- Konum
- ىαкαяyλ
-
- Üyelik Tarihi
- 27 Kas 2009
-
- Mesajlar
- 24,120
-
- MFC Puanı
- 79
(1) Harp Okulları Kanunu, Harp Okulları Yönetmeliği ve Kara Harp Okulu Yönergesindeki amaç ve ilkelere uygun olarak;
(a) Asker kişilerde bulunması gereken nitelikler TSK İç Hizmet Kanunu Madde: 39da ve TSK İç Hizmet Yönetmeliği Madde: 86da belirtilmiştir. Bu nitelikler geniş anlamda aşağıda belirtilen şekilde ifade edilen;
(I) Dürüst birey olarak etik (ahlaki) değerlere sahip,
(II) Atatürkçü Düşünce Sistemini özümsemiş ve yaşam tarzı hâline getirmiş olan,
(III) Atatürk İlkelerine ve Devrimlerine, Cumhuriyetin temel niteliklerine (demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliği) yürekten bağlı olan ve her ortamda bu nitelikleri savunan,
(IV) Vatanseverlik duygusuna sahip, yurdunu seven,
(V) Vatandaşlık sorumluluğuna sahip,
(VI) Millî kültürel değerleri benimsemiş ve bu değerlere sahip çıkan,
(VII) Askerlik mesleğinin temel değerlerini özümsemiş, silah arkadaşlığının anlam ve önemini kavramış,
(b) Liderlik, komutanlık ve yöneticilik özellikleri ve becerileri gelişmiş,
(c) Yeterli fiziki yeteneği kazanmış,
(ç) Askerî sevk ve idare edebilme yeteneği kapsamında;
(I) Muharebenin sevk ve idaresi (Kıta sevk ve idare usulünü uygulayabilecek bilgileri edinmiş ve fiilen tatbik etmiş),
(II) Barış şartlarında birlik (Takım ve Bölük/Batarya seviyesinde) sevk ve idaresi,
(III) Eğitimin sevk ve idaresi alanlarında gerekli yetenekleri kazanmış muvazzaf subaylar yetiştirmektir.
(d) Kara Kuvvetleri Komutanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığı ihtiyaç ve özelliklerine uygun olarak; yetiştireceği muvazzaf subaylara, temel bilimler, mühendislik ve sosyal bilim alanlarının birinde lisans düzeyinde eğitim ve öğretim vermek, Kara Kuvvetleri Komutanlığınca ihtiyaç duyulması hâlinde birden fazla lisans programı açmaktır.
(2) Kara Harp Okulunda uygulanan akademik program ile;
(a) Görevini; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve Anayasamızın temelini teşkil eden Atatürk İlke ve Devrimleri doğrultusunda çağdaş ve bilimsel yaklaşımla kavrama ve çözme yeteneğine ulaşmış,
(b) Sözlü ve yazılı iletişimi doğru ve etkin kullanan, hitabet ve ikna yeteneği gelişmiş,
(c) Tarih bilinci ve bilgisi gelişmiş,
(ç) Süratle düşünme ve çabuk karar verme yeteneği kazanmış,
(d) Okuma alışkanlığı kazanmış ve karşılaştığı her konuyu sorgulamasını ve tartışmasını öğrenmiş,
(e) Bilimsel, güncel, meslek ve sınıfları ile ilgili yayınları izleyebilecek düzeyde iyi derecede yabancı dil öğrenmiş,
(f) Diğer kuvvetlerin özellikleri hakkında genel bilgi edinmiş,
(3) Yıl içi askerî ve yıl sonu tatbikî eğitimi ile;
(a) Türk Silahlı Kuvvetlerini ve askerlik mesleğini seven, mesleğinin ihtisas isteyen bir meslek olduğu bilincine ulaşmış ve subaylığın meslekten de öte bir yaşam tarzı olduğunu benimseyerek kendisini mesleğine adamış,
(b) Disiplin kavramının askerliğin temeli olduğunu bilen ve bunu davranışlarına yansıtmış,
(c) Askerlik mesleğinin olumlu yönleri ile birlikte zorluklarını da öğrenerek kendisini subaylık mesleğine tam olarak hazırlamış,
(ç) Yıkıcı ve bölücü faaliyetler ile istihbarata karşı koyma, kişisel güvenlik ve sır saklama konularında yetişmiş,
(d) Mezuniyet sonrası sınıf okullarında takım seviyesinde temel mesleki eğitim ve öğretimi takip edebilecek ve ileri safhalardaki görevleri yapmasına temel olacak bilgileri ve yönelişi kazanmış; emrindeki personeli, birliği eğitebilecek ve yönetebilecek nitelikleri edinmiş,
(e) Bölük timi ve tabur görev kuvveti çapında çeşitli sınıf ve silahların taktik kullanımını, lojistik ilkelerini, muharebe destek ve muharebe hizmet destek sistemlerini ve karargâhlarda görev esaslarını verilecek konferanslar ile bilgi düzeyinde öğrenmiş,
(4) Liderlik eğitimi ile;
(a) Liderlerin insanları güçlendiren özelliklerinden olan; dürüstlük, bilgi, irade kuvveti, cesaret ve hoşgörü niteliklerini kazanmış,
(b) Ekip çalışmasını ve birlik ruhu kavramını uygulama seviyesinde öğrenmiş,
(5) Atış eğitimi ile;
(a) Atış sevgisini kazanmış,
(b) Atışın subaylığın bir özelliği (simgesi) ve ayrılmaz bir parçası olduğu düşüncesine sahip olmuş,
(c) Bilinçli bir atış eğiticisi olarak yetişmiş,
(ç) Keskin nişancı niteliğine erişmiş,
(6) Fiziki dayanıklılık ve BES eğitimi ile;
(a) Sporun mesleği ve sağlıklı yaşamı için gerekli olduğuna inanmış,
(b) Spor yapma bilinci ve alışkanlığı kazanmış,
(c) Kıtalarda temel ve savaş beden eğitimi konularında Eğiticilik yapabilecek seviyeye ulaşmış muvazzaf subaylar yetiştirmektir.
(7) Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin gerektirdiği; idari faaliyetleri, uygulamaları, tatbikî eğitimleri, bilimsel araştırma, geliştirme ve yayım çalışmalarını yürütmektir.
(8) Araştırma yapmak, proje geliştirmek, Kara Kuvvetleri Komutanlığının yürüttüğü araştırma projelerine katılmak, yurt içi ve yurt dışı bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetlerini yürütmek ve takip etmektir.
(9) Öğretim elemanlarının çalışmalarının ulusal ve uluslararası askerî ve bilimsel süreli yayınlarda yer almasına, konferans, sempozyum ve seminer gibi bilimsel etkinliklerde bildiri sunmasına, yaptığı araştırmaların sonuçlarının yayımlanmasına imkân sağlamaktır.
Kara Harp Okulu K.lığına verilen görevlerin ifası maksadıyla, Kara Harp Okulundaki tüm faaliyetlerin planlama ve icrasında KaraNETte Kara Harp Okulu sayfası http://www.kho.kkk.tsk/mevzuat/01ana_yeni.htm adresinde elektronik veri kayıtları bulunan Özel Yönergelerden faydalanılacaktır.