası Anatolya, Sektörel Büyümeye Katkısını Sürdürüyor!... Maden suyu sektöründe 1982 yılından itibaren varlığını sürdüren ASÇELİK A.Ş., 1998 yılında Anatolya maden suyu markası ile sektörel konumuna ivme kazandırdı.
Maden suyu tüketiminin arttırılmasına yönelik yapılan AR-GE çalışmaları sonucu ortaya çıkan meyve aromalı maden suyu, Anatolyanın sektöre kazandırdığı yeni bir segment oldu. Anatolyanın Türkiyede ürettiği ilk meyve aromalı maden suyunun tüketiciden kabul görmesinin ardından, sektöre yeni oyuncular katıldı. Maden suyu kavramının sadece belli yaş grubu tarafından tüketilen içecek imajı da Anatolyanın sektöre kazandırdığı meyve aromalı maden suyu sayesinde farklı bir boyut kazandı. Meyve aromalı maden suyuna ilişkin yapılan reklam ve marketing çalışmaları, Türkiyedeki maden suyu tüketicisinin profilinin de değişmesine sebep oldu. Genç nesil maden suyu tüketici kitlesine dahil oldu.
Türkiyenin doğal maden suyu kaynağı bakımından oldukça zengin olduğunu vurgulayan Anatolya Genel Müdürü Mualla Çelik Hıdıroğlu, Türkiyede 225 maden suyu kaynağı bulunduğunu fakat sadece 24 kaynakta üretim yapıldığını söyledi. İtalyada kişi başı yıllık maden suyu tüketiminin 155 lt. olduğunu belirten Hıdıroğlu, Türkiyede henüz bu oranın 4 lt. olduğunu belirtti. Hıdıroğlu ayrıca, maden suyu sektöründe büyüme hızını tetikleyecek meyve aromalı maden suyunun sektörel büyümeye katkısının gözardı edilemeyeceğini ve bu doğrultudaki beklentilerinin büyük olduğunu söyledi.
Tüm dünyada hızla yaygınlaşan sağlıklı yaşam bilincinin hızlı tüketim ürünlerine yansımasının ülkemizde de yavaş yavaş algılandını belirten Hıdıroğlu, sağlımız açısından saymakla bitmeyen maden suyunun tüketici tarafından tam olarak algılanması ile sektörün büyüme sürecindeki seyrinin de değişeceğini vurguladı. Hıdıroğlu ayrıca, doğal maden suyunun İngilterede güzellik salonlarında cilt bakımında bile kullanıldığını belirterek, maden suyu kaynakları bakımından eşsiz bir zenginliğe sahip ülkemizde maden suyu tüketiminin Avrupa ülkelerinden çok daha fazla olması gerektiğini söyledi.
Maden suyunun, ülkemizde sadece sindirim sorunu olanların ve belli yaş grubu üzeri insanların tükettiği bir içecek olarak algılandığını belirten Anatolya Genel Koordinatörü Uğur Aksay, bu imajın maden suyu sektörünün kısır bir döngü içerisinde kalmasına neden olduğunu söyledi. Türkiyede ilk meyve aromalı maden suyunu üreten Anatolyanın, bu imajı yıktığını belirten Aksay, 15-35 yaş grubu arasında maden suyunun keyifli, eğlenceli ve sağlıklı bir içecek olarak yeni yeni kabul görmeye başladığını vurguladı. Aksay ayrıca, Anatolyanın maden suyu sektöründe uyguladığı maden suyunda ürün çeşitliliği ve fonksiyonel özelliklerle tüketici karşısına çıkma stratejisinin bugüne kadar sektörde uygulanan en akıllca strateji olduğunun altını çizdi.
Anatolya'nın profili
Maden suyunda 20 yıllık üretim deneyimine sahip Anatolya (ASÇELİK A.Ş.), Yeniçağa tesislerinde hijyenik koşullarda el değmeden üretilmekte. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi dahilinde gerçekleştirilen tüm analizler ve ürün geliştirme çalışmaları yeni teknolojinin kullanıldığı labaratuvarlarda yapılmakta. Köklü kalite güvence sistemi sayesinde Anatolya Maden Suyu, Amerikan FDA otoritesince de kabul edilmiş ve tesis tanıma belgesi (Facility Registration) almıştır.
Anatolya, 7 farklı ürünü ile maden suyu sektöründe rekabete katılırken, üretimde Alman SIG teknolojisini kullanıyor. Ürünler, Klasik Doğal Maden suyu ve Aromalı Maden Suyu olmak üzere iki kategoride üretiliyor. Aromalı maden suları da light ve natural olmak üzere iki farklı kategoride yer alıyor. Natural ürünleri arasında çilek, elma, limon ve böğürtlen bulunuyor. Light maden suyu olarak da şeftali-mango ve vişne üretiliyor. AR-GE çalışmaları kapsamında da yeni fonksiyonel içecek üretimi için çalışmalar yapılıyor.