Başlangıç Yılı : 2014
Kadro :
Yazan: William Luce
Çeviren: Seçkin Selvi
Yöneten: Orhan Alkaya
Dramaturgi: Sinem Özlek
Sahne Tasarımı: Nurullah Tuncer
Kostüm Tasarımı: Canan Göknil
Işık Tasarımı: Kemal Yiğitcan
Efekt: Levent Akman
Yönetmen Yardımcısı: Seza Güneş
Oynayan:
Aliye Uzunatağan
Yazan: William Luce
Çeviren: Seçkin Selvi
Yöneten: Orhan Alkaya
Dramaturgi: Sinem Özlek
Sahne Tasarımı: Nurullah Tuncer
Kostüm Tasarımı: Canan Göknil
Işık Tasarımı: Kemal Yiğitcan
Efekt: Levent Akman
Yönetmen Yardımcısı: Seza Güneş
Oynayan:
Aliye Uzunatağan
Oyun Hakkında :
Amerikan Edebiyatının önde gelen ismi Lillian Hellman, usta oyuncu Aliye Uzunatağan yorumuyla sahnede William Luceun yazdığı, Orhan Alkayanın yönetmenliğini yaptığı Lillian, McCarty döneminin baskıcı fonu önünde yazarın çok renkli kişiliğini bir oyunculuk resitaline dönüştürüyor. Kapının hemen ardında, otuz yılını paylaştığı acımasız eleştirmeninin, hayranı olduğu yazarının, içki arkadaşının, ama en çok da âşık olduğu adamın ölümden dönüp gelmesini bekleyen bir kadın. "Yılın modasına uyacağım diye vicdanımı kısa kestiremeyeceğim" diyerek McCarthy'nin sorguçlarına hınzırca kafa tutan, Amerikan edebiyatının önde gelen ismi Lillian Hellman, polisiye edebiyatın seçkin yazarı Dashiell Hammet'ın komada geçirdiği son saatlerinde, "renkli" dadısıyla birlikte oturmak için bir tramvay dolusu adama meydan okuyan çocukluğunu, sınırları zorlayan bohem hayatını, küsen, hırslanan, ustalaşan yazarlığını hızla hatırlıyor. Bu hatırlamalar resmi geçidinde, ölümden daha güçlü olan, belki sadece "aşk.
Fotoğraf ve Videolar :
Amerikan Edebiyatının önde gelen ismi Lillian Hellman, usta oyuncu Aliye Uzunatağan yorumuyla sahnede William Luceun yazdığı, Orhan Alkayanın yönetmenliğini yaptığı Lillian, McCarty döneminin baskıcı fonu önünde yazarın çok renkli kişiliğini bir oyunculuk resitaline dönüştürüyor. Kapının hemen ardında, otuz yılını paylaştığı acımasız eleştirmeninin, hayranı olduğu yazarının, içki arkadaşının, ama en çok da âşık olduğu adamın ölümden dönüp gelmesini bekleyen bir kadın. "Yılın modasına uyacağım diye vicdanımı kısa kestiremeyeceğim" diyerek McCarthy'nin sorguçlarına hınzırca kafa tutan, Amerikan edebiyatının önde gelen ismi Lillian Hellman, polisiye edebiyatın seçkin yazarı Dashiell Hammet'ın komada geçirdiği son saatlerinde, "renkli" dadısıyla birlikte oturmak için bir tramvay dolusu adama meydan okuyan çocukluğunu, sınırları zorlayan bohem hayatını, küsen, hırslanan, ustalaşan yazarlığını hızla hatırlıyor. Bu hatırlamalar resmi geçidinde, ölümden daha güçlü olan, belki sadece "aşk.
Fotoğraf ve Videolar :