Peygamber Fendimiz şöyle buyuruyor:
"Bana, Kurân-ı Kerim ve onun bir misli (hüccet olmada eş değer bir benzeri) daha verilmiştir Karnı tok vaziyette koltuğunda oturarak, "sadece şu Kurân'a sarılınız; içinde helal olarak gördüğünüz şeyleri helal sayın, haram olarak gördüğünüzü de haram kabul edin" diyecek bazı kimselerin gelmesi yakınlaşmıştır Şüphesiz Allah Resûlünün haram kıldığı şey, Allahın haram kılması demektir" (Musned:4/130-133, Tirmizi, İlm, 2660 nolu hadis)
Aynı muhtevaya sahip bir başka hadis de Mikdâm b Ma'dîkerib (radıyallahu anh) tarafından rivayet edilmiştir (Ebu Dâvud, Sünne, 6, (4604); Tirmizî, İlm, 60, (2666); İbnu Mace, Mukaddime 2, (12))
-Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncilde yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar (Araf suresi 157 ayet)
Kendilerine kitap verilenlerden Allaha ve Ahiret gününe iman etmeyen, Allahın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın (Tevbe suresi 29 ayet)
Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (asm) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir
İkinci ayette Allahın haram kıldığı denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir Bu nedenle her ikisini de sadece Allahın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur Allahın haram kılması Ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır Ancak Resülünün haram kılması da Allahın izni iledir
Bu ayetlere göre Peygamber Efendimize uymayı emreden Allah'tır
"Bana, Kurân-ı Kerim ve onun bir misli (hüccet olmada eş değer bir benzeri) daha verilmiştir Karnı tok vaziyette koltuğunda oturarak, "sadece şu Kurân'a sarılınız; içinde helal olarak gördüğünüz şeyleri helal sayın, haram olarak gördüğünüzü de haram kabul edin" diyecek bazı kimselerin gelmesi yakınlaşmıştır Şüphesiz Allah Resûlünün haram kıldığı şey, Allahın haram kılması demektir" (Musned:4/130-133, Tirmizi, İlm, 2660 nolu hadis)
Aynı muhtevaya sahip bir başka hadis de Mikdâm b Ma'dîkerib (radıyallahu anh) tarafından rivayet edilmiştir (Ebu Dâvud, Sünne, 6, (4604); Tirmizî, İlm, 60, (2666); İbnu Mace, Mukaddime 2, (12))
-Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncilde yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar (Araf suresi 157 ayet)
Kendilerine kitap verilenlerden Allaha ve Ahiret gününe iman etmeyen, Allahın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın (Tevbe suresi 29 ayet)
Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (asm) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir
İkinci ayette Allahın haram kıldığı denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir Bu nedenle her ikisini de sadece Allahın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur Allahın haram kılması Ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır Ancak Resülünün haram kılması da Allahın izni iledir
Bu ayetlere göre Peygamber Efendimize uymayı emreden Allah'tır