-
- Üyelik Tarihi
- 8 Ara 2012
-
- Mesajlar
- 17,518
-
- MFC Puanı
- 3,901
Kiel Kanalı (1948e kadarki adıyla Kayzer Wilhelm Kanalı) Almanyada bulunur. Schleswig-Holstein eyaletinde bulunan kanal Kuzey Denizi ile Baltık Denizini birbirine bağlayan en kısa su yoludur. Genişliği 103 metre, derinliği 11 metre olan kanalın Kuzey Denizine dökülen Elbe akarsuyu ağzındaki Brunsbüttelden Baltık Denizi kıyısındaki Kiel Limanına kadar olan uzunluğu 98 km.dir. Süveyş Kanalından sonra dünyadaki en uzun kanallardan biridir.
1887 -1895 yılları arasında yapımı Almanya tarafından tamamlanan Kiel Kanalı, Baltık Denizine geçecek savaş gemilerinin daha kısa bir yoldan gitmeleri için stratejik amaçlarla tasarlanmıştır. Böylece savaş gemileri Danimarkanın etrafını dolaşarak zaman kaybetmemişlerdir.
1. Dünya Savaşı öncesinde genişletilerek büyük savaş gemilerinin geçişi sağlanmıştır. Ayrıca kanal üzerinde 42 metre yükseklikte 10 köprünün bulunması Almanyanın kuzey doğrultusunda kara geçişini sağlamaktadır.
Almanya yönetiminde olan kanal, 1919daki Versay Antlaşması ile uluslararası bir statü kazandı. Versay hükümlerini tanımadığını ilan eden Nazi Almanyası döneminde tekrar Almanyaya geçti (1936-1945). Almanların yenildiği 2. Dünya Savaşından sonra tekrar uluslararası statü kazanarak Versay Antlaşmasının Kiel Kanalı ile ilgili hükümleri uygulanmaya başlandı.
Bu hükümler halen yürürlükte olup Almanya ile barış halindeki tüm ülkelerin ticaret gemilerinin Kiel Kanalından geçiş serbesti vardır. Böylece Kiel Kanalı da Süveyş ve Panama Kanalları gibi uluslararası statüdeki su yollarından biri durumundadır.
1887 -1895 yılları arasında yapımı Almanya tarafından tamamlanan Kiel Kanalı, Baltık Denizine geçecek savaş gemilerinin daha kısa bir yoldan gitmeleri için stratejik amaçlarla tasarlanmıştır. Böylece savaş gemileri Danimarkanın etrafını dolaşarak zaman kaybetmemişlerdir.
1. Dünya Savaşı öncesinde genişletilerek büyük savaş gemilerinin geçişi sağlanmıştır. Ayrıca kanal üzerinde 42 metre yükseklikte 10 köprünün bulunması Almanyanın kuzey doğrultusunda kara geçişini sağlamaktadır.
Almanya yönetiminde olan kanal, 1919daki Versay Antlaşması ile uluslararası bir statü kazandı. Versay hükümlerini tanımadığını ilan eden Nazi Almanyası döneminde tekrar Almanyaya geçti (1936-1945). Almanların yenildiği 2. Dünya Savaşından sonra tekrar uluslararası statü kazanarak Versay Antlaşmasının Kiel Kanalı ile ilgili hükümleri uygulanmaya başlandı.
Bu hükümler halen yürürlükte olup Almanya ile barış halindeki tüm ülkelerin ticaret gemilerinin Kiel Kanalından geçiş serbesti vardır. Böylece Kiel Kanalı da Süveyş ve Panama Kanalları gibi uluslararası statüdeki su yollarından biri durumundadır.
Alıntıdır.